2019-07-22, 14:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Att artister inte skulle vilja komma hit efter detta är idioti. Är det så omöjligt att låta bli att misshandla folk? Ja då kanske man inte ska komma hit.
Jag har bott i Sverige i en jävlans massa år, blivit irriterad på folk, trakasserad på gatan, förföljd, taffsad på, kallad hora på gatan. Inte fan har jag misshandlat någon för det. Jag har gått därifrån som normala människor gör.

Om man inte kan gå på stan utan att bli trakasserad och inte få freda sig utan att bli inspärrad är det förstås ett starkt skäl att inte besöka Sverige. Andra länder varnar sin befolkning för att besöka Sverige och det finns fog för att fler länder ska börja med det.
Citera
2019-07-22, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Att artister inte skulle vilja komma hit efter detta är idioti. Är det så omöjligt att låta bli att misshandla folk? Ja då kanske man inte ska komma hit.
Jag har bott i Sverige i en jävlans massa år, blivit irriterad på folk, trakasserad på gatan, förföljd, taffsad på, kallad hora på gatan. Inte fan har jag misshandlat någon för det. Jag har gått därifrån som normala människor gör.

Som en svensk gör*.... En svensk tiger

Är det verkligen idioti när artist, efter artist...... efter artist har gått ut på twitter och sagt att de ska bojkotta Sverige?
Citera
2019-07-22, 14:05
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Via Twitter, Trump said “Just had a very good call with @SwedishPM Stefan Lofven who assured me that American citizen A$AP Rocky will be treated fairly. Likewise, I assured him that A$AP was not a flight risk and offered to personally vouch for his bail.” He also said, “our teams will be talking further, and we agreed to speak again in the next 48 hours!
Här finns det info och skärmdump: https://24hip-hop.com/asap-rocky-wont-receive-special-treatment-swedish-prime-minister-warns/

/Provokatör

Trumps erbjudande om borgen gällde bara ASAP vad händer då med de andra två?
Hur kan Trump garantera att ASAP inte ska avvika förresten, är inte ASAP en människa med egen vilja? Han skulle ju lika gärna kunna dra och gömma sig direkt han blev frisläppt?
Citera
2019-07-22, 14:06
Medlem
HeroNeros avatar
Men hallå kolla in deras egna filmer så ska ni se.
ASAP Rocky är så jävla oskyldig!
Citera
2019-07-22, 14:08
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej, där står det bara att de ska prata igen, efter 48h. Inga som helst antydda konsekvenser, som det skulle vara om Trump försökte sätta en tidsfrist.

Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Trump skriver alltså att de får prata om saken inom ett par dagar... Troligen idag. Så?

Anger världens mäktigaste man antalet timmar som finns till förfogande innan nästa samtal med en premiärminister i ett 'vänligt' sinnat land med bara 10 miljoner invånare så kan man välja att tolka det som man vill.

Men Stefan kan liksom inte att skylla på att han inte har hittat ett tyst mötesrum, det är en uppmaning man hörsammar och jag utgår ifrån att dom redan pratat om ASAP för andra gången.

Trump har sedan för vana att basunera ut valda delar, dels för att blidka hemmaopinionen, trolla och flytta fokus från annat.

Dom där 48 timmarna var en direkt order och inget annat.

/Provokatör
Citera
2019-07-22, 14:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Hur kan Trump garantera att ASAP inte ska avvika förresten, är inte ASAP en människa med egen vilja? Han skulle ju lika gärna kunna dra och gömma sig direkt han blev frisläppt?

USA har utlämningsavtal med Sverige liksom alla länder som ASAP skulle turnerat i om han inte hade spärrats in.
Citera
2019-07-22, 14:09
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om man inte kan gå på stan utan att bli trakasserad och inte få freda sig utan att bli inspärrad är det förstås ett starkt skäl att inte besöka Sverige. Andra länder varnar sin befolkning för att besöka Sverige och det finns fog för att fler länder ska börja med det.
Enda landet jag känner till som varnar för att besöka Sverige är Kina, vilka andra gör det?
Citera
2019-07-22, 14:09
Medlem
Citat:

Liksom killen som mördade sitt ex och begravde henne i ett betongblock? Han flydde mellan rättegång och fängelse....

Nu kan vi ju sätta brotten i paritet och inse hur sjukt att ASAP sitter häktad.... Alla förstår att han kan betala både eventuella skadeståndet + dagsbötern. Rent larv och politik att han fortfarande är häktad.
Citera
2019-07-22, 14:12
Medlem
Citat:
Enda landet jag känner till som varnar för att besöka Sverige är Kina, vilka andra gör det?

Sovit under en sten?

Missat Trumps uttalanden om Sverige? Även Kanada och England har varnat för Sverige.

Källa: https://24malmo.se/lander-varnar-for-malmos-gangkriminalitet-i-officiella-reserad
Citera
2019-07-22, 14:14
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:

Borgen eller inte så garanterar Trump personligen att ASAP inte bara drar, hur du sedan värderar det löftet är helt och hållet upp till dig, personligen anser jag att Trumps ord borgar för ganska mycket, iaf i just detta fall. Oddset för att ASAP skulle dra är ger ca 1.0001 hos Betsson.

/Provokatör
Citera
2019-07-22, 14:15
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Vad i hanteringen av ASAP finner du rättsvidrigt? Jag tycker den följer lagen sen kanske man inte gillar utfallet men det är något helt annat.

Den bästa summeringen jag kan ge är att ASAP Rocky enbart sitter häktad därför att den rasistiska regeringen ville skicka en politisk signal att ingen ska motsätta sig viljan hos dennes utvalda folk, oavsett vad de tar sig till. Man häktade sedan ASAP Rocky med entourage genom att vantolka en föråldrad lag.

Kortfattat hade ASAP Rocky aldrig häktats om han vore svensk medborgare. Att man inte ens kan anpassa lagen till att ge samma rättigheter till gästarbetare med den Europeiska Unionen som arbetsplats är minst sagt bakåtsträvande när vi varit medlemmar i EU i snart 25 år.

Att ASAP Rocky därtill skulle ha agerat för att förstöra eller försvåra utredningen är föga troligt då han hade planer på att lämna landet för en spelning i Norge efter polisförhöret som hölls under synnerligen mystiska former.
Den flyktfara som sedan hänvisats till har aldrig existerat då ASAP Rocky skulle ha befunnit sig på Europaturné till mitten av augusti. Det förstår du väl själv att befinna sig på förutbestämda platser vid förutbestämda tidpunkter i länder som har utlämningsavtal med Sverige är motsatsen till att försöka fly undan lagens gång. Dessutom har han erbjudit sig att lämna in pass, med mera vid varje turnéstopp. Man har heller inte tagit hänsyn till att ASAP Rocky har ett säsongsarbete (spelningarna var inbokade på sommarfestivaler) där det var tänkt att han skulle intjäna en stor andel av hela sin årsinkomst. Allt är bullshit, endast för att staten ska kunna göra en alltför långt gången politisk poäng.
Som skrivits många gånger tidigare - det här hade inte ens lett till åtal om det varit etniska svenskar istället för regeringens utvalda folk med exakt samma händelseförlopp.

Slutligen kan du fundera på vilket syfte lagen har. Om lagen inte syftar till att skydda folket utan snarare ställer sig på de som ofredar folkets sida, då kanske det inte är värt att hänvisa till den som om den betydde något.
Principiellt blir det totalt felaktigt när någon som tidigare är dömd för flera brott och utgör ett hot mot alla (BO) släpps på fri fot direkt medan någon som uppenbarligen har ett enormt tålamod och inte utgör en fara för någon (förutom då han likt en superhjälte ingriper för att skipa rättvisa med den mängd våld lagen bör tillåta) häktas och låses in på obestämd tid utan rättegång.
Citera
2019-07-22, 14:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Anger världens mäktigaste man antalet timmar som finns till förfogande innan nästa samtal med en premiärminister i ett 'vänligt' sinnat land med bara 10 miljoner invånare så kan man välja att tolka det som man vill.

Men Stefan kan liksom inte att skylla på att han inte har hittat ett tyst mötesrum, det är en uppmaning man hörsammar och jag utgår ifrån att dom redan pratat om ASAP för andra gången.

Trump har sedan för vana att basunera ut valda delar, dels för att blidka hemmaopinionen, trolla och flytta fokus från annat.

Dom där 48 timmarna var en direkt order och inget annat.

/Provokatör

Bullshit.

Det står inte heller något om tid som finns 'till förfogande'. Det står att de kom överens om att prata igen om 48h. That's it.

Eller, har artisten släppts nu? Är det där hangarfartyget på väg genom Öresund? Black Hawks över Värmdö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in