Citat:
Ursprungligen postat av
RonJeremyClarks
Såklart, att jag inte tänkte på det. Jag var så dead set på att de inte skulle kunna få det till nödvärn i vilket fall som helst så jag tänkte aldrig på att hazarens misshandel kunde ha någon betydelse för fallet, men nu när du säger det så låter det mycket troligt.
Dessutom går ju ännu en hazar fri så det blir win-win för staten. Sverigebilden får sig en rejäl törn dock men det tror jag inte ens att staten fattar. De har ju räddat en hazar, de mest förtyckta små stackarna på hela jorden, hur kan det vara någonting dåligt?
Det är uppenbart när man tänker på det.
Tänk hur mycket pengar Sverige nu är skyldiga ASAP;
Ersättningen omfattar utgifter, förlorad arbetsförtjänst, intrång i näringsverksamhet och lidande som grundas i den oskyldiga häktningen, 7 §. (Ett tiotal, kanske hundratals miljoner för att en åklagare ville bli känd och målade in två hela myndigheter i ett hörn.... De två som uttalat sig officiellt iallafall)
ASAP måste dömmas, annars sätts Sverige som ohumanistisk på kartan och kommer krävas på det FN alltid yrkat på - nya häkten och lagar förr dessa.
Ska bli spännande på vilka internationella artister inom hiphop som kommer vilja resa till Sverige. Men återigen vinner polisen som gång på gång vill döda subkulturer för ungdomar... Det spelar ingen roll om det är fotboll, punk eller hiphop. Det är farligt enligt polisen...