2019-07-24, 13:20
Medlem
JustZlatans avatar
Banken vill ha uppgifter om min årsinkomst innan skatt men jag vet inte var man ser den.

Är det Redovisat ResutatResultatrapporten för 2018 eller är det Överskott av aktiv näringsverksamhet på deklarationen?
Citera
2019-07-24, 13:29
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Banken vill ha uppgifter om min årsinkomst innan skatt men jag vet inte var man ser den.

Är det Redovisat ResutatResultatrapporten för 2018 eller är det Överskott av aktiv näringsverksamhet på deklarationen?
Det beror på vad dom skall ha den uppgiften till hur noggrann du behöver vara. Är det årsinkomsten för 2018 du skall ange så brukar det vara enklast att titta i slutskattebeskedet du fick från skattemyndigheten.
Skall du ta ett bostadslån och är egen företagare så blir det mer komplicerat än så...
Citera
2019-07-24, 13:34
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det beror på vad dom skall ha den uppgiften till hur noggrann du behöver vara. Är det årsinkomsten för 2018 du skall ange så brukar det vara enklast att titta i slutskattebeskedet du fick från skattemyndigheten.
Skall du ta ett bostadslån och är egen företagare så blir det mer komplicerat än så...

Behöver inte vara så noggrann. Inget lån jag ska ta. Har inte fått något slutskattebesked.

Jag har bara deklarationen för 2018 och Resultatrapporten för 2018. Var ser jag uppgiften i dessa två papper?
Citera
2019-07-24, 14:13
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Behöver inte vara så noggrann. Inget lån jag ska ta. Har inte fått något slutskattebesked.

Jag har bara deklarationen för 2018 och Resultatrapporten för 2018. Var ser jag uppgiften i dessa två papper?
På blankett NE i fält R47
Citera
2019-07-24, 15:17
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
På blankett NE i fält R47

Är det verkligen innan skatten är dragen?
Citera
2019-07-24, 16:00
Medlem
www.skatteverket.se deklarationen?
Citera
2019-07-24, 22:54
Moderator
HelgeBuks avatar
Snackar du om årsinkomst för företaget? Enskild firma då eller menar du "resultat före skatt" i AB?
Citera
2019-07-25, 01:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Snackar du om årsinkomst för företaget? Enskild firma då eller menar du "resultat före skatt" i AB?

Enskild firma.
Citera
2019-07-25, 09:40
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Du har väl postat om detta innan i denna tråd (FB) SEB stänger konto för de som inte redovisar var lön kommer ifrån, anhöriga mm ?

Håller du fortfarande på och traggla samma ämne?

Du vägrar konsekvent att ringa Skatteverket och har kört detta i flera veckor nu.
Citera
2019-07-27, 10:05
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Är det verkligen innan skatten är dragen?
Ja alla uppgifter du fyller i på deklarationsblanketten är innan skatt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in