2019-04-11, 23:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
OM nu KM är MMPG, hur menar du att han skulle kunna bevisa sin oskuld? Om han hade ett alibi för sina "glömda" timmar (läs: den aktuella tiden den aktuella natten) så hade det väl detta tagits upp i radioserien? Eller menar du att han skulle veta vem den verklige gm är och lägga fram bevis för detta? Eller hur menar du? För vi vet ju alla hur meningslöst det är att skriva här i tråden och bedyra sin oskuld...

"Han är faktiskt en av Sveriges mest utpekade personer [...]", skriver du. Var? Jag har inte sett hans namn någon annanstans än här i tråden (och i PM).

Suck. Det har framgått med all önskvärd tydlighet att jag menar att om KM inte är "mannen med pilotglasögon" - och om han kan bevisa det på något sätt -, så har han flera möjligheter att göra det. Som jag redan har skrivit: Om KM inte är "mannen med pilotglasögon" skulle han - till exempel - via ett juridiskt ombud kunna be Lars Johansson dementera det i ett pressmeddelande. Jag är säker på att Lars Johansson skulle vara KM behjälplig om Lars får omfattningen av alla utpekanden här i tråden klar för sig - givet då (igen!) att KM inte är "mannen med pilotglasögon".

Ok att KM må vara utpekad mest "bara" här i tråden, men han är det desto mer. Tråden har stor spridning. Så tänkte jag.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-04-11 kl. 23:42.
Citera
2019-04-11, 23:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Du förstår mycket väl vad jag menade med mitt inlägg. Du gör dig bara löjlig nu.

KM är inte en av Sveriges mest utpekade person. Nöjd?
Du famlar fortfarande i omkring mörkret och saknar dessutom de rätta verktygen. Tyvärr.

1) Läs noggrant innan du svarar så slipper vi sådant här.
2) Tack för din uppmuntran (NOT!).
3) Och vad vet du om vem jag är?
4) Hur många personer ligger före i kön, menar du? Och hur gör du rangordningen?
Citera
2019-04-12, 00:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Suck. Det har framgått med all önskvärd tydlighet att jag menar att om KM inte är "mannen med pilotglasögon" - och om han kan bevisa det på något sätt -, så har han flera möjligheter att göra det. Som jag redan har skrivit: Om KM inte är "mannen med pilotglasögon" skulle han - till exempel - via ett juridiskt ombud kunna be Lars Johansson dementera det i ett pressmeddelande. Jag är säker på att Lars Johansson skulle vara KM behjälplig om Lars får omfattningen av alla utpekanden här i tråden klar för sig - givet då (igen!) att KM inte är "mannen med pilotglasögon".

Ok att KM må vara utpekad mest "bara" här i tråden, men han är det desto mer. Tråden har stor spridning. Så tänkte jag.

Sorry, det föll bort ett "inte", och det ska alltså stå: "OM nu KM inte är MMPG".

Tror du verkligen att LJ skulle gå ut och dementera en person som (ev.) figurerat i utredningen? Det tvivlar jag på. Men osvuret är bäst. Tror dock inte att det i så fall skulle vara avhängigt det som skrivits om MMPG i tråden.

Har det förresten kommit fram om MMPG har anlitat ett juridiskt ombud eller ej? Vet du någonting om det? Det skulle i så fall vara intressant att få reda på om detta ombud har agerat - och då på vilket sätt. Ett ombud skulle kunna tillvarata MMPG:s intressen, om han är oskyldig..
Citera
2019-04-12, 12:17
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
1) Läs noggrant innan du svarar så slipper vi sådant här.
2) Tack för din uppmuntran (NOT!).
3) Och vad vet du om vem jag är?
4) Hur många personer ligger före i kön, menar du? Och hur gör du rangordningen?

Vad ska vi slippa?
Och vad för kö syftar du på
Och vilken rangordning? Jag känner inte till någon rangordning.
Citera
2019-04-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tänker mest på en mycket omnämnd kille i tråden som är/var stod familjen nära, nämnd tusentals gånger i tråden om "varför" "därför".. Tror däremot att Helenas systrar är vanliga ordinära "stolpskott" som varken kan eller vill fatta nånting..

Och vilken insyn har du i utredningen som kan komma med sådana uttalanden? Familjen och systrarna har ett helvete som måste leva med ovissheten om vad som hände Helena och ska definitivt inte behöva bli kallad stolpskott som inte fattar nånting av en anonym uppblåst skribent på Flashback.
Senast redigerad av grymer 2019-04-12 kl. 14:43.
Citera
2019-04-12, 15:36
Medlem
Jubberos avatar
Citat:

Gör ett kort enstaka inlägg bara.

Då "pilotglasögonmammen" fortfarande inte kan presentera ett alibi för den aktuella tiden och att polisen fortfarande har sitt fokus på honom utifrån fler variabler än alibit, är det föga troligt att man skulle dementera något alls. "Pilotglasögonmannens" juridiska ombud har inget på fötterna för att dementera något i denna soppa.

Vem jag pratar om? KM förstås.
Citera
2019-04-12, 17:21
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grymer
Och vilken insyn har du i utredningen som kan komma med sådana uttalanden? Familjen och systrarna har ett helvete som måste leva med ovissheten om vad som hände Helena och ska definitivt inte behöva bli kallad stolpskott som inte fattar nånting av en anonym uppblåst skribent på Flashback.

Om nu syrrorna dissar den här tråden (som jag fått uppfattningen att de gör) samt GW eftersom de vägrar inse att ngn närstående (eller anhörig som t.ex nära vän) kan vara inblandad så vad anser du dom vara i så fall?

BTW! Fallet handlar inte enbart om syrrorna utan en massa stackars oskyldigt utpekade stackars j-vlar också samt deras nära också.
Citera
2019-04-13, 01:04
Medlem
Ejsidisis avatar
Undrar var polisutredningen står just nu. Någon som vet?

Vilken otrolig lättnad för både anhöriga och mariestadsborna om den här gåtan fick sin lösning.
Brott och straff kan vi helt glömma men sanningen hade varit mer än välkommen. Helt säker på att det finns folk som har den här, så kör, finns verkligen inget att riskera eller förlora.
Senast redigerad av Ejsidisi 2019-04-13 kl. 01:23.
Citera
2019-04-13, 12:47
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ejsidisi
Undrar var polisutredningen står just nu. Någon som vet?

Vilken otrolig lättnad för både anhöriga och mariestadsborna om den här gåtan fick sin lösning.
Brott och straff kan vi helt glömma men sanningen hade varit mer än välkommen. Helt säker på att det finns folk som har den här, så kör, finns verkligen inget att riskera eller förlora.

Jag tror att det är så enkelt att inget händer över huvud taget.

Och jag upprepar det jag nämnt tidigare:
Skövde-polisen bör plocka in ett gäng hungriga utredare från ett annat polisdistrikt, alltså utredare som inte har någon större insyn i Helena-fallet. En slags Second opinion. Åklagaren Krister Petersson har ju tagit tag i Palme-utredningen och han tror att Palmemordet kan lösas. Alltså borde Helena-fallet kunna lösas om viljan finns. Men då får givetvis inte Skövdes Kling och Klang vara närvarande. Jag vågar inte utesluta att Skövdes Kling & Klang sitter och tjuvhåller på fler okända generaltabbar.
Citera
2019-04-15, 13:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag tror att det var Pajosv som skrev något om att en person som hade deltagit i en typ mordtråd på Flashback också visade sig vara mördaren. Väldigt mycket talar för att så är fallet även i den här tråden - eller att det i vart fall är någon som är rejält insyltad eller att det är någon som "som lägst" vet vad som hände.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-04-15 kl. 13:24.
Citera
2019-04-15, 16:09
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Jag tror att det var Pajosv som skrev något om att en person som hade deltagit i en typ mordtråd på Flashback också visade sig vara mördaren. Väldigt mycket talar för att så är fallet även i den här tråden - eller att det i vart fall är någon som är rejält insyltad eller att det är någon som "som lägst" vet vad som hände.

Det borde vara mordet på 31-åriga Marina Johansson från Spekeröd du tänker på. Det skedde 2010. Jag minns att Marinas pojkvän skrev rätt mycket i den aktuella tråden med sitt riktiga namn.

Där hade polisen slarvat, de hade inte sett kulhålet i sänggaveln och inte sett allt blod som fanns i sängen.

Har för mig att jag följde ytterligare ett fall där gärningsmannen skrev i tråden med sitt riktiga namn, minns inte nu vilket fall det var.

Det finns en artikel på Wikipedia om mordet på Marina.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mordet_p%C3%A5_Marina_Johansson
Senast redigerad av Pajosv 2019-04-15 kl. 16:21.
Citera
2019-04-15, 20:43
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:

Ja, någon som är insyltad eller, känner till vad som egentligen hände i stora drag figurerar med största sannolikhet i tråden. Håller denne bara ”ett öga” på vad händer och sker, eller är gärningsmannen aktiv i tråden?

Jag sätter en slant på att denne är aktiv, mer eller mindre... Eller rättare sagt, lagom aktiv för att inte väcka alltför stort intresse.

Jag vidhåller att det bästa för utredningen är att man byter ut Skövde-polisen och tar in ett annat gäng, inte i första hand för att Skövde-polisen skulle vara dåliga, utan för att se på fallet med helt nya ögon. Skövde-polisen har levt med det här fallet i snart 27 år och kan ha svårt att se en annan lösning.

Man får inte bli hemmablind.

Jag noterar dock att rätt många av skribenterna undan för undan lämnar tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in