Citat:
Ursprungligen postat av
Propparn
Sanning eller skitsnack?!
Är helt avgörande inför fortsättningen.
Svaret är ”skitsnack”...
Jag har inte varit inne här på ett tag, så därför har jag inte svarat bl.a Ugglan på hans fråga...
För ett tag sedan var det ju nicket ”Twiggy” som påstod att hans bror (?) hade sett mig jobba som OV på statt den kvällen....för att sedan vara jättefull på torget och följa HA....och att det var jag som var pilot.
Jag vet inte varför han ”Twiggy” spred dessa lögner....om det var för att flytta fokus från någon/något eller om det är någon som blivit utslängd från min krog och vill hämnas ??
1 Jag var ledig den kvällen och hemma med min dåvarande fru och mina två små barn.
2 Åren runt 90-94 (minns ej exakt åren) så var det ett Jönköpingsbolag som hade sina OV:s där, så det var inga Mariestadsvakter öht.
3 Min involvering i skallgångarna var efter att blivit tillfrågad av Björn, dåvarande polischefen, om jag kunde hålla i dessa.
Detta var ju långt innan missing people och liknande fanns.
4 Jag har inte 100% bekräftelse på vem ”mannen med pilotglasögonen” är, men har fått indikationer från flera (säkra) håll om vem han är.
5 Det finns minst 2 olika brovittnen varav ett som jag vet har lämnat info vid förhör, dvs är inte anonymt. Det andra vittnet som citerats i media mm är enligt uppgift inte heller anonymt.
6 Polisen har självklart en stor mängd av tips, vittnesmål mm som vi här på FB eller media inte har en aning om och som vi därför bara kan spekulera i.