Citat:
Ursprungligen postat av
BaraVaraSams
Det spelar ingen roll huruvida de flesta är hycklare eller ej, det är fortfarande ett sexualbrott.
Då ska det tas om hand av polisen, INTE av ASAP Rocky. Och en misshandel tycker jag är lite för hårt straff för ett slag på rumpan, så här kort efter "ändringen" av sexualbrottslagen. Så NEJ, det brottet gör INTE att afghanen förtjänade det, som jag ser det.
Citat:
Var har jag pekat ut Afghanerna/Hazarerna som mer problematiska än andra?
Mig veterligen är jag alltid väldigt noga med att peka ut staten och de styrande som problemet. Det är inte Afghanerna som själva har givit sig särrättigheter, det är regeringen som gjort dem till det utvalda folket.
Om du hade tyckt att rappare/hiphoppare hade varit mer problematiska än afghaner/hazarer, eller lika problematiska, då hade du knappast valt att stötta ASAP Rocky på det sätt du gör.
Om du vill hjälpa ASAP Rocky, fokusera då på att det är fel att hålla honom häktad, UTAN att samtidigt hjälpa rasisterna i deras kamp för att få bort afghanerna/hazarerna från Sverige. För det är vad du gör.
Citat:
Jag får det till "This other guy" och med det är jag ganska övertygad om att hon syftar på någon av de två närvarande. Det är möjligt att det inte är den s k BO dock, det är mycket möjligt att bägge ligister besitter en dålig impulskontroll.
Hen pekar med tummen bakåt, vilket man vanligen INTE gör när killarna står framför en, då pekar man med pekfingret. Så "the other guy" är troligen en "tredje kille".
Citat:
Det är oklart hur stor roll det hade spelat om de kallade på polisen - eller ifall någon som närvarade rentav gjorde det som vi inte vet om. Märk väl att det var flera skjutningar i Sthlm den här dagen (30 juni). Polisens resurser räcker inte till och de som tillhör det utvalda folket prioriteras inte. Jag skulle dessutom själv dragit mig för att dra fram en dyr mobil framför en påtänd aggressiv ligist som kräver mig på pengar. Kanske jag skulle sökt skydd inne på en restaurang, men nu är det så att det är djungelns lag som gäller, visar man minsta svaghetstecken blir man överfallen av den här typen av människor. Det visas inte minst på det sätt som de fortsätter följa efter ASAP Rocky med entourage trots att de kraftigt markerat att de inte vill ha med dem att göra.
Det borde det definitivt finnas en anmälningsplikt men som sagt så räcker inte polisens resurser till. Man har till synes inte heller något emot att unga män driver omkring i gäng och ofredar människor, så länge de tillhör regeringens utvalda folk.
Om man ser hela videon som jag länkade till i mitt förra inlägg i tråden, så ser man att det finns flera tillfällen då de hade kunnat ringa polisen, om de var rädda för afghanerna.
Sen ang. skjutningarna i Stockholm den 30 juni. Är ASAP Rockys musik något som minskar eller ökar skjutningarna i Sverige, vad tror du?
Vad handlar hans texter om, är det fred, vänskap och laglydighet mest eller?