2019-06-17, 03:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Den här verkar fungera:

https://minfil.com/y6N6Y7lfb2/Knutby_A_rendet_zip
Nä inte heller den funkar för mig, använder platta och det bara snurrar men laddar aldrig klart.
Vill helst inte ha zipfil.
Citera
2019-06-18, 15:48
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
404 not found.

Finns det någon vänlig själ som kan länka till de mest aktuella FUP'erna?

Man kan gå till Pirate Bay och söka på Knutby, risken är kanske överhängande att det inte finns någon som delar längre.
Citera
2019-06-18, 18:11
Medlem
sopransaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det verkar ligga ÅW nära att önska livet ur de som inte behagar henne. Hennes inblandning i Helges första frus död kan inte uteslutas.

Det känns väl skönt att de drabbade kan få ett avslut och att ÅW exponeras som den vidriga människa hon är.
Jag tänker mycket på Helenes anhöriga. När ska de få ett avslut?
Citera
2019-06-18, 20:50
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sopransax
Jag tänker mycket på Helenes anhöriga. När ska de få ett avslut?

Det är väl inte otänkbart att ÅW har en del med Helénes död att göra.
ÅW ansåg att Heléne var "fel" - trots att hon var dagmamma till flera av sektens barn, själv hade tre barn och led av foglossning under graviditeten. Yngsta barnet var bara 10 mån när Heléne dog, om jag minns rätt.
Stor sorg för de anhöriga. Dessutom miste de även systern, som inte klarade sorgen.
Citera
2019-06-19, 06:08
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Egentligen borde Åsa åtalas för sexuellt utnyttjande, hon har ju förmått de unga pojkarna/lyktstolparna, o pastorn Urban att utföra sexuella handlingar för att tillfredsställa henne.
Lurat och lockat dessa unga män o den 46årige Urban, att de utfört handlingarna istället för Jesus, och i Jesu namn.
Skamlöst har hon förmedlat bilden av hon levt som en nunna, i avskildhet och bön,
och förvägrat och förbjudit andra gifta par deras rätt till samliv.
Hur Urbans fru reagerat på hans nattliga besök hos Åsa är okänt, de kanske förklarade för hans fru att de bad böner och kallade på Jesus.
Åsa brukade titta på porr med sina slavinnor, hur hon fick alla att tro att hon var upphöjd och
kristibrud, är en gåta.
Ju mer man funderar över hennes leverne ju märkligare blir det, att ingen genomskadade hennes bluffliv.
Hoppas att de där unga "lyktstolparna" också börjar berätta, för åtalet handlar endast om hennes vildsinta tuktande /misshandelshistorierna.
Hon har ju sexutnyttjat, dessa unga pojkar, och förlett dem. Mänskan är ju snart femtio och de är unga pojkar. Och så klart har de inte så mycket erfarenhet av kvinnor, innan Åsa lockade dem.
Hennes falska äktenskap med Patrik, var också fasad hon o Patrik låtsades att de levde som ett par.
När de i verkligheten bodde i olika hus, och Patrik hade en annan kvinna som stadig partner.
Alla dessa i hennes närmsta krets visste om hennes lek med lyktstolparna, men ingen tycks ha reagerat normalt över vad som pågick framför deras ögon.
Och samntidigt som hon var otrogen mot sin lagvigde PAtrik, så hade hon mage att ge sig på andra o anklaga o beskylla de andra församlingsmedlemmarna, för syndigt leverne,
att de levde fel, syndigt osv.
Kristna pojkar i beroendeställning blev sexuellt utnyttjade av Åsa redan i Uppsala för 30 år sen. Stans pingstförsamling avstängde därför Åsa från arbete (med bibehållen lön). PaWa var en av de utnyttjade tonårspojkarna. Ändå hämtade pappa Vincent och pappa Waldau Åsa till Knutby.
En #metoo-rörelse bland män som utsatts för Åsas sexualiserade jesusförkunnelser är väl att hoppas på för mycket?
Citera
2019-06-25, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Kristna pojkar i beroendeställning blev sexuellt utnyttjade av Åsa redan i Uppsala för 30 år sen. Stans pingstförsamling avstängde därför Åsa från arbete (med bibehållen lön). PaWa var en av de utnyttjade tonårspojkarna. Ändå hämtade pappa Vincent och pappa Waldau Åsa till Knutby.
En #metoo-rörelse bland män som utsatts för Åsas sexualiserade jesusförkunnelser är väl att hoppas på för mycket?
Din information här ovan, förvånar inte.
Det du beskriver har säkert hänt men så klart gav ÅW en annan förklaring, hennes förmåga att
charma Kim Wincent, och äldre paret Waldau, gav henne istället gloria.
Och hennes kristibrud trams, ledde /bidrog till mord,märkliga dödsfall,våld och övergrepp.
En mycket farlig narcissist, med förmåga att fortsätta förleda andra stackare.
SÅ klart var Helene förtryckt och oren i ÅW,ögon.
Helene var väl den första som ifrågasatte henne.Sedan kom den där barnflickan.
Hur i hela friden är det möjligt att folk trodde på henne,och hennes trams ?
Ett mysterium.
(Men Charles Manson, var ju hennes like. Han inbillade också sin familj att han var Jesus.
Han hade trogna anhängare fram till sin död)
Om ÅW lär vi få höras talas om även i fortsättningen, och de där lyktstolparna borde faktiskt
gaska upp sig och berätta
hur de behandlats.
Citera
2019-07-21, 17:58
Medlem
Angel of Peaces avatar
Knutby fortsätter att intressera:

Kommer på HBO
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/wPVapG/spar-duo-gor-hbo-dokumentar-om-knutby

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
TVons 10 jul 2019

En dokumentärserie om Knutbydramat är på gång till streamingtjänsten HBO Nordic, skriver Expressens tv-blogg Spoiler Alert.

Bakom serien står journalisterna Anton Berg och Martin Johnson, som bland annat gör podcasten ”Spår”.

”Det stämmer att HBO Europe är i ett framskridet utvecklingsskede av dokumentärserien om Knutby", uppger HBO Nordic för bloggen, utan att gå in på några detaljer om när serien kan tänkas ha premiär.

Serien går i linje med streamingtjänstens satsningar på svenska originalserier. Tidigare i sommar hade Lukas Moodyssons "Gösta" premiär, och det är sedan tidigare känt att en serie baserad på Fredrik Backmans roman "Björnstad", som regisseras av Peter Grönlund, är på gång.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/50WgXW/knutbydramat-blir-tv-serie

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbldet
Knutbydramat ska bli en tv-serie. B-Reel Films har köpt rättigheterna till Jonas Bonniers kommande bok "Knutby – en roman", som ges ut i mitten av oktober. Produktionen planeras starta under nästa år.

"Redan när jag skrev första raden av det som kom att bli 'Knutby – en roman' insåg jag att den skulle passa för tv", säger Jonas Bonnier i ett pressmeddelande.

Han ska själv skriva manus till de sex delarna om dramat som utspelade sig i den lilla ortens Filadelfia-församling.
Citera
2019-07-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Knutby fortsätter att intressera:

Kommer på HBO
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/wPVapG/spar-duo-gor-hbo-dokumentar-om-knutby

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/50WgXW/knutbydramat-blir-tv-serie

Vad hände med det här företaget som ägnade sig åt journalistiskt grävande för något år sedan där vi lobbade för att de skulle ta upp Knutby. Jag minns inte, någon annan? De var framgångsrika och grundliga i sin utövning men jag minns inte vilka de var.
Citera
2019-07-22, 07:39
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Vad hände med det här företaget som ägnade sig åt journalistiskt grävande för något år sedan där vi lobbade för att de skulle ta upp Knutby. Jag minns inte, någon annan? De var framgångsrika och grundliga i sin utövning men jag minns inte vilka de var.
Jag antar att du söker https://www.magasinetparagraf.se/?s=knutby

Para§raf var duktiga till de togs över av vänsterpopulister
Citera
2019-07-22, 12:05
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon

Funderade också, om det kunde vara Paragraf. De har i alla fall skrivit många bra artiklar om Knutby.
Var väl Dick Sundevall som gav ut den tidningen?
Citera
2019-07-22, 18:57
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon

Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Funderade också, om det kunde vara Paragraf. De har i alla fall skrivit många bra artiklar om Knutby.
Var väl Dick Sundevall som gav ut den tidningen?

Helt riktigt, nu minns jag. Det var Magasinet Paragraf. Tack ska ni ha!
Citera
2019-07-23, 21:34
Medlem
Det kändes bra men inte helt bra med era förslag. Plötsligt kom jag på det. Programmet heter "Spår" och de tummar ingenstans. Kolla här:
https://podtail.se/podcast/spar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in