2019-07-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Och jag som trodde (utan att kolla först) att det stod för As Soon As Possible. 😂 Så dumt av mig.
Always Strive And Prosper.
Citera
2019-07-22, 19:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Sverige är ett gangsterparadis, och när ASAP Rocky blir frikänd så kommer det hit fler gansgters i framtiden. ASAP Rockys musikstil kallas ju för "gangster-rap". Han är snart på fri fot.

Akronymen ASAP står bl.a för Assasinate Snitchers And Police, vilket är högst relevant för åklagaren att veta.

Kan du utveckla varför det är intressant att veta för det här målet?
Citera
2019-07-22, 19:13
Medlem
Citat:
Det är just det som är trixet Trump använder, för att lura rättsväsendet på vad ASAP-förkortningen står för. Men det är ju bara att googla, så ser man direkt att ASAP står för ett flertal kriminella associationer; som just Assasinate Snitchers And Police.
Citera
2019-07-22, 19:14
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Så stackarn blev alltså lyft och flyttad en bit enligt åklagaren. Hur vet åklagaren detta? Och nu kan vi alltså konstatera att nödvärnsrätten även rymmer hämndaktioner, så länge man tillhör den nya adeln förstås. Eller finns det någon här som med handen på hjärtat tror att undersökningen hade lagts ner om det hade varit den här snubben som hade slagit vakten? Obs! Retorisk fråga.
Citera
2019-07-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
”ASAP Rockys livvakt polisanmälde den man som ASAP Rocky själv sitter häktad för att ha misshandlat.
Men nu läggs misstankarna mot mannen, som är målsägande i fallet med rapparen, ner.”
Expressen

Det är uppenbart att man inte vill att det framkommer att Afghanen antagligen redan har ett gediget straffregister. Skulle inte förvåna mig om han väntar på att få komma upp i domstol för narkotikabrott, stöld, misshandel o rån... Skulle det vara fallet så är skandalen total.

Gissar också att man vill få bort det så det blir svårare att hävda självförsvar.
Du menar att en svensk åklagare och svenskt rättssystem sysslar med mörkläggning?
Citera
2019-07-22, 19:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Du menar att en svensk åklagare och svenskt rättssystem sysslar med mörkläggning?

Är du förvånad, polisen har ju gjort det en längre tid t.ex.
Citera
2019-07-22, 19:19
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Kan du utveckla varför det är intressant att veta för det här målet?

Självklart. Här gäller det att förstå motivet till att Donald Trump griper in i försvaret, av denne afrikan. Det är snart dags för omval i USA, och det gäller att få med sig den stora pöbeln som lyssnar på ASAP Rockys rappande; för att därmed vinna röster och bli omvald.

När åklagaren vet att ASAP-förkortningen står för att bl.a mörda poliser, så blir det lättare att styrka synnerliga skäl för åtal. Där har vi det.
Citera
2019-07-22, 19:20
Medlem
Citat:
Självklart. Här gäller det att förstå motivet till att Donald Trump griper in i försvaret, av denne afrikan. Det är snart dags för omval i USA, och det gäller att få med sig den stora pöbeln som lyssnar på ASAP Rockys rappande; för att därmed vinna röster och bli omvald.

När åklagaren vet att ASAP-förkortningen står för att bl.a mörda poliser, så blir det lättare att styrka synnerliga skäl för åtal. Där har vi det.
Citera
2019-07-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Är du förvånad, polisen har ju gjort det en längre tid t.ex.
Enskilda polismän har definitivt avslöjats med smuts i byxfickorna under modern tid men att tro att en åklagare skulle pyssla med mörkläggning i ett uppmärksammat fall är kanske lite väl konspiratoriskt. Tvärtom skulle jag tro att det inte kommer finnas ett gram av krångel att syna den dagen åtal väcks och förundersökningsprotokollet släpps. Plocka av foliehatten nu.
Citera
2019-07-22, 19:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Var afghanhannarna poliser eller hur tänker du här?

Resonerar du förresten lika att det det vore bra för åklagaren att en tjej som blivit våldtagen har fantiserat om det tidigare också?
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Det hade blivit mer intresse kring vad som hände innan videon började då, tex vad ASAP Rocky och hans vänner kan ha gjort mot "angriparna" innan videon började. Det vet vi INTE.

Och därför tycker jag att ASAP Rocky ska släppas ur häktet omedelbart, eftersom det är för svårt att veta vad som egentligen hände.
Sen känner jag också ett väldigt starkt obehag, som om ALLT kommer gå riktigt dåligt pga den här historien. Så det känns bäst att avbryta detta så fort som möjligt.
Och det blir svårare att lösa våra problem i Sverige, om vi har såna här problem också.
Så du vet vad du ska göra Stefan Löfven: Styr, styr, styr.
Bara för att du inte vet betyder det inte att åklagaren inte vet. De har tagit flera mobiltelefoner i beslag. Vi får väl se.

Idag har livvaktens motanmälan lagts ned därför att afghanen anses ha utnyttjat sin nödvärnsrätt när han slår hörlurarna i huvudet på vakten, eftersom att vakten (vilket är bortklippt i videon på Rockys instagram) tydligen har "tagit tag i [afghanens] hals och lyft honom några meter".

Jag tycker fortfarande det verkar långsökt med nödvärn. Han angriper vakten EFTER han blivit angripen vilket normalt inte ses som nödvärn. Märkligt beslut men värt att notera att Rocky klippt bort faktumet att vakten blivit fysisk FÖRST.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tummen89
Just det, ser jag nu när jag kollat. A$AP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in