2019-07-23, 23:15
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
OM kvinnor var lika tävlingsinriktade, fick samma utdelning för sin framgång och hade samma möjligheter att lägga ner tid på det hade toppen fortfarande bestått av män. Det är hypotetiskt.
Korrekt. Hela lösningen finns i ordet OM. Fyra stycken i det här fallet.
Citera
2019-07-23, 23:17
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..män kommer fortfarande vara bäst. Just därför att vi ÄR mer tävlingsinriktade.
Se, inte ett enda om!
Undrar om man applicera den egenskapen på andra praktiska uppgifter?
Kanske alla?
Citera
2019-07-23, 23:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Skämtar du, varenda feminist klagar på att kvinnor tjänar mindre men de gör inget åt det, eftersom det är för jobbigt att anstränga sig. Eller menar du att de inte har förmågan?

Jag känner ingen av dessa feminister. Jag vet inte heller hur många de är. Känner du dem?
Du menar kanske en och annan som skriver debattinlägg i blaskor? Eller Veronica Palm på SVT?

Jag tycker du drar helt sjuka slutsatser utifrån i princip inget underlag alls. Mestadels raljerande som saknar verklighetsförankring.
Citera
2019-07-23, 23:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag känner ingen av dessa feminister. Jag vet inte heller hur många de är. Känner du dem?
Du menar kanske en och annan som skriver debattinlägg i blaskor? Eller Veronica Palm på SVT?

Jag tycker du drar helt sjuka slutsatser utifrån i princip inget underlag alls. Mestadels raljerande som saknar verklighetsförankring.

Givetvis finns det ett antal högljudda feminister i media men en stor andel av alla i Sverige är rejält feministskadade, inte minst tack vare denna propaganda.
Citera
2019-07-23, 23:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Givetvis finns det ett antal högljudda feminister i media men en stor andel av alla i Sverige är rejält feministskadade, inte minst tack vare denna propaganda.

Jag känner inga i min närmaste umgängeskrets eller familj. Eller jo, en!
Men inte ens hon är på den imbecilla nivån du beskriver dessa människor på. Därför blir jag ju lite nyfiken på förekomsten av dessa hjärndöda imbecilla personer som står för de åsikter kring löner som du pratar om här.
Citera
2019-07-23, 23:46
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Du gör ju dock knappast reklam för de som med rätta ifrågasätter den. Hur vore det med att inte sjunka lika lågt som rabiata feminister? Du ger ju vatten på kvarn till de som kallar oss normalt funtade människor för sexister, rasister och gud vet allt.
Kan det möjligen vara så att en högre svansföring än de avarter man kritiserar i det långa loppet lönar sig? Man skall ju aldrig upphöra att bli förvånad över mänsklighetens svagsinthet och kortsiktiga tänkande men alla är ju inte helt jävla dumma i huvudet och kanske låter sig imponeras av en saklig debatteknik istället för att hänge sig åt barnsligheter.

Man kan med fog håna dumheter och larva sig på det sättet, men då får man ju passa sig för att komma med dumheter själv som argument.
Iaf om man för längre diskussioner.
Citera
2019-07-24, 00:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag känner inga i min närmaste umgängeskrets eller familj. Eller jo, en!
Men inte ens hon är på den imbecilla nivån du beskriver dessa människor på. Därför blir jag ju lite nyfiken på förekomsten av dessa hjärndöda imbecilla personer som står för de åsikter kring löner som du pratar om här.

Det hävdas ofta att söka män måste ta ansvar för alla våldtäkter, kanske måste även kvinnor ta ansvar för alla korkade feminister, speciellt när ni inte säger ifrån.
Citera
2019-07-24, 01:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Vad är det för teoretiskt med tävlingar de vinner hela tiden med sin mat?
Det finns inget hypotetiskt med det.
Står maten på domarbordet och anses fantastisk så är det fakta.
Ingenting skiljer i förutsättningarna.
Notera gärna att det är jag som tycker alla de här "om" i diskussioner om matlagning är korkade.
Män är bevisligen bättre. Det betyder inte att de lagar mer, eller mosar banan bättre till barn. När den bästa maten koras, så är det nästan alltid en man som lagat den.

The End!

Det har fortfarande ingenting att göra med vem som är bäst. Du har väl ingen aning om vad människor lagar för mat i sina hem eller på de små lokala krogarna.
En tävling på tv säger inte så mycket mer än att de som är med vill höras och synas. Är det sedan så att 8 av 10 deltagare i tävlingen är män så kan alla som har viss koll på matematik se att sannolikheten för att det ska bli en man som vinner är större.
Det tänker jag ändå att man begriper!
Citera
2019-07-24, 01:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det hävdas ofta att söka män måste ta ansvar för alla våldtäkter, kanske måste även kvinnor ta ansvar för alla korkade feminister, speciellt när ni inte säger ifrån.

Nej det hävdas inte ofta att män ska ta ansvar för alla våldtäkter. Det hävdas av en man eller annan feminist som fått utrymme att bjäbba i media. En sån åsikt är precis lika dum som den du precis radade upp ovan, nämligen att kvinnor ska ta ansvar för vad feminister tjabbar om.
Jag tar inte ansvar för vad någon annan säger eller gör. Det är inte kvinnor mot män i de flestas värld.
Citera
2019-07-24, 01:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej det hävdas inte ofta att män ska ta ansvar för alla våldtäkter. Det hävdas av en man eller annan feminist som fått utrymme att bjäbba i media. En sån åsikt är precis lika dum som den du precis radade upp ovan, nämligen att kvinnor ska ta ansvar för vad feminister tjabbar om.
Jag tar inte ansvar för vad någon annan säger eller gör. Det är inte kvinnor mot män i de flestas värld.

Jag hör det hela tiden, så jo, och kvinnorna säger inte emot. Till slut tröttnar förstås män och låter kvinnorna få smaka på sin egen medicin.
Citera
2019-07-24, 01:38
Medlem
Citat:
Jag hör det hela tiden, så jo, och kvinnorna säger inte emot. Till slut tröttnar förstås män och låter kvinnorna få smaka på sin egen medicin.

Vad kommer de att få smaka på? en man som våldtar?
Citera
2019-07-24, 01:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vad kommer de att få smaka på? en man som våldtar?

Det jag tänkte på var den feministiska retoriken men omvänt mot kvinnorna. Men visst, när kvinnor röstar som de gör får allt fler också smaka på våldtäkter och rimligen tycker de inte att det är så allvarligt med tanke på att de bara fortsätter rösta för massinvandring. De får helt enkelt ta eget ansvar för sitt agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in