2019-07-21, 23:44
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Du är också en sån där vänsterbliven/efterbliven som har svårt att se saker från olika perspektiv.

Hur har svenska myndigheter agerat när svenskar "fastnat" i utlandet? Varför kan inte svenskar ta reda på och respektera hur andra länders lagar och regler fungerar?
Vad yrar du om? Man har haft diplomatiska diskussionen för att frigöra människor som tagits med våld på grund av t ex sin politiska tillhörighet, i diktaturer. Det är liksom inte i närheten av jämförbart.

Men för att besvara din fråga så jo, man har respekterat andra länders lagar. Det gör nog även Trump. Jag kommenterar hans totala okunskap vad gäller svensk lag.

Så om det är någon som är efterbliven så är det Trump som inte ens tycks förstå att domstolarna i Sverige är självständiga från regeringen. Det kallas maktdelningsprincipen. Look it up.
Citera
2019-07-21, 23:47
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Han ska inte behöva känna till rättssystemet i alla skitländer med 10 miljoner invånare. Sverige gör bort sig det tycker jag är bra. Vi har haft ett oförtjänt högt anseende nu måste det normaliseras, komma i balans med verkligheten som vi som bor här lever med varje dag.

Vi verkar inte kunna påverka Sverige inifrån utan behöver yttre påverkan. När de andra EU ledarna hånflinar åt Löfven när han kommer till Bryssel då är vi på rätt spår.
Det räcker med att han har lite kunskap gällande grundlagarna i det land som han vill "förhandla" med. Det är det minska man kan begära av världens mäktigaste man, som sannolikt är omgiven av en massa rådgivare som hade kunnat berätta det för honom. I äkta Trump-anda så har han sannolikt valt att förbli oinformerad och istället köra sitt eget race.

Sen kan man såklart tycka vad man vill om hur svenska rättssystemet hanterar det hela. Jag kan också tycka att det sköts jävligt märkligt, men samtidigt så sitter jag knappast på samma information som berörd åklagare. Gör du?
Citera
2019-07-21, 23:51
Avslutad
Bakslag för AR då intervju från 2016 kommit fram där han säger att han är säker på att Bill Cosby är oskyldig. vilket får många att ogilla AR
Citera
2019-07-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonicvodka
Läser du inte innan du skriver? Återigen, jag har aldrig påstått att åtal ska läggas ner.

Haveriet ligger i att ASAP Rocky sitter fortsatt häktad trots förslag om inlämnat pass och garanti från USA:s president om att det inte finns flyktrisk.

Jag har upplevt åklagares flathet vid brott med avsevärt bättre bevisläge men där ärende läggs ner då det saknats intresse att driva ärendet, eller resursbrist.

Svenskt rättssystem är ett skämt, inte ett dugg bättre än de länder som ”officiella Sverige” påstår vara rättsosäkra.

Det svenska s.k. rättssystemet äcklar mig och jag hoppas innerligen att detta exponeras maximalt i och med detta klavertramp ifrån åklagare.

Citat:
Ursprungligen postat av tonicvodka
Det är ju grundläggande fel att ASAP Rocky hålls fortsatt häktad.

Enda motiveringen är ju flyktrisk. Men, han har ju erbjudet sig att lämna ifrån sig sitt pass.

Nu meddelar dessutom USA:s president att han går i godo för att det inte finns flyktrisk.

Alla lika inför svensk lag? Knappast.

Som brottsoffer blir jag oerhört provocerad över hur mycket tid och pengar åklagare lägger på detta ärende, samtidigt som brottsmål slentrianmässigt läggs ner.

Vårat s.k. rättssystem är inte värt ett skit.

Jag bara fick det till att du ville lägga ner åtalet. Jag vet inte varför. Du kanske gillar att bli provocerad.

Seriöst... trumps garanti? OK om det hade varit Obama, men trumpens garanti? donald j trumps?

Det enda jag kan hålla med om, vi behöver mer resurser till vårt rättsväsende.
Citera
2019-07-21, 23:58
Avslutad
Enligt senaste på CNN så har ASAP hamnat i bråk med en "svensk man".
Citera
2019-07-22, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Nej, det värsta är troll som du som skitar ner fråden med div lögner, Apelbergsgatan korsar Sveavägen : https://goo.gl/maps/rkdXPTXFVzqjKeDB9

Jag kallar det för "gränd" i jämförelse med hur omgivningen såg ut i början av videon, där det var öppen yta, torg, busshållplatser, fler människor etc.

Ut i skogen och jaga troll!
Citera
2019-07-22, 00:32
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Det skulle troligen INTE bli samma intresse ifrån afghan/hazar/muslimhatarna här på Flashback, om angriparna hade sett ut ungefär som SD-järnrörskillarna. Bortförklaringar hade kommits på då för svenskarnas beteende, och all skuld hade lagts på ASAP Rocky och hans gäng. Nu har de istället en "tillfällig förbindelse" med amerikanska svarta. Somalier etc. är dock fortfarande lika hatade, vilket märks tydligt i andra trådar här på Flashback.
Pinsamt och genomskinligt, om det inte vore för allvaret i situationen.

Men min poäng är att ASAP Rocky troligen INTE hade agerat annorlunda, om det hade varit en person med Downs syndrom, eller lättare utvecklingsstörning, som "angrep" honom. Som sagt, tur i oturen hade han ASAP Rocky.

Sen i början av den här videon så ser man flera tillfällen då ASAP Rocky och hans vänner, kunde tex gått in i en affär och kallat på polis eller väktare. Polisen/väktaren hade löst situationen, eller iallafall gett dem möjlighet att gå därifrån.

https://m.youtube.com/watch?v=m2OLIowzwQI

Istället gör han det värsta man kan göra i en sådan här situation - går in i en gränd.
Allt annat lika, alltså att typ Kent Ekeroth skulle stått och sagt "my headphones my headphones" till Rocky och svingat mot hans livvakt, så tror jag nog att de du kallar "invandringshatarna på Flashback" skulle vara minst lika intresserade.
Citera
2019-07-22, 00:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Bakslag för AR då intervju från 2016 kommit fram där han säger att han är säker på att Bill Cosby är oskyldig. vilket får många att ogilla AR

Det var ganska många som var säkra kring det fram tills efter domen kom sedan började även många av de som var säkra på att han var oskyldig att ändra sina åsikter. (Vilket inte är ovanligt då det fortfarande är väldigt många som utgår från att domstolarna inte är allt för korrupta, även i USA)

Det som dock sätter honom i problem är väl hur han ser på andra svarta som inte har det lika bra som honom och hans syn på BLM rörelsen.
Citera
2019-07-22, 00:43
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Enligt senaste på CNN så har ASAP hamnat i bråk med en "svensk man".

Man skäms fast det eg är politikerna som borde skämmas.

Noterade att Will Smiths fru Jada anklagar Sverige för att vara rasister....det är ju tvärtom. .Här gullas det med blattar så det står härliga till.
Senast redigerad av MrsVanity1 2019-07-22 kl. 00:45.
Citera
2019-07-22, 00:47
Medlem
526s avatar
Varför började afghanerna hänga efter från början? Vad ville de?
Citera
2019-07-22, 00:55
Medlem
Free ASAP wtf!
Citera
2019-07-22, 00:59
Medlem
Trump is stepping up for A$AP Rocky to be released

ABC News;
https://www.youtube.com/watch?v=qUIVbXNc6qw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera