Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det var en bank ( lehmans brothers) som var startskottet för hela krisen, tycker det talar sitt tydliga språk över vem man har skäl att anklaga mest mellan parterna den privata individen och de s.k. "experterna" i finansbubblor.
Det egentliga startskottet var faktiskt att den amerikanska regeringen vägrade att rädda Lehman, som i sin tur råkade ill ut genom alltför lättvindigt utlånande till allt för ansvarslösa låntagare. Hela kedjan fallerade. Det fråntar inget led sitt ansvar. Ungefär som den svenska 90-talskrisen, som grundades i slutet av 80-talet genom för slapp penningpolitik.
Citat:
Njae, det är väl mr Beans reaktion på monotonin som är underhållningen, och han är inte det minsta monoton. ( eller konservativ, för då hade han upprepat gamla skämt over och over again)
Det är just intrycket av tråkighet, som är underhållningen. Konservatism är litet tråkig, återhållsam och pliktmedveten. Men det är bra.
Citat:
Nej det är gudskelov inte ett tvång...bara när sånna som du GÖR DET TILL ETT TVÅNG.
Det är naturen som frammanar ansvaret. I naturtillståndet finns inga abortkliniker.
Citat:
"nationalitet" är en föreställning, en samling idéer, ofta av väldig luddig sort då den blir till chauvinism ex. Så jaa Einsteins yttrande är rätt träffande, det är en "sjukdom" som oftast drabbar osäkra dvs "barn". Övriga inser att mänskliga värden såsom ex empati och samarbetsförmåga finns överallt där människor finns.
Jag skrev inte att etnicitet kommer försvinna, jag menar att dess negativa innebörder kommer förhoppningsvis allt mer sakna värde för oss i en framtid. Vi kommer helt enkelt sluta använda detta som en slags markör för "vi och dom".
Jag är sällan tvärsäker, men här är jag tämligen säker på att Du kommer att få tvärfel.
Citat:
Nej vi har som plikt av bevara det som är vettigt och bra med vårt samhälle, om din son gifter sig med en afrikanska och du får skitsöta mulatt barnbarn så är deras tlllskott av nytt fräsch DNA samt hudfärg till Sveriges gator inte vad som kommer att göra att Sverige går under.
Sverige och svenskheten går under om den isoleras och avstannas och "knäpps igen".
Vi överlever endast om vi tillåter oss att utvecklas.
Han får gifta sig med vilken flicka han vill, men det vore förstås trevligt om han bidrar till att bevara det svenska, svenska traditioner och beteendemönster.
Citat:
Man kan inte förvänta sig att människor ska kunna tänka logiskt i grupp?
I see. Nä så klart låt oss ge oss ut och hugga tag i närmsta svensk.-norska barnvagn och klå upp innehållet.....ungen är ju norsk! och därmed skyldig för morden på Utöya.
Du klarar alltså inte att inse att kvinnor som fraterniserat med ockupationsmakten - fienden - kommer att behandlas illa? Att deras barn kommer att få det svårare ty de representerar ockupationsmakten och minnet av denna? Det är naturligtvis inte alltigenom rätt mot barnen, men samtidigt är det föräldrarnas (i detta fallet kvinnornas) ansvar att inte skaffa barn med fienden. Man måste se båda sidorna.
Citat:
Jepp! och ja ett konceptionsögonblick, embryo etc etc ÄR nu ett set av celler och DNA under full kloningsprocess....som sådant finns inget där än som kan äga rättigheter.
Vi har inte denna typ av lagstiftning att vi ger en "potentiella framtid" som ännu ej finns varken plats eller juridiskt utrymme....OJ! jag får inte gå över denna yta med mark, för om 1 år kommer här stå ett hus! och jag kan ju inte gå över ett hus!!!! ooh!! bäst jag går runt.
hela värdet i denna cellklump ligger i moderns (och faderns) kärlek och villighet att skapa denna framtid. Dess egna värde och plats i tillvaron kan denna "framtid" bara inta då det faktiskt ÄR något, av sina egna "meriter".
Lagstiftning är några pennstreck och ett klubbslag. Tekniskt sett rätt enkelt löst.
Ett liv är mer än blott materia - det har ett andligt värde också. Det är bl a därför vi till och med värnar om döda människor och anser det fel att behandla avlidna som sopor.
Citat:
Läs igen....ditt konceptionsögonblick är sammanslagningen av 2 "halva" DNA från vardera förälder detta kopierar sen sig självt. Dvs du som organism sysslar ditt liv igenom med att kopiera dina föräldrars DNA...
Din syn på att ditt DNA på nått sätt skulle vara "unikt" ( i egenskapen "speciellt") och bla bla....faller i det ljuset eller hur? Det mest av allt DNA är i verkligheten uråldrigt...och vi delar det med de flesta andra arterna på denna planet. det ev. "nya" som då och då kan ske är s.k. mutationer.
Så ursäkta mig om jag faktiskt inte har din oerhörda respekt för detta "unika" och "heliga" DNA.
Det är inte där jag lägger värdet hos en människa, att det bär på DNA, utan jag lägger värdet hos det som DNAt bygger.
Enligt din föreställning så har man en människa...ta-da! om man lyckats plocka ut ett DNA från en cell.
Enligt min föreställning har man en människa då detta DNA har kopierat sig tillräckligt länge så att där hunnit formats en hjärna, basala funktioner ex.
Du får skilja på "en människa" och "ett mänskligt liv". En fullgången människa är mer värd än ett mänskligt liv på cellstadiet, men av det följer inte att det senare är värdelöst och att man kan göra vad man vill med det.
Citat:
Det gör de Uven! Klarar du ta in fakta nångång?
varje år dör drygt 500 000 kivnnor av mödradödlighet, ett av orsakerna till alla denna död är att de förbjuds göra abort.
varje år dör även ca 70 000 kivnnor av illegala aborter.
RFSU siffror.
https://rfsu.ineko.se/Files/sv-SE/26618/RelatedFiles/rapport-modradodlighet110201.pdf
år efter år efter år efter år.....för att såna pantade idioter som dig sitter och förvägrar kvinnor sina mänskliga rättigheter att få lov bestämma själva och äga sin egen kropp.
INGET!!!! jag skriver det igen Uven så du ska fatta
INGET! 0 zero! land med idag din sort av abortförbud uppvisar det du sitter och försöker inbilla dig själv skulle ske om man inför abortförbud.
Dvs att aborter skulle upphöra....no! fakta visar snarare att aborterna ökar i dessa länder, dvs kivnnor tvingas till FLER illegala aborter än de legala de skulle göra OM de fått lov.
"Att hota med straff för att hindra kvinnor från att göra en abort tycks ge litet resultat. I de länder där abort enbart är lagligt om kvinnans liv är i fara är antalet aborter 37 på 1.000 kvinnor. I länder där aborter är helt lagliga är motsvarande siffra 34.
[...]
– Vi har så mycket bevis för att om man gör tillgången till aborter mer restriktiv leder det till fler aborter och fler osäkra aborter. Forskningen säger detta så tydligt, ändå ignoreras det. Det är så skrämmande, säger Kristina Gemzell Danielsson, professor på Karolinska institutet."
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/osakra-aborter-en-helt-onodig-epidemi
kanske snart dags du faktiskt tar till dig FAKTA i dessa saker och itne sitter kvar i din spyboll av rena fantasier?
Varje gång jag anför förhållanden, eller förväntade förhållanden, i Sverige, så drämmer Du till med hur hemskt det är för kvinnor i Tredje världen. Det är säkert hemskt där, men det saknar relevans för Sverige, på samma sätt som det saknar relevans hur svenska kvinnor hade det för hundra år sedan - före preventivmedelsrevolutionen.