2019-07-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Men varifrån har du uppgiften att TS är med i klubben ännu?

Andrahandsuppgift som är trovärdig. Har svårt att se varför källan ska fara med osanning.

Vill inte avslöja mer än så. Har både min källas väl och ve, liksom mitt eget välbefinnande att tänka på.
Citera
2019-07-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Nej inte alls, men han är lika aktuell som alla andra. Hans alibi för natten? Lika luddigt som med brovittnet. Dvs det kan finnas en koppling där..

Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Spekulationer, som det mesta i denna tråd.

Har förstått att du vill styra mot BW spåret. Hjälp oss då med att ”ta död” på hans alibi för natten - sen kan vi snacka ev. inblandning.

Vem är BW'S alibi?
Vet du var han var eller vart han påstås ha varit?
Citera
2019-07-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Svaret är ”skitsnack”...

Jag har inte varit inne här på ett tag, så därför har jag inte svarat bl.a Ugglan på hans fråga...

För ett tag sedan var det ju nicket ”Twiggy” som påstod att hans bror (?) hade sett mig jobba som OV på statt den kvällen....för att sedan vara jättefull på torget och följa HA....och att det var jag som var pilot.

Jag vet inte varför han ”Twiggy” spred dessa lögner....om det var för att flytta fokus från någon/något eller om det är någon som blivit utslängd från min krog och vill hämnas ??

1 Jag var ledig den kvällen och hemma med min dåvarande fru och mina två små barn.

2 Åren runt 90-94 (minns ej exakt åren) så var det ett Jönköpingsbolag som hade sina OV:s där, så det var inga Mariestadsvakter öht.

3 Min involvering i skallgångarna var efter att blivit tillfrågad av Björn, dåvarande polischefen, om jag kunde hålla i dessa.
Detta var ju långt innan missing people och liknande fanns.

4 Jag har inte 100% bekräftelse på vem ”mannen med pilotglasögonen” är, men har fått indikationer från flera (säkra) håll om vem han är.

5 Det finns minst 2 olika brovittnen varav ett som jag vet har lämnat info vid förhör, dvs är inte anonymt. Det andra vittnet som citerats i media mm är enligt uppgift inte heller anonymt.

6 Polisen har självklart en stor mängd av tips, vittnesmål mm som vi här på FB eller media inte har en aning om och som vi därför bara kan spekulera i.

Punkt 5, då du tycks ha kännedom om dessa vittnen undrar jag om någon av dem är mor eller syster till BW?
Citera
2019-07-23, 22:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Beskrivningen av byxorna säger inte så mycket eftersom dessa redan var i allmänhetens kännedom; brovittnet kan ha läst tidningar och medvetet/omedvetet gjort efterkonstruktion. Enligt veckans brott så fick Polisen in ett tips om att Helena gått på bron med en man men det var ytterst osäkert om detta verkligen var Helena enligt Pelle Jeven. Enligt P4-dokumentären så är Brovittnet ett inringt tips av en kvinna som lämnade detta dagarna efter händelsen.
Om brovittnet är känt varför utelämnades hennes vittnesobservation i radiodokumentärer kan man undra?

Min första fetning: Var det verkligen så? Mig veterligen har detta inte kunnat påvisas.

Min andra fetning: Men bara det faktum att Jenvén tog upp "brovittnet" tyder ändå på att polisen tar seriöst på vittnet.

Min tredje fetning: I en sådan produktion måste man göra prioriteringar. Även BW utelämnades med hänvisning till att "han inte tillförde programmet något".

För övrigt är det slående att typ tre, fyra användare här i tråden ligger på stenhårt för att misskreditera "brovittnet". Varför är det så? Är vittnet helt enkelt besvärande?
Citera
2019-07-23, 22:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Felpost.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-07-23 kl. 22:57.
Citera
2019-07-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min första fetning: Var det verkligen så? Mig veterligen har detta inte kunnat påvisas.

Min andra fetning: Men bara det faktum att Jenvén tog upp "brovittnet" tyder ändå på att polisen tar seriöst på vittnet.

Min tredje fetning: I en sådan produktion måste man göra prioriteringar. Även BW utelämnades med hänvisning till att "han inte tillförde programmet något".

För övrigt är det slående att typ tre, fyra användare här i tråden ligger på stenhårt för att misskreditera "brovittnet". Varför är det så? Är vittnet helt enkelt besvärande?

Beror lite på VEM vittnet är.....
Citera
2019-07-23, 22:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Svaret är ”skitsnack”...

Jag har inte varit inne här på ett tag, så därför har jag inte svarat bl.a Ugglan på hans fråga...

För ett tag sedan var det ju nicket ”Twiggy” som påstod att hans bror (?) hade sett mig jobba som OV på statt den kvällen....för att sedan vara jättefull på torget och följa HA....och att det var jag som var pilot.

Jag vet inte varför han ”Twiggy” spred dessa lögner....om det var för att flytta fokus från någon/något eller om det är någon som blivit utslängd från min krog och vill hämnas ??

1 Jag var ledig den kvällen och hemma med min dåvarande fru och mina två små barn.

2 Åren runt 90-94 (minns ej exakt åren) så var det ett Jönköpingsbolag som hade sina OV:s där, så det var inga Mariestadsvakter öht.

3 Min involvering i skallgångarna var efter att blivit tillfrågad av Björn, dåvarande polischefen, om jag kunde hålla i dessa.
Detta var ju långt innan missing people och liknande fanns.

4 Jag har inte 100% bekräftelse på vem ”mannen med pilotglasögonen” är, men har fått indikationer från flera (säkra) håll om vem han är.

5 Det finns minst 2 olika brovittnen varav ett som jag vet har lämnat info vid förhör, dvs är inte anonymt. Det andra vittnet som citerats i media mm är enligt uppgift inte heller anonymt.

6 Polisen har självklart en stor mängd av tips, vittnesmål mm som vi här på FB eller media inte har en aning om och som vi därför bara kan spekulera i.

Punkt 1): Fru och barn väger inte tungt som alibi. Finns det någon annan som kan bekräfta att du skulle ha varit hemma?

Punkt 4): Om du tror dig veta att "mannen med pilotglasögon" är KM kan du lika gärna skriva det rakt ut eftersom flera andra användare redan har gjort det. Om "mannen med pilotglasögon" inte skulle vara KM ligger det i ditt intresse att skriva ut namnet med ett "*" i för- respektive efternamnet. Detta skulle nämligen få dig "off the hook"! Det borde vara ett självklart val för dig att droppa det namnet som du anser dig känna till. Om du inte droppar namnet finns det viss anledning att tro att det inte är KM som är "mannen med pilotglasögon". Alltså: Du kan både få dig själv - och KM! - "avförd" från misstanken att vara "mannen med pilotglasögon" om du droppar namnet. Lite win-win, eller hur?!

Var det verkligen du själv som upptäckte att du var efterfrågad de senaste dagarna eller var det någon annan som gjorde det? Från första början var det väl din dotter som gjorde dig uppmärksam på att du var på tapeten i tråden?
Senast redigerad av Ugglan. 2019-07-23 kl. 23:16.
Citera
2019-07-23, 23:19
Medlem
Citat:
Spekulationer, som det mesta i denna tråd.

Har förstått att du vill styra mot BW spåret. Hjälp oss då med att ”ta död” på hans alibi för natten - sen kan vi snacka ev. inblandning.

Mycket klokt resonerat - det är just dessa alibin som måste slås hål på då får man ett genombrott. BW är viktigt att just granska. PU ville ha alibi. T.B ....M.B....KM är den som just nu sitter med Svarte Petter - varför inte bara skriva ett par ord eftersom du följer tråd maniskt - tror faktiskt några härinne har förstålelse för om du var helt radar och inte visste något... om MRö...varför inte skriva ett par ord om bla det Ugglan frågar om....du läser ju förmodligen här oxå.
Citera
2019-07-24, 06:57
Medlem
Citat:
Andrahandsuppgift som är trovärdig. Har svårt att se varför källan ska fara med osanning.

Vill inte avslöja mer än så. Har både min källas väl och ve, liksom mitt eget
välbefinnande att tänka på.

Ok. Många frågor nu MickeR men även detta (relationen till TS irl och ”orl”) kanske du kan kommentera samt den envisa infon om att du faktiskt känner KM rätt väl. Ju mer sanning/ärlighet desto...
Citera
2019-07-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Då kan det alltså finnas flera brovittnen. Det skulle vara intressant att höra vad dessa vittnen observerade.

Men bara ett vittne som påstås ha sett pilot tillsammans med Helena på bron, har jag fattat rätt?

Om det var fler som såg pilot ihop med Helena på bron så skulle det inte stämma att allas uppgifter kommit bort.

Om dessa uppgifter då varit kända tidigt pga av att det var fler än en person, då kan man dra slutsatsen att pilot vid tiden var lik PR. Eftersom han var huvudmisstänkt en längre tid.
Citera
2019-07-24, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ok. Många frågor nu MickeR men även detta (relationen till TS irl och ”orl”) kanske du kan kommentera samt den envisa infon om att du faktiskt känner KM rätt väl. Ju mer sanning/ärlighet desto...

Helt rätt - om hela pusslet ska stämma måste folk börja berätta allt. Har vi mer uppgifter på vittnen på bron?
Citera
2019-07-24, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Signalementet på Helena gick ut i radion på måndagen, där beskrevs bla byxorna och övrig klädsel.
Finns med i radioserien som länk att lyssna till.

Ett vittne ja, som han hävdade att de upplevde som osäkert. Betyder att det inte kunde styrkas av fler med samma iakttagelser. Men ändå värt att ta med i detta fall där det är så få som observerade Helena efter stadt.

Brovittnets iakttagelser nämndes i serien.
BW uppgifter nämndes inte.
Markant skillnad att vittna om att ha sett Helena i jämförelse med att personligen talat med henne och haft viss fysisk kontakt. Det säger sej själv att den person som samtalat med henne har betydligt mer att tillföra ang Helenas dåvarande status. Fortfarande underligt att hans redogörelse inte ens nämndes.

Ett vittne är enbart besvärande för gm och inblandade. Däremot gynnas gm av falska vittnen.
GW väcker ifrågasättande och önskan till rättelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in