2019-07-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Du har en poäng där. Kanske stalkade SD bara i perioder och främst då HD:s kollegor,. Säkert kommer han åtalas för övergrepp i rättssak. Tänk själv, övergreppslarm och allt.

Sen satt säkert LW i garderoben och grät av rädsla för SD. Hon var så rädd för honom att hon ville fortsätta umgås också efter sina anmälningar mot SD. Tänk om han mest blev anmäld för att han inte gillar kvällsfika?

Sen var nog inte LW stark, envis och företagsam, säkert en skröna.Eller förresten visade forskning att man kunde vara både stark och misshandlad samtidigt?

Och knoggnuggningen som nästan fått ikonstatus i tråden, hur allvarlig var den egentligen? Gick det se ngn rodnad i örsnibben eller är det också en fantasi för de mer naiva?

Ang knoggnuggningen så dokumenterades den av polis i samband med anmälan, enl uppgift så blev det flera sidor med foton i en bilaga.
Vad nu det egentligen säger.
Om jag nu minns rätt.
Citera
2019-07-20, 22:18
Medlem
Citat:
Du har en poäng där. Kanske stalkade SD bara i perioder och främst då HD:s kollegor,. Säkert kommer han åtalas för övergrepp i rättssak. Tänk själv, övergreppslarm och allt.

Sen satt säkert LW i garderoben och grät av rädsla för SD. Hon var så rädd för honom att hon ville fortsätta umgås också efter sina anmälningar mot SD. Tänk om han mest blev anmäld för att han inte gillar kvällsfika?

Sen var nog inte LW stark, envis och företagsam, säkert en skröna.Eller förresten visade forskning att man kunde vara både stark och misshandlad samtidigt?

Och knoggnuggningen som nästan fått ikonstatus i tråden, hur allvarlig var den egentligen? Gick det se ngn rodnad i örsnibben eller är det också en fantasi för de mer naiva?
Måste erkänna att jag log när jag läste dina inlägg. Ironi och sarkasm är som litterära konstformer inte det lättaste att bemästra. Tycker du får väl godkänt.

OnT: Ja, det där med våldet mot det oskyldiga stackars örhänget har ju fått en väldigt stort utrymme i tråden.
Jag förstår faktiskt inte varför. Örhängen har ju en tendens att fastna och i olyckliga fall deformeras. Det böjda örhänget tillhörigt LW har ju funnits avbildat i tråden i form av bevisdokumentation, men har det undersökts hur mycket kraft som krävs för att deformera det till det status det hade på fotot?
Har det inte satts i testbänk och prövats, är det ju fullständigt meningslöst att tala om ett ospecifikt "våld".
Men visst, vill man ta ett stukat örhänge som intäkt för att nån har ett mordiskt sinnelag inbyggt i sin personlighet, så varsågod.

Edit: Såg att skribenten Rubar kommenterade detta med knoggnuggningen och undrade lite över vad dokumentationen egentligen säger.
Tänk om LW genast vid anmodan hade klivit ur bilen, då hade tråden sett helt annorlunda ut.
Hade kanske LW då fortfarande varit i livet?
Senast redigerad av Carinah78 2019-07-20 kl. 22:25.
Citera
2019-07-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Måste erkänna att jag log när jag läste dina inlägg. Ironi och sarkasm är som litterära konstformer inte det lättaste att bemästra. Tycker du får väl godkänt.

OnT: Ja, det där med våldet mot det oskyldiga stackars örhänget har ju fått en väldigt stort utrymme i tråden.
Jag förstår faktiskt inte varför. Örhängen har ju en tendens att fastna och i olyckliga fall deformeras. Det böjda örhänget tillhörigt LW har ju funnits avbildat i tråden i form av bevisdokumentation, men har det undersökts hur mycket kraft som krävs för att deformera det till det status det hade på fotot?
Har det inte satts i testbänk och prövats, är det ju fullständigt meningslöst att tala om ett ospecifikt "våld".
Men visst, vill man ta ett stukat örhänge som intäkt för att nån har ett mordiskt sinnelag inbyggt i sin personlighet, så varsågod.

Edit: Såg att skribenten Rubar kommenterade detta med knoggnuggningen och undrade lite över vad dokumentationen egentligen säger.
Tänk om LW genast vid anmodan hade klivit ur bilen, då hade tråden sett helt annorlunda ut.
Hade kanske LW då fortfarande varit i livet?

Hm... väl godkänt existerar inte som bedömningskriterium längre utan motsvarar ett C i en skala från F-A. Där F motsvarar underkänt och A utmärkt. Ett C gör ingen glad, det går ungefär att likställa med dåtidens G. Men, I see your point och jag är van att inte vara glad.

On topic: Jag har sett dessa bilder i tråden som så många fler och just därför att jag inte ser något av betydelse, så har jag undrat över vad de rabiata feministerna i tråden ser som jag missar. Helt oförklarligt dras slutsatsen utifrån nothingness, att SD är en brutal knoggnuggare. Vet dessa msk ens vad en riktig knoggnuggare egentligen är?

Antagligen inte, men surprise, det vet jag. Jag har sett många knoggnuggningar live utan att som vuxen ingripa. Knoggnuggning är per definition hur tonårspojkar visar varandra kärlek i sin psykosociala målgrupp. De utför denna handling gentemot varandra för att de inte vågar kramas, utan istället ska försöka spela Allan Ballan. På detta vis får de kroppskontakt och beröring utan att pekas ut som deltagare i en bögklubb. Det är mer politiskt korrekt och förfinat än 90-talets böghögar som tonårspojkarna då använde sig av på högstadiet och gymnasiet med likadant syfte. Klämma och känna utan att utpekas som homofil.

Så därför är detta knoggnuggning mellan SD och LW i sådana fall möjlig att jämställa med lite kamratlig halvbrottning. Men antagligen saknade LW som kvinna erfarenhet av detta och missbedömer situationen. Men att se det som misshandel är direkt missvisande. Hon överreagerar, vem anmäler någon annan för en sådan ringa förseelse? Kanske har det att göra med hennes koreanska bakgrund? Hon saknar kulturell relevans i sådana fall. En mindre koreansk pojke jag känner klämde i förskoleklassen vuxna kvinnor på brösten, totalt i avsaknad av respekt för dessas integritet. Hans adoptivfar berättade att han trodde att det var kulturellt betingat från starten i Korea. Själv vet jag inte. Avvikelser förekommer som sagt.

Nu ska kärrintåget strax inflika att de minsann skulle anmäla de också, bra då vet vi. Det finns kvinnor, och det finns barn och ibland uppträder en del kvinnor värre än barn. Även om identitetspolitiken vill förneka detta. Alla överkänsliga kvinnor är inga verkliga kvinnor utan kränkta barn som vill ha revansch på fel personer.
Senast redigerad av Mimmirider 2019-07-20 kl. 23:35.
Citera
2019-07-21, 07:58
Medlem
Ok! låt oss testa en idé och ett antagande. SD är skyldig till brottet men Åsa lyckas inte lagföra mannen. Har han då inte redan genom denna tråd blivit så förnedrad och förlöjligad inför alla han känner och inför inte bara Örebro och dess invånare utan stora delar av Sverige? Idag vet huvuddelen av Sveriges befolkning mellan 15 och 75 att vill man ha insiderfakta om en misstänkt förövarens identitet är det bara klicka in på flashback så servereras vad som önskas.

Under mer än ett års tid har hyenorna marknadsfört SD
  1. psykopat
  2. narcissist
  3. bisexuell micropenis
  4. humorlös grisöga
  5. oansvarig förälder
  6. hotfull stalkare
  7. stöter på barnens kompisars föräldrar
  8. gränslöst självupptagen kvinnomisshandlare
  9. gränslöst föräldraskap där vederbörande hänger ut barnen på bild vid ett stup
  10. En förtryckande dispot med en undergiven hustru som är livrädd för främlingen i sängen bredvid. Hustrun har också varit utsatt för ekonomisk kidnappning då vederbörande vill bli utlöst ur den gemensamma boendeformen men förvägras att flytta till ett eget boende.
  11. En hjärtlös vän, och förtrogen som fortsätter leva vidare som vanligt när LW är död istället för att ge upp sitt liv och om möjligt ta självmord som bevis för att vederbörande respekterade sin vän LW. Åtminstone förväntas han gråta ut offentligt över LW så Fb kan bedöma huruvida han är uppriktig eller bara spelar psykopatleken och försöker manipulera omgivningen, fast han egentligen mest tycker synd om sig själv.
  12. En äckelfarbror som stöter på bekantas yngre döttrar
  13. Kommer med förtäckta hot och insinuationer så fort han skriver något offentligt om sina geo-äventyr
  14. sjuklig utövare av sin sport, nästintill på savantnivå inom autismspektrum
  15. En kontrollfreak med hat mot kvinnosläktet som helhet
  16. En självgod ingenjör med lägre IQ än vad som framgått och en ännu sämre pilot, som saknar IQ att förstå hur vi på Fb uppfattar honom då han har mage att dyka upp på olika geo-event fastän ingen vill ha honom där.
  17. En omogen och mycket personlighetsstörd individ utan sunt förnuft och förmåga till normala skamkänslor.
  18. En hotfull flashbackdeltagare som hotar avslöja publiken och hyenorna i olika pm
  19. En störd individ som geo-leker istället för att vara insyltad i kaninhoppning
  20. En sataniska person med en sataniska grupp vänner och beskyddare som försvarar dåren utan att skämmas
  21. Hemliga killen med flackt känsloliv. Knoggnuggare och mycket värre, då det finns ännu mycket okänt för den breda allmänheten att föreställa sig. Ja, listan kan göras längre men avslutar där.

Helt seriöst, han har blivit fullkomligt uthängd och dumgjord å det grövsta alla kategorier. Möjligen har man uteslutit att beskylla honom för att misshandla djur, i synnerhet kaniner, som många kända seriemördare brukar beblanda sig med under barndomen. Men det kommer, tro mig, håll ut. Om någon ägnade sig åt att förstöra mitt liv på det sättet vad skulle jag ta mig till? Vilken social genans, hur du ligger blottad som ett naket lik för evigt på Fb, tala om lågvattenmärke. Så han har redan fått sin dom och han blev inte socialt frikänd. LW blev också dömd dubbelt upp men hon slipper den sociala skammen.

Allt tal om att Stefan verkar hantera detta bra och sover gott om natten är en yttre fiktion, hur han mår inuti tänker han knappast delge för att glädja hyenorna. Tror knappast att den mannen mår bra.

Döm inte efter skenet, döm rättvist.
Senast redigerad av Mimmirider 2019-07-21 kl. 08:56.
Citera
2019-07-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ok! låt oss testa en idé och ett antagande. SD är skyldig till brottet men Åsa lyckas inte lagföra mannen. Har han då inte redan genom denna tråd blivit så förnedrad och förlöjligad inför alla han känner och inför inte bara Örebro och dess invånare utan stora delar av Sverige? Idag vet huvuddelen av Sveriges befolkning mellan 15 och 75 att vill man ha insiderfakta om en misstänkt förövarens identitet är det bara klicka in på flashback så servereras vad som önskas.

1. psykopat
  2. narcissist
  3. bisexuell micropenis
  4. humorlös grisöga
  5. oansvarig förälder
  6. hotfull stalkare
  9. gränslöst föräldraskap där vederbörande hänger ut barnen på bild vid ett stup
  10. En förtryckande dispot med en undergiven hustru som är livrädd för främlingen i sängen bredvid. Hustrun har också varit utsatt för ekonomisk kidnappning då vederbörande vill bli utlöst ur den gemensamma boendeformen men förvägras att flytta till ett eget boende.
  11. En hjärtlös vän, och förtrogen som fortsätter leva vidare som vanligt när LW är död istället för att ge upp sitt liv och om möjligt ta självmord som bevis för att vederbörande respekterade sin vän LW. Åtminstone förväntas han gråta ut offentligt över LW så Fb kan bedöma huruvida han är uppriktig eller bara spelar psykopatleken och försöker manipulera omgivningen, fast han egentligen mest tycker synd om sig själv.
  13. Kommer med förtäckta hot och insinuationer så fort han skriver något offentligt om sina geo-äventyr
  16. En självgod ingenjör med lägre IQ än vad som framgått och en ännu sämre pilot, som saknar IQ att förstå hur vi på Fb uppfattar honom då han har mage att dyka upp på olika geo-event fastän ingen vill ha honom där.
  17. En omogen och mycket personlighetsstörd individ utan sunt förnuft och förmåga till normala skamkänslor.
  18. En hotfull flashbackdeltagare som hotar avslöja publiken och hyenorna i olika pm
  19. En störd individ som geo-leker istället för att vara insyltad i kaninhoppning
  20. En sataniska person med en sataniska grupp vänner och beskyddare som försvarar dåren utan att skämmas
  21. Hemliga killen med flackt känsloliv. Knoggnuggare och mycket värre, då det finns ännu mycket okänt för den breda allmänheten att föreställa sig. Ja, listan kan göras längre men avslutar där.

Helt seriöst, han har blivit fullkomligt uthängd och dumgjord å det grövsta alla kategorier. Möjligen har man uteslutit att beskylla honom för att misshandla djur, i synnerhet kaniner, som många kända seriemördare brukar beblanda sig med under barndomen. Men det kommer, tro mig, håll ut. Om någon ägnade sig åt att förstöra mitt liv på det sättet vad skulle jag ta mig till? Vilken social genans, hur du ligger blottad som ett naket lik för evigt på Fb, tala om lågvattenmärke. Så han har redan fått sin dom och han blev inte socialt frikänd. LW blev också dömd dubbelt upp men hon slipper den sociala skammen.

Allt tal om att Stefan verkar hantera detta bra och sover gott om natten är en yttre fiktion, hur han mår inuti tänker han knappast delge för att glädja hyenorna. Tror knappast att den mannen mår bra.

Då har ändå ingen kommit på att "behandla" hans vänsteråsikter och HBTQstödjande. Återstår en del alltså.
Nä, bäst är att klämma fram med hela sanningen på en gång så kanske man kommer undan en massa skit.
Citera
2019-07-21, 09:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
/../
/../

Vi behöver inte hålla ut. Det har redan kommit

"Här ref han till barnens nya kanin som något han vill lägga på grillen".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-07-21, 09:37
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag är också tveksam till att man har utrett familjen fullt ut.

Jag undrar om dom ens plockade in UWs och barnens mobiler.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har också funderat kring detta.

De båda äldsta postade till synes instagraminlägg bara dagarna efter försvinnandet. Visserligen kan man använda andra elektroniska enheter än mobiltelefoner för att göra detta, men bland ungdomar är nog luren allra vanligast. Dessutom syns deras mobiltelefoner på respektive instagraminlägg.

(Därmed inte sagt att någon av dem per definition är skyldig, men oavsett bör/borde utredarna ha beslagtagit samtligas mobiltelefoner för teknisk undersökning. Frågan kvarstår om detta gjordes).

Det kan noteras att ett av dessa inlägg/foton nu är raderat på hens instagramkonto.

(Efter att instagraminlägget funnits i över ett år, raderades det inom 5 dagar efter att det nämndes här i tråden).
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-07-21 kl. 09:42.
Citera
2019-07-21, 09:44
Medlem
Citat:

1. psykopat
  2. narcissist
  3. bisexuell micropenis
  4. humorlös grisöga
  5. oansvarig förälder
  6. hotfull stalkare

Din avslutande uppmaning, den jag fetat:
Där, i den positionen, befinner även jag mig.

Tack för ditt arbete med att sammanställa de indikatorer som för SD:s vidkommande utgör "försvårande omständigheter"!
Många av dem är ju till råga på allt av sådan karaktär, att han inte har minsta möjlighet att påverka dem.

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Då har ändå ingen kommit på att "behandla" hans vänsteråsikter och HBTQstödjande. Återstår en del alltså.
Nä, bäst är att klämma fram med hela sanningen på en gång så kanske man kommer undan en massa skit.
Skall man tolka det fetade som att du är övertygad om att SD är den som mördat LW?

Din posthistorik här i tråden gör att man får bilden av att du här, när det gäller den dödade LW, representerar ett "Loftahammarpolis-tänkande".
Med det syftar jag på ärendet med den dödade Agneta och där poliserna i Loftahammar tidigt och envist låste sig för maken Ingemar som mördare.
Anser du dig veta att SD mördat LW?
Citera
2019-07-21, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Huvudet på spiken, kan ingen hämta hit en NMR övertygad, så får vi det ur världen alternativt kanske de inte är intresserade att svartmåla SD till försvar för LW som också var både pk vänsterliberal HBTQ-vurmare och därtill med koreanska utseende. Så NMR lär inte ställa upp. De anser nog att de tu förtjänade varandra.

Däremot troll kanske kan provocera fram en aning mer av SD och hans värderingsgödsel Mata ett troll och vederbörande kan säkert leverera några bifloder av bottenslam att ta upp till ytan.

Annars tycker jag hyenornas förmåga att fantiserar fritt är oöverträffad under trådens historia. Med vilken ojämförligt elektrisk energi, svada och en aning pinsam obehärskad skadeglädje har de mjölkstinna damerna rapat i kör: Vi i vår flock är alla överens om att moralens väktare vet bäst. 18 karat duger, rosa elefanter och alla andra med " insider information" som förstärker bilden av en notorisk, ond gärningsman med grisögon därtill.

Då de är liberala och öppna för allehanda avvikelser som otrohet mm så kan de inte lejas för uppdraget då de är rörande överens om alla msk lika värde oberoende av gärningar, med undantag för SD.

Ja, sanningen vore intressant, synnerligen intressant. Hade gärna läst både fup och slasket men det lär aldrig ske.
Citera
2019-07-21, 10:17
Medlem
Citat:
Vi behöver inte hålla ut. Det har redan kommit

"Här ref han till barnens nya kanin som något han vill lägga på grillen".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tackar och bockar, hade nog förträngt den kommentaren angående kritiken av SD:s kaninskämt. Att det finns så humorlösa småaktiga människor i verkligheten är faktiskt skrämmande. En del är torrare än fnöske och nej, det är ingen komplimang.

Jag kan märka det och medge det samtidigt som jag kan urskilja att SD av andra skäl än sin humor, faktiskt inte alls tycks vara en sympatisk person. Vad angår hans äktenskapliga insatser vid sidan om bedömer jag att han är ett själviskt svin alla dagar i veckan. Oärlig och integritetslös. Två tankar i huvudet samtidigt, svårare är det inte.
Citera
2019-07-21, 10:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Att döma av hennes otaliga geocache-loggar och bilder från en mängd burkletarturer med annat sällskap än SD, så verkar han nog ändå ha varit ovanligt tolerant och liberal i sina hjärntvättningsmetoder.

Jag tog ut citat för att visa att en person som är utsatt för en kontrollerande person på inget vis behöver vara en svag person. Att vi all påverkas av varandra, det kanske man inte vill tro? Men vi påverkas mycket av inte bara den kultur vi lever i, det samhälle med dess normer vi bor i och alla människor vi kommer i kontakt med på olika sätt, både i skrift och närkontakt.

Att han skulle ha "hjärntvättat" henne vet jag inte om jag vill påstå. Men absolut att de har båda två påverkat varandra på olika sätt. Om det stämmer (vilket jag tror) att han har hotat, misshandlat, ofredat och stalkat henne, då utövas en slags kontroll över henne via detta. En slags anpassning från LWs sida.

Jmf med att du ska ha ett dåligt budskap att föra fram till din kollega. Om kollegan har lugnt och sansat temperament, är öppen och objektiv, har hög grad av tolerans och förståelse, är lösningsorienterad men ändå rättvis, kommer det inte vara lättare att kunna berätta om det problem som uppstått på ett öppet sätt än om kollegan har aggressivt sätt, är fördömande och subjektiv, har låg toleransnivå och är inskränkt, problemorienterad och orättvis. Med detta vill jag inte mena på något sätt att någon av de inblandade har dessa egenskaper. Jag drar allt till sin spets för att tydliggöra att man absolut påverkas i vårt beteende av våra närmaste, oavsett vi vill tro det eller ej.

Detsamma gäller våra åsikter. Man vill ju gärna tro att vi som bor i ett fritt land tänker helt fritt. Men det är bara att se hur olika vi blir om vi växer upp i olika miljöer och hur våra normer och våra åsikter kan formas olika av det. Denna process fortsätter under hela livet, även om vi blir mindre "formbara" när vi blir äldre. Om du är gift, tenderar man att påverka varandras åsikter under ett långt äktenskap.

Att LW blev "fångad av en stormvind" i början av förhållandet kan man ana i hennes loggar. Jag tror inte att det förekom varken våld, hot eller annat av liknande karaktär i början.

Och det finns grader av allt.

Jag misstänker att den kontrollerande sidan kom fram successivt och blev starkare med tiden. Den visade han kanske inte för öppen ridå, utan det var sådant som han gjorde när andra inte såg.

Ju mer hon visade att hon ville bestämma själv, ha andra relationer desto starkare blev känslan av förlorad kontroll.

Jag är ganska övertygad om att han visst irriterade sig på hennes geocachande med andra män, öppet så att han kunde se. Bilder som han tidigare varit med på och som nu illustrerade hennes nya liv.

Triggerpunkten blev Norgeresan och upptäckten att hon skulle tälta med BeholderX. När hon inte anpassade sig, då blev det övermäktigt. Det är vad jag tror.
Citera
2019-07-21, 10:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte om jag blir klok på dig.
"Teorin" som du kallar det, att LW mördades där hon hittades är förmodligen ingen teori. Man har med all säkerhet bevis som stödjer det.
Att hon "kommer med "teorin" sex månader efter mordet, det betyder bara att det var då det kom ut i media. Denna vetskap kan de ha haft en längre tid.

Att den skulle vara den mest osannolika teorin? Hur kommer du fram till det?
För att förstå turerna här måste du försöka sätta dig in i åklagarens situation. Hon hade alltså redan från början bestämt sig för att SD skulle vara gärningsmannen, och nu handlade det bara om att hitta brottsplatsen. Det fanns väl då tre tänkbara alternativ:

1. Han hade dödat henne i sin egen bostad.
2. Han hade dödat henne i LW:s bostad.
3. Han hade dödat henne bakom bullerplanket.

Eftersom buskaget mellan bullerplanket och motorvägen snarare tycks vara en idealisk dumpningsplats än en brottsplats koncentrerades sökandet efter brottsplats tidigt till de två bostäderna, som hölls avspärrade några månader under intensivt letade efter bevis mot SD (t.ex. spår från LW hemma hos SD, eller spår från SD hemma hos LW). Uppenbarligen kammade man noll där, så i oktober tvingades man på allvar överväga det betydligt mer långsökta tredjehandsalternativet, dvs. att han skulle ha dödat henne bakom bullerplanket. Avspärrningarna av de båda bostäderna hävdes, och man gjorde nu en grundligare undersökning av fyndplatsen i hopp om att kunna finna bevisning mot SD där.

Utan att göra någon särskild bedömning av sannolikheten för att fyndplatsen är brottsplatsen så törs jag nog påstå att den åtminstone under de första månaderna av utredningen antogs vara den minst sannolika brottsplatsen av dessa tre nu undersökta. Nu på senare tid har den kanske genom nöden och uteslutningsmetoden tvingats upphöjas till inte bara den mest sannolika, utan kanske t.o.m. till den enda möjliga.
Senast redigerad av Draifos 2019-07-21 kl. 11:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in