2019-07-24, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om åklagaren inte kan googla upp hans turnéschema så är det åklagarens problem, inte så viktigt i så fal låter det som.

Hur snabbt tror du han skulle återkomma till just Sverige ifall han vet att de är litet extra sugna på att gripa honom för misshandel och ställa honom inför rätta just här?

Troll.
Citera
2019-07-24, 00:26
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag har bara sett det korta TMZ-klippet. Av det att döma går det inte att avgöra vem som började bråka. Att gå igenom över 500 sidor med Flashback forum-inlägg från diverse amatörer är inget jag har lust med.

Gick rapparen omkring på Stockholms gator och blev helt apropå misshandlad av ett gäng eller stod dessa och ropade glåpord och rapparen hoppade på en av dem? Eller är rapparen våldsbenägen och misshandlar folk som han tycker ha tittat snett på honom? Hur gick det till?

Vill du veta hur det gick till hänvisar jag till mitt förra inlägg adresserat till dig..
Citera
2019-07-24, 00:29
Medlem
Citat:
Tycker du att åklagarna i Sverige är så mycket mer korkade än de är i andra länder där det fungerar?

I många andra länder skiter polisen och rättsväsendet i att ens hantera en mängd anmälningar om korruption, våldtäkt, misshandel osv för att de "inte har lust" eller rent allmänt inte anser det vara mödan värt. Ibland också för att de är mutade av de kriminella. Självklart faller det då också bort en del arrester och häktningar som annars hade behövt göras.
Citera
2019-07-24, 00:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hur snabbt tror du han skulle återkomma till just Sverige ifall han vet att de är litet extra sugna på att gripa honom för misshandel och ställa honom inför rätta just här?

Troll.

Han skulle inte ha något val pucko, så vida han inte vill avsluta sin karriär som artist och gå under jorden i ett land som inte har utlämningsavtal med Sverige. Och detta för att inte riskera att bli dömd till någon månad i fängelse som han snart redan har avtjänat.
Citera
2019-07-24, 00:38
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Harlem ligger på Manhattan.
Östra sidan är svart gangland. Jag har varit där. Jag åker aldrig dit igen. Västra sidan sägs vara någorlunda säkert.
Jag är vit medelklass o 50+ o ändå känner jag instinktivt när det är fara o färde.

Rudy Giuliani Gjorde stora insatser och lyckades få merparten av Manhattan rumsrent o turistvänligt.

Idag är det mer riskfyllt att knalla på Vasagatan än på Broadway. Jag har nyligen gjort det..
Citera
2019-07-24, 00:42
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Som hans advokat sa så kan det där knappast anses vara en spark och det som talar emot en fällande dom är förstås nödvärn.

Afghanerna ofredade och attackerade ASAP & co och de har rätt att freda sig. Visserligen inte med mer våld än nöden kräver men man får acceptera att avvägningar inte alltid blir helt optimala i sådana här lägen och när åklagaren anser att afghanerna som attackerade handlade i nödvärn kan man definitivt hävda att ASAP gjorde det.

Är det inte ASAP Rocky med kompisar som drar ner, pucklar på och sparkar på afganen här: https://youtu.be/FOytiddMS_I?t=22 ?

Vet inte vilken av dem som är Rocky, men det ligger väl nära till hands att rätten dömer för misshandel här?
Citera
2019-07-24, 00:51
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det fungerar inte så, det finns en miljon kriminella som polisen ute i Europa (och t o m i Svrige) skulle prioritera högre än honom. Han vistas npormalt bara ett par dagar i samma stad när han är på turné - tror du att pga att Stockholmspolisen skickar ut en efterlysning på honom över EU så kommer polisen i Paris, London, Manchester, Berlin m f l storstäder att nästa år sitta och studera Rockys turnéplaner för att veta när de ska kunna gripa honom?

Om nu brottet är så lindrigt att det inte är värt att jaga efter honom, varför ska han då häktas alls?
Citera
2019-07-24, 00:53
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Är det inte ASAP Rocky med kompisar som drar ner, pucklar på och sparkar på afganen här: https://youtu.be/FOytiddMS_I?t=22 ?

Vet inte vilken av dem som är Rocky, men det ligger väl nära till hands att rätten dömer för misshandel här?

Det finns även andra officiella videor där ASAP och bodyguard ber dem lämna dem ifred vid upprepade tillfällen.. Blundar du för det sållar jag dig till de andra GIGANTERNA som ser dessa kids som sina loverboys.
Citera
2019-07-24, 00:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Så mycket till spark var det inte och det var afghanerna som startade hela bråket och upprepade gånger gick till angrepp trots att livvakterna försökte få dem att ge sig av. Att ASAP till slut tappar tålamodet och fredar sig med lite mer våld än nöden krävde får man acceptera. I min bok borde ASAP få medalj för att han drog ner ligisterna.
Citera
2019-07-24, 00:57
Medlem
Citat:
Om nu brottet är så lindrigt att det inte är värt att jaga efter honom, varför ska han då häktas alls?

Det jag försöker säga är att för polisen i en storstad 1000 km bort i ett annat land så är förfrågningar/efterlysningar från polisen i ett annat land nästan alltid en sak med låg prioritet, såvida det inte handlar om riktigt grova saker som mord, terrorism osv. Det som händer på det egna reviret har företräde. Svårt att inse?
Citera
2019-07-24, 00:58
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Det finns även andra officiella videor där ASAP och bodyguard ber dem lämna dem ifred vid upprepade tillfällen.. Blundar du för det sållar jag dig till de andra GIGANTERNA som ser dessa kids som sina loverboys.

Moraliskt sett förtjänade afganerna ett kok stryk. Sen gärna utvisning från Sverige till Afganistan, där de isåfall gärna får bli nåns loverboy. Vad mig anbelangar får Rocky gärna bosätta sig i Rinkeby, och puckla på buset tills knogarna trillar av.

Men som svensk lagstiftning om nödvärn ser ut idag tror jag åklagaren har god chans att vinna i rätten. Det är svårt att se ett pågående angrepp som Rocky + polare värjer sig ifrån. Istället ser jag en video där fyra personer hoppar på en ensam person, och sparkar på honom när han ligger ned (?)
Citera
2019-07-24, 01:00
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Så mycket till spark var det inte och det var afghanerna som startade hela bråket och upprepade gånger gick till angrepp trots att livvakterna försökte få dem att ge sig av. Att ASAP till slut tappar tålamodet och fredar sig med lite mer våld än nöden krävde får man acceptera. I min bok borde ASAP få medalj för att han drog ner ligisterna.

Visst, i min bok också.

Men hur ser lagen ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in