2019-06-12, 10:10
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Alla verkar ha misshandlat alla till slut, men Åsa är ju helt klart den värsta av dem. Vilken otroligt sjuk miljö. Helge skrev om att han vid ett tillfälle misshandlade Samuel Frankner, på uppmaning av Åsa, så det här har pågått länge.
Helen hade fått ett slag i huvudet innan hon dog, Alexandra blev attackerad med hammare, Samuel Frankner blev slagen av Helge. Det här är 15-20 år sedan och det har pågått fram till 2016.

Jag undrar hur många av barnen i sekten som också blivit fysiskt misshandlade och när deras berättelser blir offentliga.

Det fanns en tidningsartikel för många år sedan, där MW då gift med AW vittnar om att hon sett ett litet barn med blåsvart rumpa. Tror det var i Expressen.

Finns väl även här på forumet, men svårt leta upp.
Tråden har funnits sedan 2004, och även i Arkiverade forum.

Man kan förstås även misstänka att hammarattacken och mordet på Alexandra inte var SS egna idéer.
SS som förtvivlat försökte få Nåd genom att utföra det ÅW bestämde.
Dagboksbladet från SS dagbok, där SS ligger som en trasa på golvet.

Nåd kan inte villkoras - då är det inte NÅD.
Citera
2019-06-12, 10:32
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Det fanns en tidningsartikel för många år sedan, där MW då gift med AW vittnar om att hon sett ett litet barn med blåsvart rumpa. Tror det var i Expressen.

Finns väl även här på forumet, men svårt leta upp.
Tråden har funnits sedan 2004, och även i Arkiverade forum.

Man kan förstås även misstänka att hammarattacken och mordet på Alexandra inte var SS egna idéer.
SS som förtvivlat försökte få Nåd genom att utföra det ÅW bestämde.
Dagboksbladet från SS dagbok, där SS ligger som en trasa på golvet.

Nåd kan inte villkoras - då är det inte NÅD.

Åsa har ju uppenbarligen instruerat medlemmar att slå andra och de har lytt henne.
Vem instruerade Sara att slå en hammare i skallen på Alexandra och vem slog in skallen på Helene? Det är klart att det finns mer att gräva fram där, men om någon av medlemmarna börjar prata så kommer de ju att erkänna mord, medhjälp till mord eller skyddande av brottsling. Det är betydligt värre än att erkänna några örfilar.

Ett Knutbybarn blev så illa utsatt att det drabbades av försämrad tillväxt / failure to thrive. Åsa Grimborg var den som instruerade föräldrarna hur de skulle hantera "upproriska" barn. Mamman tog till slut med sig sonen och lämnade sekten och fick hjälp efteråt.
Hur var det för de barn som var fast i sekten?

https://docplayer.se/28305152-Utdrag-ur-sektbarn-de-reportage-om-de-utvalda-for-paradiset-kapitel-hur-mar.html
Senast redigerad av JumpingJack 2019-06-12 kl. 10:35.
Citera
2019-06-12, 11:11
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Åsa har ju uppenbarligen instruerat medlemmar att slå andra och de har lytt henne.
Vem instruerade Sara att slå en hammare i skallen på Alexandra och vem slog in skallen på Helene? Det är klart att det finns mer att gräva fram där, men om någon av medlemmarna börjar prata så kommer de ju att erkänna mord, medhjälp till mord eller skyddande av brottsling. Det är betydligt värre än att erkänna några örfilar.

Ett Knutbybarn blev så illa utsatt att det drabbades av försämrad tillväxt / failure to thrive. Åsa Grimborg var den som instruerade föräldrarna hur de skulle hantera "upproriska" barn. Mamman tog till slut med sig sonen och lämnade sekten och fick hjälp efteråt.

https://docplayer.se/28305152-Utdrag-ur-sektbarn-de-reportage-om-de-utvalda-for-paradiset-kapitel-hur-mar.html

Det är nog det fallet jag tänker på och ska läsa om kapitlet ur Charlotte Esséns bok Sektbarn.
Oerhört grymma saker kommer fram om sekten, säkert en del som glömts bort av gemene man.
För drabbade, som tvingats av sekten att behandla sina barn så vidrigt och för barnen själva är det minnen som sitter djupt i själen.

Vi ska vara tacksamma för att det äntligen blir rättsligt bedömt.
Skulle varit för många år sedan och besparat mycket lidande.

ÅWJ själv - är hon nöjd med sina livsgärningar?
Citera
2019-06-12, 15:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det är nog det fallet jag tänker på och ska läsa om kapitlet ur Charlotte Esséns bok Sektbarn.
Oerhört grymma saker kommer fram om sekten, säkert en del som glömts bort av gemene man.
För drabbade, som tvingats av sekten att behandla sina barn så vidrigt och för barnen själva är det minnen som sitter djupt i själen.

Vi ska vara tacksamma för att det äntligen blir rättsligt bedömt.
Skulle varit för många år sedan och besparat mycket lidande.

ÅWJ själv - är hon nöjd med sina livsgärningar?

Man kan ju undra hur Åsas egna barn mår.
De måste vara vuxna nu.
Dem kan man bara känna medlidande med.
Citera
2019-06-12, 17:46
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
De måste vara vuxna nu.

Nej, de kan inte haft det lätt. Vuxna, ja 15 år sedan.
Nu har de ju två föräldrar.
PaWa har enligt uppgifter ny familj tillsammans med MaLa, bosatta långt från Knutby.

Sorgligt för barnen, håller med.
Citera
2019-06-12, 18:13
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:

Citat:
De måste vara vuxna nu.

I länken ovan, JumpingJacks inlägg, står det om Elevmisshandeln i Knutby skola. Charlotte Esséns bok Sektbarn.
Sidorna 16, 17, 18, 19 och några till.

Mycket som hänt i Knutby, och det sträckte sig ända in i skolans värld. Skrämmande läsning.
Citera
2019-06-13, 12:15
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
De måste vara vuxna nu.

Åsas dotter fick en alldeles egen hovdam från församlingen, en tonårig dotter till en av de kvinnor som Åsa misshandlat.

Ur FUP aktbilaga 50, sidan 57, jag har tagit bort namnen:

Citat:
L vill själv anmäla att hon levt som en betjänt för /Åsa Waldaus dotter/ under flera år med en början när hon var 15 år.
Citera
2019-06-14, 11:30
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
På tal om FUP, har du kvar FUP:en från 2004? Min kopia är tyvärr borta sedan länge.

Original-FUPen finns i Piratbukten https://www.thepiratebay.org/search/knutby/0/99/0
Citera
2019-06-14, 12:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Original-FUPen finns i Piratbukten https://www.thepiratebay.org/search/knutby/0/99/0
404 not found.

Finns det någon vänlig själ som kan länka till de mest aktuella FUP'erna?
Citera
2019-06-14, 15:20
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
404 not found.

Finns det någon vänlig själ som kan länka till de mest aktuella FUP'erna?

Den här verkar fungera:

https://minfil.com/y6N6Y7lfb2/Knutby_A_rendet_zip
Citera
2019-06-15, 19:35
Medlem
Citat:
Och de Expressen har lagt artikeln under betal/premium.
Men vi kan nog föreställa oss hur det var...
Jag hann läsa innan de gjorde spärr. Det stod bara sånt som framkom i förhör i FU. Expressen själva verkade inte ha pratat med PW. I så fall hade de nog skrivit det.

Apropå ingenting har vi diskuterat drömmar för länge sedan i tråden. För ett litet tag sedan drömde jag att det var en middag som någon slags avslutning på det här med sekten. Förutom att jag var med var det nog folk som skrivit i tråden och kanske en del som varit med i sekten. Jag minns inte riktigt. I alla fall var RR med och hon bjöd på sparris. Oklart varför, men jag gillar sparris i alla fall. Vad resten av måltiden innehöll kommer jag inte ihåg. Det var väl kött eller fisk eller något tror jag.

Intresseklubben antecknar ... Någon slags avslut i mitt huvud ja, men egentligen är väl inte den här historien över innan någon som vet berättar vad som hände Helene!
Citera
2019-06-15, 20:24
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Jag hann läsa innan de gjorde spärr. Det stod bara sånt som framkom i förhör i FU. Expressen själva verkade inte ha pratat med PW. I så fall hade de nog skrivit det.

Apropå ingenting har vi diskuterat drömmar för länge sedan i tråden. För ett litet tag sedan drömde jag att det var en middag som någon slags avslutning på det här med sekten. Förutom att jag var med var det nog folk som skrivit i tråden och kanske en del som varit med i sekten. Jag minns inte riktigt. I alla fall var RR med och hon bjöd på sparris. Oklart varför, men jag gillar sparris i alla fall. Vad resten av måltiden innehöll kommer jag inte ihåg. Det var väl kött eller fisk eller något tror jag.

Intresseklubben antecknar ... Någon slags avslut i mitt huvud ja, men egentligen är väl inte den här historien över innan någon som vet berättar vad som hände Helene!

Intresseklubben, var det ja efter så många år. Någon vet med all säkerhet vad som hände Heléne.
Inte hunnit med förhören med PW än, men kommer dit.
Klart är att det är värre än man trodde, hur drottningen med sitt totala vanstyre kunnat utföra och behandla sina vänner så - med slag, bitit, rivit, sparkat på folk i sin omgivning. Är hon vuxen - man tvivlar.
Det som beskrivs i FU saknar all vett och sans!

FU är en fruktansvärd läsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in