2019-07-22, 13:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Trumps tidsfrist till mästerförhandlaren gick ut för en dryg halvtimme sedan, förra gången pratade dom i 20 minuter, nu kanske dom pratar längre, vi kan förvänta oss en tweet från Trump om ett litet tag.

Trump vill se resultat, är åklagarna ens lite klara över konsekvenserna för Sverigebilden och sitt eget fögderi så lägger dom ned samtliga förundersökningar under eftermiddagen. Det blir helt enkelt enklast så.

Isf kommer den här om en liten stund: https://twitter.com/realDonaldTrump

/Provokatör

Var framgår det att Trump har satt en tidsfrist till Sveriges regering?
Citera
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Du läste inte artikeln? Den är inte skriven av någon fanboy utan av en anti-rasistisk aktivist.

En undersökning visade nyligen att över 25% stödjer ett militärt ingrepp för att frita ASAP Rocky från den rasistiska svenska regeringens inspärrning.
https://dailycaller.com/2019/07/21/asap-rocky-rescue-poll-military-twitter/

Befinner du dig på samma häkte som ASAP Rocky med entourage, eller varför bryr du dig att ett annat land fritar sina rasistiskt inspärrade nationalhjältar?

Du missade i ditt ordmärkeri att en annan medlem strax innan dig påtalade att ingen bryr sig om de två medmisstänkta som också är häktade?

Skriver man inte ut att entouraget också är motvilligt inspärrade så dyker den här typen av inlägg upp. Det är viktigt att visa att man bryr sig, att hjärtat och kampen mot antirasism inte tar semester!
Alla svenskar är inte rasistiska kräk bara för att de styrande är det.

Bland det mest verkligetsfrånvända dynga jag läst. Fullkomliga idioter om de ens tror att det finns på kartan.
Citera
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Det är exakt så verkligheten ser ut i Sverige idag. Det ligger i den rasistiska statens intresse att förpassa folket till statister redo att offras för högre syften. Vi kan inte låta dem vinna!

Du får skriva ut varför de häktats, gärna i annan egen tråd. Som jag skrivit tidigare, i just ASAP Rockys fall är häktningen rättsvidrig, och det är det jag vänder mig emot. En rasistisk signal skickad av staten genom att vantolka en föråldrad lag kan inte ligga till grund för häktning!

Vad i hanteringen av ASAP finner du rättsvidrigt? Jag tycker den följer lagen sen kanske man inte gillar utfallet men det är något helt annat.
Citera
2019-07-22, 13:57
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Via Twitter, Trump said “Just had a very good call with @SwedishPM Stefan Lofven who assured me that American citizen A$AP Rocky will be treated fairly. Likewise, I assured him that A$AP was not a flight risk and offered to personally vouch for his bail.” He also said, “our teams will be talking further, and we agreed to speak again in the next 48 hours!
Här finns det info och skärmdump: https://24hip-hop.com/asap-rocky-wont-receive-special-treatment-swedish-prime-minister-warns/

/Provokatör
Citera
2019-07-22, 13:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är exakt så verkligheten ser ut i Sverige idag. Det ligger i den rasistiska statens intresse att förpassa folket till statister redo att offras för högre syften. Vi kan inte låta dem vinna!

Du får skriva ut varför de häktats, gärna i annan egen tråd. Som jag skrivit tidigare, i just ASAP Rockys fall är häktningen rättsvidrig, och det är det jag vänder mig emot. En rasistisk signal skickad av staten genom att vantolka en föråldrad lag kan inte ligga till grund för häktning!

Din bedömning av häktingens giltighet är ju helt meningslös. Du tar ju bara del av massmedia som alla andra.
Citera
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
WORD!
Men det finns en rättslig sak som är bättre i USA. Konsumentskyddet gentemot näringsidkare/företag. I Sverige och EU är det under all kritik.

Ja for det ar ju mycket rimligare att skattebetalarna star for notan av 3 veckors haktning....

Idioter. Det amerikanske bail-bonds systemet ar 1000x battre an pajas-sveriges javla tramsande med att sitta i haktat i 2 veckor medans en idiot-aklagare far fingret ur rovholet.

Skaggbarnet ar for fan sparlost forsvunnen. Vem ar offret? Utan ett offer finns det for fan inte ens ett fall att hora i tingsratten. Lagg ned skiten omedelbart.

/C
Citera
Medlem
Citat:
Om det är exakt som du ponerar är det givetvis genomkorrupt och ett grovt maktmissbruk. Men det återstår att se vad som sker nu när Trumps tidsfrist löper ut alternativt vad som sker den 25e. Det är dock ett extremt farligt spel eftersom alternativmedia och sociala medier än så länge inte fullt ut kontrolleras av staten. Som sagt, det här kan bli startskottet för en revolution i landet där folket kräver att staten och lagarna ska ställa sig på deras sida.

Kan väl knappast vara en nyhet att polismyndigheten är genom korrupt.

T.ex.: (FB) Frej Larsson åtalad för "polishot"/hot mot tjänsteman. 2018

Jag vet att Frej Larsson är ogillad här på Flashback, men är ett klockrent exempel på hur alla inte är lika för lagen. Kan ni gissa på hur många skattemiljoner det kostade av att en polisichef kände sig kränkt av en låtrad?
Citera
2019-07-22, 13:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Via Twitter, Trump said “Just had a very good call with @SwedishPM Stefan Lofven who assured me that American citizen A$AP Rocky will be treated fairly. Likewise, I assured him that A$AP was not a flight risk and offered to personally vouch for his bail.” He also said, “our teams will be talking further, and we agreed to speak again in the next 48 hours!
Här finns det info och skärmdump: https://24hip-hop.com/asap-rocky-wont-receive-special-treatment-swedish-prime-minister-warns/

/Provokatör

Nej, där står det bara att de ska prata igen, efter 48h. Inga som helst antydda konsekvenser, som det skulle vara om Trump försökte sätta en tidsfrist.
Citera
2019-07-22, 14:00
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:

/Provokatör

Trump skriver alltså att de får prata om saken inom ett par dagar... Troligen idag. Så?
Citera
2019-07-22, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Ska bli spännande på vilka internationella artister inom hiphop som kommer vilja resa till Sverige. Men återigen vinner polisen som gång på gång vill döda subkulturer för ungdomar... Det spelar ingen roll om det är fotboll, punk eller hiphop. Det är farligt enligt polisen...

Att artister inte skulle vilja komma hit efter detta är idioti. Är det så omöjligt att låta bli att misshandla folk? Ja då kanske man inte ska komma hit.
Jag har bott i Sverige i en jävlans massa år, blivit irriterad på folk, trakasserad på gatan, förföljd, taffsad på, kallad hora på gatan. Inte fan har jag misshandlat någon för det. Jag har gått därifrån som normala människor gör.
Citera
2019-07-22, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

I såfall är Trump mer okunnig och dum i huvudet än vad jag redan trodde. För i Sverige kan/får inte Regeringen (inte ens riksåklagaren!) lägga sig i brottsutredningar och en åklagares beslut.
Citera
2019-07-22, 14:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
I såfall är Trump mer okunnig och dum i huvudet än vad jag redan trodde. För i Sverige kan/får inte Regeringen (inte ens riksåklagaren!) lägga sig i brottsutredningar och en åklagares beslut.

Det vore du inte den förste som tycker, men jag menar att Trump gör detta för hemmaopinionens skull, mer än att han verkligen tror Sveriges statsminister kan frige personer under brottsutredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in