2019-07-22, 11:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Två vuxna msk, en man och en kvinna, kvinnan vill ha med mannen in i sin bostad, mitt i natten.
Mannen vill inte å kvinnan blir förbannad, tvingar sig kvar i mannens bil, vägrar å lämna bilen.

Å du tror att på fullt allvar att det handlar om en kopp kaffe, ser du inte själv det löjliga i det hela,
nog borde det väl hetta åtminstone lite grann i örsnibbarna när du läser vad du själv tror.

Det är så totalt uppenbart att det är henne han säger nej till å inte en kopp kaffe.
Det är det som gör henne helförbannad, hon kan nämligen inte ta ett nej.

Hon kunde inte förmå sig till å säga till polisen att hon ville ha ett skjut, alltså så
blev det en kopp kaffe i stället.

Skälet till att SD inte anmälde henne skulle mycket väl kunna vara att han tycker
att det hela är en skitsak, inte ens värd att lägga energi på.

Du är ju väl medveten om att LW ville ta tillbaka sin anmälan, antagligen när
ilskan och förtrytelsen lagt ner sig.

Att det här blir så upphaussat i tråden beror på att det inte finns något mer å ta på, då
gäller det å skruva upp den här händelsen med hjälp av fantasier och antaganden, allt
för å försöka vrida ur det allra lilla sista.

Nä, jag skäms inte det minsta för hur jag tolkar det.

Nu har bilincidenten tolkats och smulats sönder intill leda i tråden och jag "ser" nu hur den i vissas ögon smulats sönder till att den knappt har hänt. Kanske inte ens knoggnuggningen, verkar en del mena? Den var enbart ett pojkskämt.

Jag frågar mig varför stora delar av utredningen var hårt maskad?

Att du tror det du tror, det är helt och hållet din rätt att få tro det.
Och jag har rätt att tro vad jag vill.

Tillräckligt många har vittnat i tråden om att SD har gjort hemska saker mot LW för att jag ska tro på att det bakom maskningen finns annat otrevligt. Inte bara det smärtsamma hårda greppet som han tryckte ner henne i eller den smärtsamma knoggnuggningen som han utförde när hon satt nedtryckt i det smärtsamma greppet.

Det skulle inte förvåna mig om något mycket otrevligt sades i det ögonblicket till LW (obs spekulation!).

Nä, jag skäms inte för att jag tror att SD i det ögonblick knoggnuggningen skedde, hade ett vredesutbrott som han inte kunde kontrollera.
Vad gör folk när de är arga? Vanligen säger man saker, skriker saker som man kanske inte menar egentligen, men det bara kommer upp från djupt inne i en.

Jag kan tänka mig att det kom ut hemska ord ur hans mun...
Citera
2019-07-22, 11:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det finns en rad direkta hot ifrån SD mot LW och det är inte enbart de saker du tar upp. Riktigt sjuka grejer som i sig rimligen borde göra SD till en fälld brottsling. Vilket flera uppgiftslämnare har berättat i tråden. Men ditt selektiva minne verkar ha missat detta? Verkar vara en vanlig åkomma hos de som vill se att SD är oskyldig. Kanske lite så hans advokat också resonerar? Att han helst blundar och inte vill veta så mycket vad som hänt. Lite som en struts. Anser du dig vara en struts? Jag har ju skickat en del frågor till dig i tråden som du antingen inte svarat på eller så har du gjort en pudel utav det hela.

Har du frågat dig själv vad du gör i tråden och vad du rimligtvis vill ska komma ut av den?
Jodå, jag har läst tråduppgifterna också. Riktigt sjuka grejer som du säger:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Men jag lägger inte någon större vikt vid tråduppgifter. Jag talar om de uppgifter som polis, åklagare och media har presenterat för oss, i syfte att bygga upp den här bilden av "den misstänkte mördaren". Särskilt tog jag upp problemet med den selektiva sekretessen.
Senast redigerad av Draifos 2019-07-22 kl. 11:24.
Citera
2019-07-22, 11:12
Medlem
Citat:
Det finns en rad direkta hot ifrån SD mot LW och det är inte enbart de saker du tar upp. Riktigt sjuka grejer som i sig rimligen borde göra SD till en fälld brottsling. Vilket flera uppgiftslämnare har berättat i tråden. Men ditt selektiva minne verkar ha missat detta? Verkar vara en vanlig åkomma hos de som vill se att SD är oskyldig. Kanske lite så hans advokat också resonerar? Att han helst blundar och inte vill veta så mycket vad som hänt. Lite som en struts. Anser du dig vara en struts? Jag har ju skickat en del frågor till dig i tråden som du antingen inte svarat på eller så har du gjort en pudel utav det hela.

Har du frågat dig själv vad du gör i tråden och vad du rimligtvis vill ska komma ut av den?

Har du personligen sett dom här "riktigt sjuka grejerna", eller har du bara hört
talas om dom?
Citera
2019-07-22, 11:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Du menar att man inte genomsökte fyndplats/brottsplats tillräckligt bra eftersom just SD var misstänkt? Inte säker på om jag hänger med ditt resonemang kring detta.

Självklart behövs det mera för en fällande dom. Tycker du inte att jag var tillräckligt tydlig med detta?

Du kan vara trygg. Högst säkerligen har man hört alla LW:s närmaste vänner. Inte minst de som vet om SD:s hot.

Mitt fetade: återigen en indikation på hur en utredning inte bör genomföras om den bedrivs "brett". Jag börjar förstå att du inte hänger med i resonemang avseende detta.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-07-22 kl. 11:15.
Citera
2019-07-22, 11:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Själva mordet behöver inte varit planerat, och det tror jag inte heller att det har varit. Kanske mer intressant timmarna efter. Trots allt tog det väl, enligt uppgift i media, ca åtta timmar innan den första polispatrullen var på plats.

Ok, jag fattade dig fel kanske.

Du tänker dig ett impulsmord, men i efterdyningarna av impulsmordet har din gm (som vet om anmälningarna) gjort ett "efterarbete" som är avsett att kasta misstankarna mot mgm?

Men din gm, visste han om att mgm hade en kontakt med LW strax innan mordet om en önskan att ses, eller var det enbart en slump? Vad tänker du?
Citera
2019-07-22, 11:18
Medlem
Citat:
Mig veterligen är det bara en som hotat och trakasserat LW. Vet du någon mer? Det gör att MGM sticker ut rejält. Sedan har de naturligtvis kollat upp fler eventuellt misstänkta samtidigt som man jobbat vidare på SD-spåret. Men det verkar bara finnas skäl att ha en misstänkt GM.
Jag noterar att du fått replik på det citerade. "Grisslan" har svarat dig.
Därmed kanske jag kan få ställa dig ett par frågor kring det jag fetat?

Hur vet du det?
Hur kan du utan angivande av källa skriva "naturligtvis" på det sätt du gör?

Hade det här ärendet skötts korrekt redan från start, så hade NATURLIGTVIS kroppen hittats redan under det första dygnet! Kanske t o m innan gryningen tisdagen den 15 maj om man tagit larmsamtalen på allvar!

När du använder ordet "naturligtvis" på det sätt du gör, visar du din naivitet och godtrogenhet offentligt.
Ditt val.
Citera
2019-07-22, 11:19
Medlem
Citat:
Mitt fetade: återigen en indikation på hur en utredning inte bör genomföras om den bedrivs "brett". Jag börjar förstå att du inte hänger med i resonemang avseende detta.

Du tycker inte att man skall förhöra dessa personer? Är nog bäst att du bestämmer hur du vill ha det. Blir lätt oseriöst att byta åsikt ifrån ett inlägg till ett annat.

Först är du orolig för att man inte har förhört personerna som sitter på informationen om SD:s hot för att i den andra anse att man inte utreder tillräckligt brett om man gör så. Du inger ett lätt förvirrat intryck.
Citera
2019-07-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har du personligen sett dom här "riktigt sjuka grejerna", eller har du bara hört
talas om dom?

Hört talas om dem har väl alla som läst tråden gjort. Jag vet mer än så.
Citera
2019-07-22, 11:28
Medlem
Citat:
Hört talas om dem har väl alla som läst tråden gjort. Jag vet mer än så.

Ja nu blev du riktigt trovärdig.
Citera
2019-07-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag noterar att du fått replik på det citerade. "Grisslan" har svarat dig.
Därmed kanske jag kan få ställa dig ett par frågor kring det jag fetat?

Hur vet du det?
Hur kan du utan angivande av källa skriva "naturligtvis" på det sätt du gör?

Hade det här ärendet skötts korrekt redan från start, så hade NATURLIGTVIS kroppen hittats redan under det första dygnet! Kanske t o m innan gryningen tisdagen den 15 maj om man tagit larmsamtalen på allvar!

När du använder ordet "naturligtvis" på det sätt du gör, visar du din naivitet och godtrogenhet offentligt.
Ditt val.

Jag vet att man har kollat upp personer klart längre ut på skalan. Men givetvis har jag ingen fullständig lista på personer man har förhört på något vis. Om du tycker att man missat någon kan du gärna ge exempel på detta. Eller lämna tips till utredningen direkt.

Att det begicks misstag initialt håller jag med om. Man borde naturligtvis ha åkt på larmet och man borde ha hittat kroppen snabbare.
Citera
2019-07-22, 11:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Men vi vet ju inte hur brett man har arbetat, även om misstankarna måste tidigt ha riktats mot SD?

Man kan väl ändå säga, att även om misstankarna går åt ett håll tidigt i utredningen, så innebär inte detta per automatik att man inte kollar upp andra?

Vad vet vi egentligen om vilka de kollat/inte kollat? Om jag inte minns fel har ÅK själv i intervju sagt att man har jobbat brett?

Jag är övertygad om att eftersom det ändå är lag på att man ska arbeta brett, så är det ju i ÅK eget intresse att kolla upp alla de personer som finns i LWs närhet. Det är inte roligt som ÅK om försvaret kommer upp med alla de brister som utredningen gjort OCH visar på alternativa gm som inte är kollade. Mgm har ju gjort klart för utredarna att han har en idé vem som kan vara skyldig (MV).

Nu har jag slarvat med läsningen de senaste dagarna, men jag uppfattade det som att du och några andra inte tror att anhörigas mobiler har tagits i beslag, eller kontrollerats. Detta för att IG kontot hos en nära anhörig inte hade ändrats, och bilder fanns på personer med mobiler i händerna på dom.

Har jag fattat fel?

Vet man exakt när fotona är tagna?
Vet man att personerna inte köpt/lånat mobiler under perioden?
Citera
2019-07-22, 11:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag tror att hon sprang ifatt honom för att hon, just då, hade ett legitimt skäl att ta kontakt.
Generellt kan hon också ha haft en önskan att bevara den "magiska vänskapen" de haft men det är en annan sak.
Man kan bara spekulera i ärendet hon haft i skogen.
Skitsnack!
Lägg av att vilseleda tråden. LW var den som var efterhängsen på SD och inte tvärt om. SD hade fullt sjå att freda sig för LW som ville mycket mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in