2019-07-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Så hade det antagligen blivit om de nu inte skurit honom med en flaska...

Ingen vet ifall det är sant men det mest troliga just nu innan vi har sett FUP:en är ju att det är skitsnack. Tingsrätten hade förmodligen inte sänkt rubriceringen från grov misshandel till misshandel ifall de hade skurit honom med en trasig glasflaska.
Citera
2019-07-21, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
För att det annars uppstår en situation som måste utredas av rättsväsendet. Men du kanske tycker att man alltid ska lita på den som hävdar nödvärn, trots att "angriparen" ligger död på marken?
Och afghanen hade faktiskt kunnat slått huvudet i asfalten och dött. Men nu hade han tur i oturen ASAP Rocky.

Livvakten hade kunnat dö av slaget med hörlurar mot hans tinning med så va har det för betydelse att afghganen kunde slagit i huvudet och dött när han inte gjorde de? afghanen hade mer uppsåt att skada och döda livvakten än vad Asap har när han slänger ner afghanen i asfalten sen tar adrenalinet över och han ser till så att han inte kan bli attackerad bakifrån. Sen ska man ju inte alltid lita på den som hävdar nödvärn men nu finns det ju filmer på att afghanen började slå och dessutom förföljt och provocerat Asap.
Citera
2019-07-21, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lfclfclfclfclfc
Livvakten hade kunnat dö av slaget med hörlurar mot hans tinning med så va har det för betydelse att afghganen kunde slagit i huvudet och dött när han inte gjorde de? afghanen hade mer uppsåt att skada och döda livvakten än vad Asap har när han slänger ner afghanen i asfalten sen tar adrenalinet över och han ser till så att han inte kan bli attackerad bakifrån. Sen ska man ju inte alltid lita på den som hävdar nödvärn men nu finns det ju filmer på att afghanen började slå och dessutom förföljt och provocerat Asap.

Desto större skäl då att fly därifrån och kalla på polis. Och om polisen INTE kommer, då är det ett politiskt problem som man protesterar mot, och begär fler poliser och ordningsvakter på Sveriges gator. Tills dess undviker man farliga platser, iallafall om man är smart.
Citera
2019-07-21, 10:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onehandclapping
Så kan det vara. Då faller mitt resonemang hur tingsrätten tänker kring detta. Dock är flyktfaran fortfarande solklart. Rocky har ingen familj här eller någon koppling till landet. Endast här på ett kort besök.

Nej flyktrisken är inte alls uppenbar, som jag har visat skulle han förlora åtskilliga miljoner om han skulle fly och sätta ett abrupt slut för hela sin karriär. Det väger väldigt tungt och minimerar flyktrisken.

Citat:
Ursprungligen postat av lfclfclfclfclfc
Varför ska han behöva fly? Han tänker nog mer på att ta tag i situationen så han slipper vända ryggen och riskera bli attackerad bakifrån. Hans livvakt hade ju redan blivit misshandlad med ett par hörlurar. Allt han gjorde va att ta kontroll över hela situationen. Blev lite övervåld men inget man ska behöva sitta häktad för. Ge han en villkorlig dom plus lite böter för misshandel och det hade varit över på 2-3 dagar utan någon uppståndelse överhuvudtaget.

Ge honom en medalj istället, någon behöver säga ifrån när dessa kriminella ligister härjar.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-07-21 kl. 10:06.
Citera
2019-07-21, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ge honom en medalj istället, någon behöver säga ifrån när dessa kriminella ligister härjar.

Någon behöver ringa polisen när kriminella ligister härjar.
Citera
2019-07-21, 10:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Någon behöver ringa polisen när kriminella ligister härjar.

De vågar inte komma så det hjälper inte.
Citera
2019-07-21, 10:30
Medlem
HC47s avatar
Alltså, kan Trump inte i alla fall försöka ta reda på lite hur svenska rättsstaten fungerar? Först tror han att statsministern kan påverka processen och sen att man kan betala borgen.
Citera
2019-07-21, 10:30
Medlem
Citat:
Desto större skäl då att fly därifrån och kalla på polis. Och om polisen INTE kommer, då är det ett politiskt problem som man protesterar mot, och begär fler poliser och ordningsvakter på Sveriges gator. Tills dess undviker man farliga platser, iallafall om man är smart.

Du menar att jag som medborgare inte har tillgång till hela mitt land? Utan du skriver att jag skall passa mig för farliga platser. Vadå, farliga platser? Begär fler poliser skriver du vad hjälper det om jag blir överfallen? Menar du att jag skall be angriparen vänta till fler poliser har rekryterats?
Citera
2019-07-21, 10:31
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Alltså, kan Trump inte i alla fall försöka ta reda på lite hur svenska rättsstaten fungerar? Först tror han att statsministern kan påverka processen och sen att man kan betala borgen.

Du är också en sån där vänsterbliven/efterbliven som har svårt att se saker från olika perspektiv.

Hur har svenska myndigheter agerat när svenskar "fastnat" i utlandet? Varför kan inte svenskar ta reda på och respektera hur andra länders lagar och regler fungerar?
Citera
2019-07-21, 10:32
Medlem
DaChiefs avatar
Den som vet något om självförsvar vet att om man backar fysiskt och mentalt. Dvs går därifrån och säger t ex jag vill inte ha bråk.. och personen följer efter det så är det en stark signal på eskalering.
Och som a987 skriver att man ska springa iväg?
Det kommer till en gräns då det kommer att eskalera i fysiskt våld och då är man enligt mig berättigad att agera först för att kontrollera den som förföljer.
Citera
2019-07-21, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
De vågar inte komma så det hjälper inte.

Har du ens provat i en liknande situation att ringa polisen?

Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Du menar att jag som medborgare inte har tillgång till hela mitt land? Utan du skriver att jag skall passa mig för farliga platser. Vadå, farliga platser? Begär fler poliser skriver du vad hjälper det om jag blir överfallen? Menar du att jag skall be angriparen vänta till fler poliser har rekryterats?

Stanna kvar och slåss om ni vill det, men om ni INTE förstår att era gärningar under slagsmålet måste utredas av rättsväsendet, då är det meningslöst att fortsätta diskutera med er.
Citera
2019-07-21, 10:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Har du ens provat i en liknande situation att ringa polisen?

Stanna kvar och slåss om ni vill det, men om ni INTE förstår att era gärningar under slagsmålet måste utredas av rättsväsendet, då är det meningslöst att fortsätta diskutera med er.

Har du sovit under en sten de senaste tio åren eller mer. Det finns no go zoner som polisen har släppt helt och riktigt grova brott läggs ner på löpande band. Samhällskontraktet är brutet så nu måste medborgarna skipa rättvisa själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in