2019-07-21, 01:03
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu frågade jag dig inte om dina personliga åsikter utan om vilka skäl för häktning enligt svensk lag som finns. Det enda du kommer med angående detta är flyktrisken men det håller inte då han skulle förlora åtskilliga miljoner och dessutom aldrig mer kunna uppträda.

I Sverige släpper vi folk som har långt högre flyktrisk än så.

Mina personliga åsikter får du på köpet 💋
I övrigt återkommer du ofta med personliga åsikter i denna tråd.
Tex att han aldrig mer kan uppträda.
Vill inte ens veta hur du får ihop den tankekedjan. Hållbar är den då inte.
Du resonerar i nivå med ett barn.

Du verkar för övrigt ha mycket svårt att ta till dig fakta. Hur mycket han tjänar spelar ingen roll så det håller visst.

Läs på lite om lagen så lär du inse varför han inte släpps. Tror att det ska ligga minst 1års fängelse för att Sverige ska utlämna en brottsling vilket detta brott knappast kommer att utfalla i. Övriga Europa bör ligga kring samma nivå, USA förmodligen högre.

Hur tror du då tingsrätten resonerar kring möjligheten att få honom åter när han drar?
Citera
2019-07-21, 01:03
Avslutad
Vilken fars. Jag minns när 67 åriga Bo Ek sänkte nån djävla diot som ville råna honom. Inte var det någon i detta land som tyckte att det var misshandel.Detta hände år 2000.
Som det fina ordspråket säger.

°Har man gett sig in i leken så får man tåla den°
Citera
2019-07-21, 01:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartitre
Jag kan bara säga, jag håller inte med dig. Det aphuvudet kommer att dra så fort han får chansen.

Jag vet inte vad du anser om det, men jag tycker att alla ska stå lika inför lagen. Ska inte spela någon roll om du är en rapartist, eller om du har en Trump i röven som stöttar dig. Och Trumpen skiter i rättvisa. Han vill bara plocka poänger för hemmapubliken. Det fattar vilken jävla tomte som helst.

Ingen av er som hävdar flyktrisk går in på om ni verkligen tror att han skulle ta mångmiljonförlusterna som blir följden om han avviker från din Europaturné eller om ni inte vet att Sverige har utlämningsavtal med dessa länder. Han skulle heller aldrig mer kunna uppträda efter detta.

Likhet inför lagen skulle dessutom innebära att han skulle bli frisläppt men nu blir han inte det eftersom det är en fjäder i hatten för en åklagare att ge sig på en kändis.
Citera
2019-07-21, 01:14
Bannlyst
Hans nyare musik är rätt halvdan. Dock finns klassikern "Canal St". När beatet vänder vid 00:54 får man gåshud. Canal St-beatet är i sig legendariskt. Till er som missat låten:

https://www.youtube.com/watch?v=kf_fcj--Zxw

Texten är snabb dokumentär i Rockys resa som ung.
Citera
2019-07-21, 01:14
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onehandclapping
Brottsoffret fick skärskador och svimmade.

Var fick du det här ifrån? Jag har sett en handfull klipp och inte sett detta någonstans. Har du fantiserat ihop information som INGEN annan har?
Citera
2019-07-21, 01:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onehandclapping

Läs på lite om lagen så lär du inse varför han inte släpps. Tror att det ska ligga minst 1års fängelse för att Sverige ska utlämna en brottsling vilket detta brott knappast kommer att utfalla i. Övriga Europa bör ligga kring samma nivå, USA förmodligen högre.

Hur tror du då tingsrätten resonerar kring möjligheten att få honom åter när han drar?

Ja du kan I alla fall inte lagen då du inte kan besvara vilka häktningskrav som uppfylls. Du känner heller inte till att det är oväsentligt vilket straff som kommer utfalla utan att det är maxstraffet för brottet han är misstänkt för som avgör om en efterlysning kan ske.
Citera
2019-07-21, 01:26
Medlem
Intressant att man från svenskt officiellt håll slår ifrån sig beskyllningar om rasism med påståendet att Sveriges rättssystem är rättvist och lika för alla.

Trots att man på regeringens egen hemsida kan läsa en utredning om att svenska rättsväsendet diskriminerar minoritetsgrupper:

https://www.regeringen.se/contentassets/106cc584ae1a489db46fde9bbbc090ab/ar-rattvisan-rattvis-tio-perspektiv-pa-diskriminering-av-etniska-och-religiosa-minoriteter-inom-ratt ssystemet-sou-200630
Citera
2019-07-21, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZNUTEN
Fallet Asap Rocky visar bara hur okunniga och nonchalanta amerikanarna är om andra länders rättsväsende och politiska system.

Det är en ren parodi att se hur clownen Trump kommenterar det hela.
Jag känner personligen inte till Rocky men first Lady har bett mig ta upp fallet.
Jojo här hänvisar clownen Trumo till sin madrass Melanie.

Och när svenskar lobbar för Dawit Isaacs frigivande så är det förstås bara ett tecken på hur okunniga och nonchalanta svenskar är om Eritreas rättsväsende.
Citera
2019-07-21, 01:52
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja du kan I alla fall inte lagen då du inte kan besvara vilka häktningskrav som uppfylls. Du känner heller inte till att det är oväsentligt vilket straff som kommer utfalla utan att det är maxstraffet för brottet han är misstänkt för som avgör om en efterlysning kan ske.

Så kan det vara. Då faller mitt resonemang hur tingsrätten tänker kring detta. Dock är flyktfaran fortfarande solklart. Rocky har ingen familj här eller någon koppling till landet. Endast här på ett kort besök.

Men vet du, nu slog det mig varför detta forum har blivit förändrat till rent skräp de senaste 10 åren. Såna som dig är det svårt att diskutera med.
Ni Sitter där bakom datorn och är uppkäftiga. Upprepar samma sak gång efter gång, helt uppkörd i den egna röven istället för att titta på fakta. Facebook-pesten har verkligen smittat av sig hit. Ni skriver så mycket ni kan för att få synas en sekund extra. Men helt tomt på innehåll.

Rocky sitter där han sitter av helt förklarliga orsaker. Skälen till häktning har du serverats många gånger i tråden av flera personer.

Jag blir bara dryg och elak av att diskutera det här med dig så jag avstår framöver.
Senast redigerad av Onehandclapping 2019-07-21 kl. 02:01.
Citera
2019-07-21, 02:07
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Rockys och hans kompisars problem är i stort sett självförvållade. Det är inte direkt som att han har kidnappats av en terroristorganisation eller hålls fången av statsmakten i en diktatur.

Därmed faller dina paralleller.
Jag har inte dragit några paralleller. Svar på fel inlägg?

Det jag skrev i det inlägg du citerade stämmer till 100%. Du kan kolla med vilken kunnig diplomat, utrikespolitiker eller kunnig utrikeskorrespondent som helst.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2019-07-21 kl. 02:10.
Citera
2019-07-21, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartitre
Jag kan bara säga, jag håller inte med dig. Det aphuvudet kommer att dra så fort han får chansen.

Var har du fått det ifrån att man statuerar exempel? Är där ett brott skall det utredas. Det ska kvitta vem fan det är. Det är såklart tråkigt att en massa brottutredningar läggs ner. Väldigt tråkigt. Men det är ingen anledning till att lägga ner detta. Där finns säkert några brottsutredningar som leder till fällande domar?

Jag vet inte vad du anser om det, men jag tycker att alla ska stå lika inför lagen. Ska inte spela någon roll om du är en rapartist, eller om du har en Trump i röven som stöttar dig. Och Trumpen skiter i rättvisa. Han vill bara plocka poänger för hemmapubliken. Det fattar vilken jävla tomte som helst.

Läser du inte innan du skriver? Återigen, jag har aldrig påstått att åtal ska läggas ner.

Haveriet ligger i att ASAP Rocky sitter fortsatt häktad trots förslag om inlämnat pass och garanti från USA:s president om att det inte finns flyktrisk.

Jag har upplevt åklagares flathet vid brott med avsevärt bättre bevisläge men där ärende läggs ner då det saknats intresse att driva ärendet, eller resursbrist.

Svenskt rättssystem är ett skämt, inte ett dugg bättre än de länder som ”officiella Sverige” påstår vara rättsosäkra.

Det svenska s.k. rättssystemet äcklar mig och jag hoppas innerligen att detta exponeras maximalt i och med detta klavertramp ifrån åklagare.
Citera
2019-07-21, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
GW Persson är sosse vad har du för svar på det?

Man kan säga en sak och rösta nåt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in