2019-07-22, 17:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
Jag invände mot att ni upprepat påstått att "ASAP kommer bara få böter, det är det vanliga för misshandel av normalgraden" etc. I teorin kan du få villkorlig dom och böter för folkmord. Det innebär inte att det döms ut i praktiken.

Nu ljuger du rakt upp och ner utan att skämmas invandrargrabben. Jag har inte påstått detta, du kör med en halmgubbe.
Fortsätter du att påstå detta får du citera ett inlägg där jag skulle ha sagt detta!
Citera
2019-07-22, 17:03
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu ljuger du rakt upp och ner utan att skämmas invandrargrabben. Jag har inte påstått detta, du kör med en halmgubbe.
Fortsätter du att påstå detta får du citera ett inlägg där jag skulle ha sagt detta!
Du eller någon annan idiot. Jag har inte koll på er. Du kan ju själv gå tillbaka och läsa mitt första inlägg om saken om du orkar. Jag tänker iaf inte citera något.
Citera
2019-07-22, 17:04
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ja. Väsentligt bättre. Du kan t.ex. läsa något av följande rättsfall: NJA 1990 s. 84, 1991 s. 438 och 507, 1994 s. 468, 1996 s. 741 och 1999 s. 269.

Alla från Högsta domstolen som slår fast att villkorlig dom och böter typiskt sett inte är tillräcklig påföljd vid misshandel av normalgraden.

Och då menar du att dom skippar även böter och endast dömer till villkorlig dom? Ytterst märklig slutsats.
Citera
2019-07-22, 17:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du eller någon annan idiot. Jag har inte koll på er. Du kan ju själv gå tillbaka och läsa mitt första inlägg om saken om du orkar. Jag tänker iaf inte citera något.

Du spred alltså lögner om vad jag skulle ha sagt utan att ha koll, idioten är uppenbarligen du invandrargrabben!
Citera
2019-07-22, 17:05
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men din dåre, man kan inte kräva att folk som befinner sig på offentlig plats ska flytta på sig bara för att man så önskar. Och man får än mindre flytta på folk som inte lyder en.

Och man får verkligen inte flytta på folk genom att lyfta dem i ett strypgrepp.

1) Sluta sprida lögner - ingen har enligt den information som idag tillkommit lyft någon i ett strypgrepp!
2) Jo det kan man, om de trakasserar en. Man har rätt att freda sig mot de som ofredar, man kan även med lagen på sin sida brotta ner någon till marken som ofredar ens entourage eller sexuellt antastar flickor/kvinnor - vilket var exakt vad som hade hänt. Nu i efterhand kan man såklart påstå att det hade varit bättre om vakten brottat ner den påtände ligisten och hållit fast honom tills polisen var på plats så de kunde LOBa honom och utreda de tidigare brott han begått, men att med detta i åtanke samtidigt hävda att ingen har rätt att flytta på regeringens utvalda folk är ju bara grovt rasistiskt och sexistiskt.
Citera
2019-07-22, 17:07
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Och då menar du att dom skippar även böter och endast dömer till villkorlig dom? Ytterst märklig slutsats.

Nej? Gå in och läs. Det blir villkorlig dom eller skyddstillsyn med samhällstjänst alternativt fänglse. Vilket jag skrev från början. ASAP kan ej verkställa en samhällstjänst. Så han får sannolikt fängelse om han döms.
Citera
2019-07-22, 17:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Nej. Inte vid misshandel. Eftersom det är ett s.k. artbrott. Sluta prata om saker du inte vet något om.

Jag har personligen sett flera olika fall där påföljden av en misshandel till och med bara blivit strafföreläggande. Att du sitter och säger att man inte dömer till villkorlig dom + böter för misshandel gör att jag brister ut i skratt här hemma.

Jag får vid en enkel slagning upp minst 10 olika rättsfall där böter + villkorlig dom dömts ut för tidigare ostraffade personer, vid misshandel av normalgraden. Bara söka så ser du.

Sen om det bli så i detta fall, det får vi se efter en eventuell rättegång.
Citera
2019-07-22, 17:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nej? Gå in och läs. Det blir villkorlig dom eller skyddstillsyn med samhällstjänst alternativt fänglse. Vilket jag skrev från början. ASAP kan ej verkställa en samhällstjänst. Så han får sannolikt fängelse om han döms.

Skönt att höra. Huvudsaken är att han döms. Annars blir det långa och tröttsamma skadeståndsmål.

Döm honom och skicka hem honom. Han skulle i alla fall aldrig komma tillbaka till Sverige då han inte ens lyckades sälja Stadion halvfull. ASAP Rocky var ett dragplåster utan drag tydligen.

Money talks.
Citera
2019-07-22, 17:13
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:

Citat:
Jag har personligen sett flera olika fall där påföljden av en misshandel till och med bara blivit strafföreläggande. Att du sitter och säger att man inte dömer till villkorlig dom + böter för misshandel gör att jag brister ut i skratt här hemma. För en ostraffad person är det enligt gällande praxis, vid normalgraden av misshandel.

Jag får vid en enkel slagning upp minst 10 olika rättsfall där böter + villkorlig dom dömts ut för tidigare ostraffade personer, vid misshandel av normalgraden. Bara söka så ser du.

Sen om det bli så i detta fall, det får vi se efter en eventuell rättegång.
Prova läsa rättsfallen jag hänvisade till. Finns tusentals domar där påföljden för misshandel av normalgraden blivit strängare än villkorlig dom och böter.

Eftersom du inte bemödar dig läsa avgörandena från Högsta domstolen som jag hänvisar till kommer jag inte ge dig mer av min tid. Du kan dra med dina anekdoter. Den omständigheten att du tror att "strafföreläggande" är en påföljd säger ju allt.
Senast redigerad av Invandrargrabb 2019-07-22 kl. 17:15.
Citera
2019-07-22, 17:17
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Prova läsa rättsfallen jag hänvisade till. Finns tusentals domar där påföljden för misshandel av normalgraden blivit strängare än villkorlig dom och böter.

Eftersom du inte bemödar dig läsa avgöranden från Högsta domstolen som jag hänvisar till kommer jag inte ge dig mer av min tid. Du kan dra med dina anekdoter.

Det är klar det finns. Det finns åt båda håll. Det är nog mycket beroende på offrets skador när man sätter ut straffvärdet. Vilken väg domstolen väljer som påföljd i detta fall är svårt att säga. Men du kan inte sitta och påstå att villkorligt + böter inte existerar vid misshandel. Det stämmer helt enkelt inte. Det existerar i allra högsta grad.
Citera
2019-07-22, 17:18
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Det är klar det finns. Det finns åt båda håll. Det är nog mycket beroende på offrets skador när man sätter ut straffvärdet. Vilken väg domstolen väljer som påföljd i detta fall är svårt att säga. Men du kan inte sitta och påstå att villkorligt + böter inte existerar vid misshandel. Det stämmer helt enkelt inte. Det existerar i allra högsta grad.
Jag vet att det existerar. Har inte sagt något annat. Jag talar om "normalpåföljden", dvs. vad som är den vanligaste påföljden. Detta eftersom folk i tråden påstod att normalpåföljden var "böter".
Citera
2019-07-22, 17:21
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det här tramset bevisar bara hur Svenska regeringen skyddar sina heliga kriminella Afghan pojkar som går runt på våra gator och bråkar. Pinsamt är rätta ordet.

Det är exakt så det är. Sorgligt men sant. Förhoppningsvis kan uppmärksamheten kring det här fallet leda till en mer upplyst syn på hur den svenska staten arbetar och vad och vilka som prioriteras. Svenskar bryr sig som regel inte om andra svenskar, men de bryr sig om amerikansk populärkultur. Om amerikanska världskändisar då talar om för dem att deras regering agerat rättsvidrigt och rasistiskt, då kanske de äntligen kan ta till sig den sanningen och börja ifrågasätta vilka som egentligen styr landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in