2019-07-24, 01:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Jag tycker det är fördjävligt hur Afghanen och alla blattar försvaras i Sverige ,men seriöst hur är det i svenska häktena?

Läser man från Usa media så har Asap det förskräckligt,får knappt någon mat osv.Har inte Sverige bra häkten jämnfört med andra länder??

Ja det är sanslöst att ligister försvaras på detta sätt. Folk behöver bita ifrån när ligisterna härjar. Man kan visserligen inte kräva att folk gör som ASAP och riskerar sitt liv på detta sätt men de som ändå gör det borde få medalj!
Citera
2019-07-24, 01:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Alla vet att det fungerar på det här sättet. Åklagarna vet naturligtvis också att den fria rörligheten/passfriheten inom EU och Schengen starkt har underlättat för utländska kriminella, både enskilda skurkar och professionella ligor. De åker in och ut från Östeuropa och Balkan, men det kan man av politiska skäl inte säga öppet. Allra minst som åklagare.

Du kan inte använda rättsväsendets slapphet för att motivera att personer häktas. En kändis som ASAP kan inte hålla sig undan rättvisan om inte rättvisan väljer att sova.
Citera
2019-07-24, 01:27
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Moraliskt sett förtjänade afganerna ett kok stryk. Sen gärna utvisning från Sverige till Afganistan, där de isåfall gärna får bli nåns loverboy. Vad mig anbelangar får Rocky gärna bosätta sig i Rinkeby, och puckla på buset tills knogarna trillar av.

Men som svensk lagstiftning om nödvärn ser ut idag tror jag åklagaren har god chans att vinna i rätten. Det är svårt att se ett pågående angrepp som Rocky + polare värjer sig ifrån. Istället ser jag en video där fyra personer hoppar på en ensam person, och sparkar på honom när han ligger ned (?)

Se där.. En av oss underkastar oss juridiken, även om det är moraliskt förkastligt.. Finns det inget allmänt moraliskt stöd blir tids nog juridik ett fall för soptippen.
Citera
2019-07-24, 01:31
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är långt mer befogat att resonera så där mot afghanerna då det var de som startade bråket och vägrade vika undan trots massor av uppmaningar. Även om åklagaren är så korrumperad att han avskriver misstankarna mot dem så kommer deras agerande upp i rätten och det kommer bedömas om det verkligen var orimligt att ASAP fredade sig och kanske tog till lite mer våld än nöden krävde. Det är inte alltid så lätt att ha full behärskning efter att ha blivit så attackerad.

Återigen, afganerna förtjänade stryk. Vore jag domare skulle Rocky gå fri.

Men jag har läst en hel del nödvärnsdomar genom flashback vid det här laget. Åklagare och domstol brukar ha rätt dålig förståelse för att en Svensson ska få värja sig mot buset. Följer man inte nödvärnslagen till punkt och pricka så blir man fälld om man har en grinig åklagare emot sig.

Jag har däremot inte detaljkollat filmer osv i detta fallet. Det är möjligt jag missat nåt. Men enbart filmsekvensen där man sparkar på afganen tror jag räcker för fällande dom.

Citat:
Men sannolikt kommer ASAP dömas ändå men jag är klart tveksam till att han kommer behöva sitta i fängelse.

Jag gissar på fällande dom med fängelse motsvarande häktestiden + böter.
Citera
2019-07-24, 01:31
Medlem
Citat:
Du kan inte använda rättsväsendets slapphet för att motivera att personer häktas. En kändis som ASAP kan inte hålla sig undan rättvisan om inte rättvisan väljer att sova.

Självklart ska polis och åklagare inte behöva lägga miljonresurser och mängder av förfrågningar genom en trött euro-byråkrati för att få tag på en kriminell som har stuckit från landet och reser runt planeten.
Citera
2019-07-24, 01:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Återigen, afganerna förtjänade stryk. Vore jag domare skulle Rocky gå fri.

Men jag har läst en hel del nödvärnsdomar genom flashback vid det här laget. Åklagare och domstol brukar ha rätt dålig förståelse för att en Svensson ska få värja sig mot buset. Följer man inte nödvärnslagen till punkt och pricka så blir man fälld om man har en grinig åklagare emot sig.

Jag har däremot inte detaljkollat filmer osv i detta fallet. Det är möjligt jag missat nåt. Men enbart filmsekvensen där man sparkar på afganen tror jag räcker för fällande dom.

Jag gissar på fällande dom med fängelse motsvarande häktestiden + böter
.

Ja det är vad jag gissar på också, ASAP kommer kunna åka hem efter att ha blivit fälld.

Citat:
Självklart ska polis och åklagare inte behöva lägga miljonresurser och mängder av förfrågningar genom en trött euro-byråkrati för att få tag på en kriminell som har stuckit från landet och reser runt planeten.

De skulle inte behövt lägga miljonresurser om de att låtit ASAP fortsätta sin turné. Nu riskerar de däremot mångmiljonskadestånd pga den felaktiga häktningen och jag hoppas verkligen det blir så även om jag tror att rättsväsendet är för korrumperat för att medge det.
Citera
2019-07-24, 01:40
Medlem
Citat:
Ja det är vad jag gissar på också, ASAP kommer kunna åka hem efter att ha blivit fälld.

De skulle inte behövt lägga miljonresurser om de att låtit ASAP fortsätta sin turné. Nu riskerar de däremot mångmiljonskadestånd pga den felaktiga häktningen och jag hoppas verkligen det blir så även om jag tror att rättsväsendet är för korrumperat för att medge det.

Bästa sättet att se till att han är tillgänglig är att haffa honom, vilket åklagaren förstått.

I morgon onsdag löper senaste häktningsveckan ut, då får vi se om häktningen förnyas.
Citera
2019-07-24, 01:40
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ja det är sanslöst att ligister försvaras på detta sätt. Folk behöver bita ifrån när ligisterna härjar. Man kan visserligen inte kräva att folk gör som ASAP och riskerar sitt liv på detta sätt men de som ändå gör det borde få medalj!

Det borde han få ! Håller med !
Citera
2019-07-24, 01:42
Medlem
Glossuss avatar
Citat:

Medhåll!
Citera
2019-07-24, 01:42
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Se där.. En av oss underkastar oss juridiken, även om det är moraliskt förkastligt.. Finns det inget allmänt moraliskt stöd blir tids nog juridik ett fall för soptippen.

Jag säger inte att man ska underkasta sig juridiken i alla lägen. Jag beskrev bara vad jag tror kommer hända i det här fallet.

Juridiken är inte värd nånting om folket inte stödjer lagarna, eller om polisen inte gör sitt jobb.

Fortsätter allt i tangentens riktning i Sverige tror jag vi kan få privata dödspatruller som skjuter av buset. Typ som det blev i Kolumbien, där det privata medborgargardet "Los Pepes" helt enkelt jagade efter knarkkungen Escobar och sköt ihjäl honom.

Det är inget bra läge i Sverige idag, där polisen lider av feghet och en partiell kollaps, men ändå sätter in alla resurser så fort Svensson försöker freda sig från buset.
Citera
2019-07-24, 01:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Bästa sättet att se till att han är tillgänglig är att haffa honom, vilket åklagaren förstått.

I morgon onsdag löper senaste häktningsveckan ut, då får vi se om häktningen förnyas.

Ja du visar upp typiskt kommunistiska åsikter, individen har inga rättigheter. Äckligt.
Citera
2019-07-24, 01:45
Medlem
Citat:
Ja du visar upp typiskt kommunistiska åsikter, individen har inga rättigheter. Äckligt.

Haha, det var ett bra tag sedan någon senast kallade mig för kommunist!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in