2019-07-22, 18:48
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
På vilket sätt är det fegt att som statsminister inte försöka köra över domstolarna? Snarare är det en grundläggande princip i samtliga vettiga länder, inklusive USA.

Nu är ju Donald Trump faktiskt president, och inte statsminister. Det är Donald Trump som kör över dom svenska domstolarna, och får ASAP Rocky frikänd från åtal.

Resultatet blir att Trump framstår som en sann vän av negerstammen, och därmed blir han omvald för sin nästa presidentperiod.
Citera
2019-07-22, 18:52
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Som jag tidigare sagt i tråden: Sverige har varit där nere i Afghanistan och krigat i 17 år. Pottery barn rule: "You break it, you buy it".

Dessa personer har troligen aldrig varit i Afghanistan i hela sitt liv. Med största sannolikhet är de både födda och uppväxta i Iran där föräldrar och övrig släkt bor.
Citera
2019-07-22, 18:54
Medlem
Det stora problemet är väl inte att Asap skulle ingå i en rättsprocess, problemet är att han blivit häktad "pga. flyktrisk" etc. och att rättsystemet i Sverige antar att han inte skulle infinna sig i en eventuell rättegång. Känns ganska troligt att han faktiskt hade infunnit sig, och om han inte gjort det så hade han kunnat efterlysas internationellt, vilket hade varit rätt dåligt för hans karriär. Nu har han tvingats att ställa in sin turné och Sverige ser ut som en jäkla bananrepublik internationellt.
Citera
2019-07-22, 18:54
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Nu är ju Donald Trump faktiskt president, och inte statsminister. Det är Donald Trump som kör över dom svenska domstolarna, och får ASAP Rocky frikänd från åtal.

Resultatet blir att Trump framstår som en sann vän av negerstammen, och därmed blir han omvald för sin nästa presidentperiod.

Trump kan säkerligen påverka korrupta domare/åklagare i svensk domstol och få till ett frikännande, men nu pratar vi om att Rocky skulle få nåd. Det finns visserligen möjlighet för Regeringen att förordna att utredningen skall läggas ned, men att en twittrande president skulle räknas som ett sådant synnerligt skäl, som kräves för det, vore minst sagt pinsamt för svenska samhället.
Citera
2019-07-22, 18:57
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Trump kan säkerligen påverka korrupta domare/åklagare i svensk domstol och få till ett frikännande, men nu pratar vi om att Rocky skulle få nåd. Det finns visserligen möjlighet för Regeringen att förordna att utredningen skall läggas ned, men att en twittrande president skulle räknas som ett sådant synnerligt skäl, som kräves för det, vore minst sagt pinsamt för svenska samhället.

Sverige är ett gangsterparadis, och när ASAP Rocky blir frikänd så kommer det hit fler gansgters i framtiden. ASAP Rockys musikstil kallas ju för "gangster-rap". Han är snart på fri fot.

Akronymen ASAP står bl.a för Assasinate Snitchers And Police, vilket är högst relevant för åklagaren att veta.
Senast redigerad av Schnuppfen 2019-07-22 kl. 18:59.
Citera
2019-07-22, 18:59
Medlem
Provokatörs avatar
Sverige är sig inte likt efter dessa afghaners intåg i vårt samhälle, det här slår alla rekord, nedlagd förundersökning och filmer vi aldrig kommer att få se. Hur i helvete ska detta uppfattas utomlands, kan det ens försvaras?

Ja nu börjar jag svänga i det här, kör hårt åklageriet, fortsätt yrka på GROV MISSHANDEL, kör ända in i kaklet och sänk hela djävla Sverigebilden i Värtan. Yrka på 5-6 års fängelse, löp linan hela vägen ut nu, ni har inget annat val efter att ni stekte av Trumps öppning!

Låt det gå snabbt bara så vi kan börja om igen för nu är vi bortom all räddning. Jag skäms över att bo i ett land som skyddar IS-terrorister och utvisar terroroffer.

Fy fan, allting görs mot bättre vetande, HBTQ-certifieringar, inkvoteringar, värdegrunder, papperslösa illegala invandrare, tiggare i varje gathörn, 8-åriga ligister som ska 'knulla din mamma', stöldligor som har svängdörrar in och ut i landet, mördare som drar innan straff, skjutningar och bomber och fan vet vad!

Tack för mig!

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2019-07-22 kl. 19:14.
Citera
2019-07-22, 19:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jevulen
Det stora problemet är väl inte att Asap skulle ingå i en rättsprocess, problemet är att han blivit häktad "pga. flyktrisk" etc. och att rättsystemet i Sverige antar att han inte skulle infinna sig i en eventuell rättegång. Känns ganska troligt att han faktiskt hade infunnit sig, och om han inte gjort det så hade han kunnat efterlysas internationellt, vilket hade varit rätt dåligt för hans karriär. Nu har han tvingats att ställa in sin turné och Sverige ser ut som en jäkla bananrepublik internationellt.

Jo det hade givetvis varit det bästa. Han kunde slutfört allt och sedan kommit tillbaka i september för rättegång och få den dom som troligen blir någon månad.

Men så funkar det inte i Sverige. Att ASAP lovar och svär att han kommer tillbaka och att han skulle gå miste om framtida spelningar i länder som har utlämningsavtal men Sverige är inget som svensk rättvisa kan lita på.

Möjligen finns ju att han nöjer sig med att spela i Nordamerika och de länder som är mer skraja för USA än att respektera en svensk efterlysning.
Citera
2019-07-22, 19:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
”ASAP Rockys livvakt polisanmälde den man som ASAP Rocky själv sitter häktad för att ha misshandlat.
Men nu läggs misstankarna mot mannen, som är målsägande i fallet med rapparen, ner.”
Expressen

Det är uppenbart att man inte vill att det framkommer att Afghanen antagligen redan har ett gediget straffregister. Skulle inte förvåna mig om han väntar på att få komma upp i domstol för narkotikabrott, stöld, misshandel o rån... Skulle det vara fallet så är skandalen total.

Gissar också att man vill få bort det så det blir svårare att hävda självförsvar.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2019-07-22 kl. 19:07.
Citera
2019-07-22, 19:06
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så Sverige är inte ett vettigt land då eftersom vi gjort detta förut, nej det håller jag med om.
Har du ett exempel?
Citera
2019-07-22, 19:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Som jag tidigare sagt i tråden: Sverige har varit där nere i Afghanistan och krigat i 17 år. Pottery barn rule: "You break it, you buy it".

Jag har inte röstat för detta men det har kanske du?

Citat:
Nej, likheten mellan afghanerna och CP-skadade var deras bristande bidrag till Sverige, så som Svenne-i-Banan verkar resonera iallafall.

Nu var det väl du som drog in de CP-skadade i detta av outgrundlig anledning. Vårt samhällskontrakt säger att vi ska ta hand om de som föds eller blir sjuka men inte om våldsamma afghanhannar.

Citat:
Jaså? Kan du ge ett exempel på där Regeringen har ändrat ett laga domslut?

Det har givits exempel på där regeringen har lagt sig i rättsväsendet. Sådant som kommit upp i denna tråd och på twitter är bl.a. TPB-rättegången som beordrades av USA och där regeringen "omvände" en åklagare som tidigare hade uppfattningen att de inte kunde åtalas. Utvisningen av de där egypterna som Anna Lindh var ansvarig för har också nämnts samt inte minst regeringens försök att politiskt trycka på för att få Dawit Issak frisläppt.
Citera
2019-07-22, 19:07
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Sverige är ett gangsterparadis, och när ASAP Rocky blir frikänd så kommer det hit fler gansgters i framtiden. ASAP Rockys musikstil kallas ju för "gangster-rap". Han är snart på fri fot.

Akronymen ASAP står bl.a för Assasinate Snitchers And Police, vilket är högst relevant för åklagaren att veta.
Och jag som trodde (utan att kolla först) att det stod för As Soon As Possible. 😂 Så dumt av mig.
Citera
2019-07-22, 19:10
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Och jag som trodde (utan att kolla först) att det stod för As Soon As Possible. 😂 Så dumt av mig.

Det är just det som är trixet Trump använder, för att lura rättsväsendet på vad ASAP-förkortningen står för. Men det är ju bara att googla, så ser man direkt att ASAP står för ett flertal kriminella associationer; som just Assasinate Snitchers And Police.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in