2019-07-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Du har väll sett klippen när Stefan Löfven Försöker prata engelska... Hahaha de va rena rama katastrofen så att han skulle misstolkat vad Trump sa skulle inte förvåna mig för engelska är ju lövets starkaste sida
Synd att inte Trump kan svenska.
Citera
2019-07-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Trump verkar ha gett Svetsministern ytterligare tid.

Källa: https://www.expressen.se/noje/det-finns-inga-nya-samtal-inplanerade/
Eller så var Löfvén så tydlig att Trump insåg sitt misstag?
Citera
2019-07-22, 18:14
Medlem
FarbrorBerits avatar
Vad jag mest undrar över är flyktrisken. Vart skall A$AP fly till om inte USA, ett land Sverige har utlämningsavtal med.

Det är ju inte direkt så att han riskerar dödsstraff eller tortyr här.
Citera
2019-07-22, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Det spelar ingen roll huruvida de flesta är hycklare eller ej, det är fortfarande ett sexualbrott.

Då ska det tas om hand av polisen, INTE av ASAP Rocky. Och en misshandel tycker jag är lite för hårt straff för ett slag på rumpan, så här kort efter "ändringen" av sexualbrottslagen. Så NEJ, det brottet gör INTE att afghanen förtjänade det, som jag ser det.

Citat:
Var har jag pekat ut Afghanerna/Hazarerna som mer problematiska än andra?
Mig veterligen är jag alltid väldigt noga med att peka ut staten och de styrande som problemet. Det är inte Afghanerna som själva har givit sig särrättigheter, det är regeringen som gjort dem till det utvalda folket.

Om du hade tyckt att rappare/hiphoppare hade varit mer problematiska än afghaner/hazarer, eller lika problematiska, då hade du knappast valt att stötta ASAP Rocky på det sätt du gör.
Om du vill hjälpa ASAP Rocky, fokusera då på att det är fel att hålla honom häktad, UTAN att samtidigt hjälpa rasisterna i deras kamp för att få bort afghanerna/hazarerna från Sverige. För det är vad du gör.

Citat:
Jag får det till "This other guy" och med det är jag ganska övertygad om att hon syftar på någon av de två närvarande. Det är möjligt att det inte är den s k BO dock, det är mycket möjligt att bägge ligister besitter en dålig impulskontroll.

Hen pekar med tummen bakåt, vilket man vanligen INTE gör när killarna står framför en, då pekar man med pekfingret. Så "the other guy" är troligen en "tredje kille".

Citat:
Det är oklart hur stor roll det hade spelat om de kallade på polisen - eller ifall någon som närvarade rentav gjorde det som vi inte vet om. Märk väl att det var flera skjutningar i Sthlm den här dagen (30 juni). Polisens resurser räcker inte till och de som tillhör det utvalda folket prioriteras inte. Jag skulle dessutom själv dragit mig för att dra fram en dyr mobil framför en påtänd aggressiv ligist som kräver mig på pengar. Kanske jag skulle sökt skydd inne på en restaurang, men nu är det så att det är djungelns lag som gäller, visar man minsta svaghetstecken blir man överfallen av den här typen av människor. Det visas inte minst på det sätt som de fortsätter följa efter ASAP Rocky med entourage trots att de kraftigt markerat att de inte vill ha med dem att göra.

Det borde det definitivt finnas en anmälningsplikt men som sagt så räcker inte polisens resurser till. Man har till synes inte heller något emot att unga män driver omkring i gäng och ofredar människor, så länge de tillhör regeringens utvalda folk.

Om man ser hela videon som jag länkade till i mitt förra inlägg i tråden, så ser man att det finns flera tillfällen då de hade kunnat ringa polisen, om de var rädda för afghanerna.

Sen ang. skjutningarna i Stockholm den 30 juni. Är ASAP Rockys musik något som minskar eller ökar skjutningarna i Sverige, vad tror du?
Vad handlar hans texter om, är det fred, vänskap och laglydighet mest eller?
Senast redigerad av a987 2019-07-22 kl. 18:24.
Citera
2019-07-22, 18:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Om du vill hjälpa ASAP Rocky, fokusera då på att det är fel att hålla honom häktad, UTAN att samtidigt hjälpa rasisterna i deras kamp för att få bort afghanerna/hazarerna från Sverige. För det är vad du gör.

Och vad skulle vara för fel med det, varför älskar du afghanhannarna så mycket? Vad för något bra har de bidragit med?
Citera
2019-07-22, 18:25
Medlem
LaoshiFreigeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Afghanerna var påtända och väntade förmodligen på uppbackning från sina landsmän som dock hade fullt upp med annat, kanske någon gruppvåldtäkt, ett personrån eller liknande. De hann inte dit i tid. Priorities, man!

Det är skrämmande hur dessa får röra sig fritt i samhället med tanke på att det inte går en jävla dag utan att afghanerna ställer till med problem i Sverige.

Vilken soptipp Sverige blivit, man skäms ju.

Polisen och politikerna kommer i vanlig ordning stå på afghanernas sida trots att Rocky med följe inte gjort något fel överhuvudtaget.

Man ser tydligt hur afghanerna bröstar upp sig och pundar omkring och söker bråk som att de äger landet. Vad fan gör de ens här?

De attackerar livvakten, de tafsar på tjejer, de hotar rapparen och söker bråk men ändå är det afghanerna vi ska tycka synd om för att de inte kan stå upp för sig när sällskapet väl tröttnar.

Det är alltså detta vi betalar skatt för.
Slut alltsa att skriva fiction här ga ut pa gator och torg och läxa upp de afganerna!
Citera
2019-07-22, 18:25
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Vad jag mest undrar över är flyktrisken. Vart skall A$AP fly till om inte USA, ett land Sverige har utlämningsavtal med.

Det är ju inte direkt så att han riskerar dödsstraff eller tortyr här.

Nu när Trump inser att han kan vinna röster från den stora afroamerikanska väljarbasen, så lär han dominera det svenska rättsväsendet ganska enkelt. ASAP Rocky kommer att frikännas, och Trump kommer att förakta Löfven ännu mer. Feghet väcker alltid förakt hos Amerikaner.
Citera
2019-07-22, 18:28
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Nu när Trump inser att han kan vinna röster från den stora afroamerikanska väljarbasen, så lär han dominera det svenska rättsväsendet ganska enkelt. ASAP Rocky kommer att frikännas, och Trump kommer att förakta Löfven ännu mer. Feghet väcker alltid förakt hos Amerikaner.

Gääääsp. Frågan gällde flyktrisken och dess eventuella konsekvenser. För att förtydliga, vad händer om A$AP flyr Sverige till USA. Kommer han att utlämnas i ett misshandelsfall?

Vi talar om en 'kändis' här, ingen lös människa som kan försvinna i mängden.
Senast redigerad av FarbrorBerit 2019-07-22 kl. 18:31.
Citera
2019-07-22, 18:39
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen

På vilket sätt är det fegt att som statsminister inte försöka köra över domstolarna? Snarare är det en grundläggande princip i samtliga vettiga länder, inklusive USA.
Citera
2019-07-22, 18:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
På vilket sätt är det fegt att som statsminister inte försöka köra över domstolarna? Snarare är det en grundläggande princip i samtliga vettiga länder, inklusive USA.

Så Sverige är inte ett vettigt land då eftersom vi gjort detta förut, nej det håller jag med om.
Citera
2019-07-22, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
De är födda här och vi tar hand om de våra. Varför vill du ha hit våldsamma afghanhannar som bara bidragit med att rasera det svenska samhället?

Som jag tidigare sagt i tråden: Sverige har varit där nere i Afghanistan och krigat i 17 år. Pottery barn rule: "You break it, you buy it".

Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Så du säger att Afghanistanerna är CP skadade? xD

Nej, likheten mellan afghanerna och CP-skadade var deras bristande bidrag till Sverige, så som Svenne-i-Banan verkar resonera iallafall.
Citera
2019-07-22, 18:43
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så Sverige är inte ett vettigt land då eftersom vi gjort detta förut, nej det håller jag med om.

Jaså? Kan du ge ett exempel på där Regeringen har ändrat ett laga domslut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in