2019-07-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Alltså, kan Trump inte i alla fall försöka ta reda på lite hur svenska rättsstaten fungerar? Först tror han att statsministern kan påverka processen och sen att man kan betala borgen.

Han ska inte behöva känna till rättssystemet i alla skitländer med 10 miljoner invånare. Sverige gör bort sig det tycker jag är bra. Vi har haft ett oförtjänt högt anseende nu måste det normaliseras, komma i balans med verkligheten som vi som bor här lever med varje dag.

Vi verkar inte kunna påverka Sverige inifrån utan behöver yttre påverkan. När de andra EU ledarna hånflinar åt Löfven när han kommer till Bryssel då är vi på rätt spår.
Citera
2019-07-21, 11:00
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Han ska inte behöva känna till rättssystemet i alla skitländer med 10 miljoner invånare. Sverige gör bort sig det tycker jag är bra. Vi har haft ett oförtjänt högt anseende nu måste det normaliseras, komma i balans med verkligheten som vi som bor här lever med varje dag.

Vi verkar inte kunna påverka Sverige inifrån utan behöver yttre påverkan. När de andra EU ledarna hånflinar åt Löfven när han kommer till Bryssel då är vi på rätt spår.

En bra poäng, världens ledare vet inte svenska rättsystemet höhö helt IQ befriad , snacka om svenskt högmod , tror Sverige är ett center på jorden med 10 miljoner människor. Sverige är ett märkligt land , vi ska rädda hela världen inklusive klimatet med .
Citera
2019-07-21, 11:01
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonicvodka
Läser du inte innan du skriver? Återigen, jag har aldrig påstått att åtal ska läggas ner.

Haveriet ligger i att ASAP Rocky sitter fortsatt häktad trots förslag om inlämnat pass och garanti från USA:s president om att det inte finns flyktrisk.

Jag har upplevt åklagares flathet vid brott med avsevärt bättre bevisläge men där ärende läggs ner då det saknats intresse att driva ärendet, eller resursbrist.

Svenskt rättssystem är ett skämt, inte ett dugg bättre än de länder som ”officiella Sverige” påstår vara rättsosäkra.

Det svenska s.k. rättssystemet äcklar mig och jag hoppas innerligen att detta exponeras maximalt i och med detta klavertramp ifrån åklagare.
Instämmer!
Svenskt rättsväsende är i stort sätt som ett lotteri.
En stel och torr åklagare som passar på att sola sig i rampljuset...
Citera
2019-07-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Hur vet du att de skulle springa efter dig?

Det du INTE förstår, det är att du förespråkar att man ska ha rätt att stanna kvar och provocera andra människor, ungefär som afghanen tycks göra på videon. För det är så det blir om man ska ha rätt att stanna kvar och "kontrollera den som förföljer".
Du behöver INTE hålla på och säga "jag vill inte ha bråk". Du kan avlägsna dig från platsen direkt. Men om man gillar action och bråk, då kommer man förstås stanna kvar, och får sen ta konsekvenserna.

Riktiga skitargument du och andra kommer med, låter som ursäkter för att få slåss och bli av med invandrare.
Som det verkar i det här fallet så följde de afghanska bråkstakarna efter när A$sap sällskapet försökte gå vidare och avlägsna sig från bråkstakarna. Det de gjorde vara att försöka få bråkstakarna att sluta förfölja dem och bråka.
Du menar alltså att de ska springa? Jogga eller rusa iväg, hur långt? Men om nu inte alla i gruppen av något skäl är kapabel att springa?
Citera
2019-07-21, 11:18
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:

Det du INTE förstår, det är att du förespråkar att man ska ha rätt att stanna kvar och provocera andra människor, ungefär som afghanen tycks göra på videon. För det är så det blir om man ska ha rätt att stanna kvar och "kontrollera den som förföljer".
Du behöver INTE hålla på och säga "jag vill inte ha bråk". Du kan avlägsna dig från platsen direkt. Men om man gillar action och bråk, då kommer man förstås stanna kvar, och får sen ta konsekvenserna.

Riktiga skitargument du och andra kommer med, låter som ursäkter för att få slåss och bli av med invandrare.

Man har RÄTT att vistas på en offentlig plats UTAN att behöva gå därifrån på grund av PROVOKATIONER från påtända afghaner.
Citera
2019-07-21, 11:19
Medlem
Carl Bildt uttalar sig om musik. Brukar bli lite fel när han uttalar sig om sport
och så även nu kanske ...

"I guess @realDonaldTrump has now been made aware of the fact that Sweden has an independent judiciary, and political meddling in it from whoever is distinctly off limits. Such a talented person as he should have known.
— Carl Bildt (@carlbildt) July 20, 2019"

Observera att Bildt inte nämner artistens namn. Inte direkt någon slump. Men är man
just fyllda 70 så behöver man inte veta allt ...
Citera
2019-07-21, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Som det verkar i det här fallet så följde de afghanska bråkstakarna efter när A$sap sällskapet försökte gå vidare och avlägsna sig från bråkstakarna. Det de gjorde vara att försöka få bråkstakarna att sluta förfölja dem och bråka.
Du menar alltså att de ska springa? Jogga eller rusa iväg, hur långt? Men om nu inte alla i gruppen av något skäl är kapabel att springa?

Ringde de ens polisen, försökte de söka skydd någonstans?
Om man INTE är kapabel att springa, då är Stockholm city en dålig plats att vara på kvällstid.
Försök förstå att jag ger råd till människor, hur de ska undvika att hamna i sådana situationer som ASAP Rocky har hamnat i. Fungerade hans egen strategi på ett bra sätt?
Citera
2019-07-21, 11:24
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Om man INTE är kapabel att springa, då är Stockholm city en dålig plats att vara på kvällstid.
Försök förstå att jag ger råd till människor, hur de ska undvika att hamna i sådana situationer som ASAP Rocky har hamnat i. Fungerade hans egen strategi på ett bra sätt?

I ett normalt land där man får freda sig och på rökte heroinister från Afghanistan inte behandlas som adel så är hans strategi sunt förnuft , men du har rätt i Sverige är det bäst att fly och aldrig stå upp för sig själv .
Citera
2019-07-21, 11:29
Medlem
Citat:
Så folk som inte kan springa bör inte få vistas i Stockholms offentliga rum en sommar em/kväll? när det är ljust som på dagen.
Det fanns väl ingen anledning att ringa polisen i det läget, skulle de ens kommit. De agerade fullt normalt som läget var, förutom att de inte skulle ha överreagerat när de väl slängt undan bråkstaken. Men ingen kom till skada.

Ditt resonemang är mer än lovligt drygt och infantilt.
Citera
2019-07-21, 11:30
Medlem
Citat:

Det är ganska svårt att avlägsna sig från en plats som flyttar sig hela tiden som det blir när man blir förföljd. Dem stod ju inte precis stilla på samma plats hela tiden. Enligt dig så va de Asap som gillar action och bråk och ska ta konsekvenserna, enligt mig är det afghanerna som gillar action och bråk sen får dem ta konsekvenserna av de. Är dem som väljer att stanna kvar för att förfölja och provocera Asap. De hade all möjlighet att avlägsna sig och gå åt andra hållet.
Citera
2019-07-21, 11:35
Medlem
”Skandalen” i det här fallet är åklagaren som eskalerar en ren struntsak till dessa proportioner. Vi kan väl bara hoppas att hen har bränt sina karriärmöjligheter inom rättsväsendet. Om inte är rättsväsendet sämre utrustat än som är bra för landet.

Stämmer det att åklagaren tagit upp detta på eget bevåg efter att ha sett händelsen på sociala medier? Har de förmenta BO anmält?
Citera
2019-07-21, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lfclfclfclfclfc
Det är ganska svårt att avlägsna sig från en plats som flyttar sig hela tiden som det blir när man blir förföljd. Dem stod ju inte precis stilla på samma plats hela tiden. Enligt dig så va de Asap som gillar action och bråk och ska ta konsekvenserna, enligt mig är det afghanerna som gillar action och bråk sen får dem ta konsekvenserna av de. Är dem som väljer att stanna kvar för att förfölja och provocera Asap. De hade all möjlighet att avlägsna sig och gå åt andra hållet.

Hade ni varit lika stöttande mot ASAP Rocky om det hade varit någon med tex Downs syndrom som trakasserade honom och som han sen misshandlade, eller någon med schizofreni eller någon dement?
Problemet är att ni tänker INTE på vad våld kan medföra för problem. Om ni hade gjort det, då hade ni hållit med om att de borde ha flytt därifrån och ringt polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in