Citat:
Ursprungligen postat av
Badboy rider
När jag såg detta kände jag, någon trollar i tråden 😕
då personen "Anna" uppger att hon dels varit inne på Stadt, dels att hon tillsammans med en man skulle sett Helena.
Varför skulle hon inte ha berättat detta tidigare?
Polisen tog ju in alla som var på Stadt på förhör,de frågade ju då även om vilka andra man sett på stadt, skulle således ingen uppgivit sig ha sett varken henne eller hennes manliga vän?
Att hon och den manliga vännen skulle varit på ett förhör och utelämnat både det faktum att de varit på den aktuella platsen och där de även skulle kunna placera Helena känns totalt obegripligt och osannolikt.
Ytterligare en omständighet som gör det mindre trovärdigt är att hon inte minns vem som var med henne.
Det var ju en hel del skriverier i tidningarna, och om hon då dessutom kände/kände till Helena blir det ju än mer konstigt.
Jag bortser därför helt från detta "vittnesmål"
Ja det är vettigt resonerat. Detta sätt att tänka ska man även lägga till de nuvarande diskussionerna ang vilka män som var i kontakt med Helena vid baren i slutet. Då kan man utgå ifrån att dessa också är hörda. Samtidigt undra då varför pilot inte blev misstänkt tidigare om han var en av dem?
Även då kan man utesluta att brovittnet inte varit på stadt den kvällen. Om hen varit på stadt skulle även hen blivit hörd och hens uppgifter hade inte kommit bort. Om nu alla blev hörda...
Vittnet som inlägget gällde beskriver att hon mådde dåligt länge av anledningar, kanske hade ett rörigt liv vilket gör att fokus centreras till sej själv.
Skriverierna i tidningarna borde ha väckt även brovittnet att åter ge sej till känna.