2019-07-23, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Vet ej. Kan snoka..!
OBS! Dra inte för stora växlar...behöver eg. inte betyda mer än vad det är

Självklart inte 👍
Citera
2019-07-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har en uppgift om att det kvinnliga vittnet ska ha "vittnat på stationen".

Sedan ska det finnas - åtminstone - ett till vittne. Att detta vittne har lämnat sina iakttagelser till polisen, det har min källa förstahandsuppgift på.

Jag har funderat på om dessa vittnen kan vara ett och samma, då båda ska ha gått på motsatta sidan än den de menar var Helena, men det finns en detalj som skiljer dem åt. Om jag har förstått saken rätt, så har det ena vittnet varit osäker på om Helena gick tillsammans med någon, när det andra har beskrivit mannen med pilotglasögonen.

Oavsett, polisen ska ha fått uppgifterna och ingen av vittnena ska ha varit anonymt. (Tänker man efter, så borde polisen gått ut och efterlyst detta/dessa vittne(-n) om den/de varit anonym(-a). Det styrker att uppgifterna är korrekta.)

Kan vara så. Men varför har de andra vittnenas namn kommit fram, men inte brovittnets? Det jag fått info om är att antingen ett av vittnena, möjligtvis två personer som du skrev stod/står en viss person väldigt nära som är flitigt omnämnd här i tråden. Är det något du har koll på? Detta är bara rykten jag hört.....
Citera
2019-07-23, 17:07
Medlem
Skaraborg2s avatar
Nära och kära går aldrig att avskriva.

I Allers BROTT & FÖRSVINNANDEN, juli 2019, tas Helenas försvinnande upp på sidorna 84-87 och publicerad tillsammans med ett antal foton.

Citat artikelns huvudrubrik:

"27 år av ovisshet och saknad."

Citat artikelns underrubrik:

"VAD RÅKADE HELENA UT FÖR PÅ HEMVÄGEN?"

Ett citat i början av artikeln:

"Även om man på ett logiskt plan förstår att hon inte lever längre, så är det omöjligt att avskriva en älskad syster känslomässigt. När bestämmer man sig för att ge upp? När drar man gränsen för ett sådant datum? Det är många sådana frågor utan svar att hantera, säger Helenas storasyster Gabriella."

Det går aldrig att avskriva en kär och älskad anförvant. Det finns de anhöriga som har väntat på svar dubbelt så länge som Helenas anhöriga och dessa personer har aldrig någonsin kunnat avskriva sina nära och kära. Helenas anhöriga och andra i samma situation har fått leva med den här vidriga ovissheten utan att kunna få några svar. Vad hände? Varför?
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-07-23 kl. 17:31.
Citera
2019-07-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Detta låter högst sannolikt och trovärdigt. Klokt resonemang!

Eftersom "brovittnet" har givit en detaljerad beskrivning av Helenas byxor, borde allt stämma. Samtidigt faller GW Perssons teori. Jag tror nog att vi kan sluta oss till att Helena med sällskap faktiskt gick över bron. Sedan är jag - som sagt - benägen att tro att någon eller några kommer åkande i en vit/ljus bil.

Beskrivningen av byxorna säger inte så mycket eftersom dessa redan var i allmänhetens kännedom; brovittnet kan ha läst tidningar och medvetet/omedvetet gjort efterkonstruktion. Enligt veckans brott så fick Polisen in ett tips om att Helena gått på bron med en man men det var ytterst osäkert om detta verkligen var Helena enligt Pelle Jeven. Enligt P4-dokumentären så är Brovittnet ett inringt tips av en kvinna som lämnade detta dagarna efter händelsen.
Om brovittnet är känt varför utelämnades hennes vittnesobservation i radiodokumentärer kan man undra?
Citera
2019-07-23, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Beskrivningen av byxorna säger inte så mycket eftersom dessa redan var i allmänhetens kännedom; brovittnet kan ha läst tidningar och medvetet/omedvetet gjort efterkonstruktion. Enligt veckans brott så fick Polisen in ett tips om att Helena gått på bron med en man men det var ytterst osäkert om detta verkligen var Helena enligt Pelle Jeven. Enligt P4-dokumentären så är Brovittnet ett inringt tips av en kvinna som lämnade detta dagarna efter händelsen.
Om brovittnet är känt varför utelämnades hennes vittnesobservation i radiodokumentärer kan man undra?

Kanske är så enkelt att vittnet är nära anhörig till en som varit/är en av de misstänkta.
Citera
2019-07-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Kanske är så enkelt att vittnet är nära anhörig till en som varit/är en av de misstänkta.

Spekulationer, som det mesta i denna tråd.

Har förstått att du vill styra mot BW spåret. Hjälp oss då med att ”ta död” på hans alibi för natten - sen kan vi snacka ev. inblandning.
Citera
2019-07-23, 19:05
Medlem
Citat:
Spekulationer, som det mesta i denna tråd.

Har förstått att du vill styra mot BW spåret. Hjälp oss då med att ”ta död” på hans alibi för natten - sen kan vi snacka ev. inblandning.

Nej inte alls, men han är lika aktuell som alla andra. Hans alibi för natten? Lika luddigt som med brovittnet. Dvs det kan finnas en koppling där..
Citera
2019-07-23, 19:14
Medlem
Citat:
Sanning eller skitsnack?!

Är helt avgörande inför fortsättningen.

Svaret är ”skitsnack”...

Jag har inte varit inne här på ett tag, så därför har jag inte svarat bl.a Ugglan på hans fråga...

För ett tag sedan var det ju nicket ”Twiggy” som påstod att hans bror (?) hade sett mig jobba som OV på statt den kvällen....för att sedan vara jättefull på torget och följa HA....och att det var jag som var pilot.

Jag vet inte varför han ”Twiggy” spred dessa lögner....om det var för att flytta fokus från någon/något eller om det är någon som blivit utslängd från min krog och vill hämnas ??

1 Jag var ledig den kvällen och hemma med min dåvarande fru och mina två små barn.

2 Åren runt 90-94 (minns ej exakt åren) så var det ett Jönköpingsbolag som hade sina OV:s där, så det var inga Mariestadsvakter öht.

3 Min involvering i skallgångarna var efter att blivit tillfrågad av Björn, dåvarande polischefen, om jag kunde hålla i dessa.
Detta var ju långt innan missing people och liknande fanns.

4 Jag har inte 100% bekräftelse på vem ”mannen med pilotglasögonen” är, men har fått indikationer från flera (säkra) håll om vem han är.

5 Det finns minst 2 olika brovittnen varav ett som jag vet har lämnat info vid förhör, dvs är inte anonymt. Det andra vittnet som citerats i media mm är enligt uppgift inte heller anonymt.

6 Polisen har självklart en stor mängd av tips, vittnesmål mm som vi här på FB eller media inte har en aning om och som vi därför bara kan spekulera i.
Citera
2019-07-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Svaret är ”skitsnack”...

Jag har inte varit inne här på ett tag, så därför har jag inte svarat bl.a Ugglan på hans fråga...

För ett tag sedan var det ju nicket ”Twiggy” som påstod att hans bror (?) hade sett mig jobba som OV på statt den kvällen....för att sedan vara jättefull på torget och följa HA....och att det var jag som var pilot.

Jag vet inte varför han ”Twiggy” spred dessa lögner....om det var för att flytta fokus från någon/något eller om det är någon som blivit utslängd från min krog och vill hämnas ??

1 Jag var ledig den kvällen och hemma med min dåvarande fru och mina två små barn.

2 Åren runt 90-94 (minns ej exakt åren) så var det ett Jönköpingsbolag som hade sina OV:s där, så det var inga Mariestadsvakter öht.

3 Min involvering i skallgångarna var efter att blivit tillfrågad av Björn, dåvarande polischefen, om jag kunde hålla i dessa.
Detta var ju långt innan missing people och liknande fanns.

4 Jag har inte 100% bekräftelse på vem ”mannen med pilotglasögonen” är, men har fått indikationer från flera (säkra) håll om vem han är.

5 Det finns minst 2 olika brovittnen varav ett som jag vet har lämnat info vid förhör, dvs är inte anonymt. Det andra vittnet som citerats i media mm är enligt uppgift inte heller anonymt.

6 Polisen har självklart en stor mängd av tips, vittnesmål mm som vi här på FB eller media inte har en aning om och som vi därför bara kan spekulera i.

Vem har du hört att det är då?

Mvh
Citera
2019-07-23, 20:38
Medlem
Citat:
TS/MRÖ

Har också tänkt på det där men behöver kanske inte betyda mer än att de inte vill späda på rykten och bli studerade ”ihop”. Men lite skumt är det. Jag som med bestämdhet hävdar att KM är pilot (främst pga av en källa) har fortfarande svårt att släppa främst TS. Men varifrån har du uppgiften att TS är med i klubben ännu?
Citera
2019-07-23, 21:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Kan vara så. Men varför har de andra vittnenas namn kommit fram, men inte brovittnets? Det jag fått info om är att antingen ett av vittnena, möjligtvis två personer som du skrev stod/står en viss person väldigt nära som är flitigt omnämnd här i tråden. Är det något du har koll på? Detta är bara rykten jag hört.....

Det finns säkert fler vittnen, vars namn inte kommit fram i offentlighetens ljus. Jag vet inte varför brovittnets/brovittnenas namn inte har kommit fram. Huvudsaken är väl ändå att polisen har koll på detta.

Jag anar vem du syftar på. Jag har ingen konkret uppgift om detta, men har hört ryktet.
Senast redigerad av Prinzezzan 2019-07-23 kl. 21:30.
Citera
2019-07-23, 21:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Första iakttagelsen lär vara vid gamla restaurang Hövdingen, vid brofästet från stan. Där går hon ensam.

Andra iakttagelsen är i höjd med residenset, då hon har sällskap av en mansperson i ljusa kläder.

Att det är just Helena verifieras främst av hennes byxor.

Då kan det alltså finnas flera brovittnen. Det skulle vara intressant att höra vad dessa vittnen observerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in