2019-07-20, 14:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det finns väl alla skäl till det, de är feministskadade och en fara för landet tex.

Det är framförallt de politiker på maktposititioner som är en fara för landet.
Citera
2019-07-20, 14:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det har ingenting att göra med vad jag känner. Varje gång det testas under kontrollerade former får vi samma resultat, så skippa känslorna och bit ihop.
Du kan välja kök och konstatera detta hur mycket du vill. Vi har guide Michelin som ett referenssystem, men det finns andra sätt att testa folks mat också. Bol D'or och andra tävlingar, som brukar kallas VM i matlagning talar sitt tydliga språk.

Varsågod och peka ut luckorna i resonemanget.
Känslor är inget argument, så sluta smeta sånt på mig, är du snäll.

Du har ju inte fattat någonting av vad jag skrev tidigare angående antal som tävlar, drifkraften i att vinna och bli bäst e.t.c.
Du kan gå tillbaka och läsa om du vill, jag orkar inte upprepa mig.
Citera
2019-07-20, 14:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är framförallt de politiker på maktposititioner som är en fara för landet.

Våra politiker drivs av media och opinion, bla högljudda feminister, därför måste de attackeras.
Citera
2019-07-20, 14:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du har ju inte fattat någonting av vad jag skrev tidigare angående antal som tävlar, drifkraften i att vinna och bli bäst e.t.c.
Du kan gå tillbaka och läsa om du vill, jag orkar inte upprepa mig.

Nej kvinnor har inte så bra ork eller insikt om att de inte har besvarat kritiken.
Citera
2019-07-20, 14:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Ja för att Göran spurtade hela vägen på cykeln ner till Everest...

Ultra är i princip det Göran pysslade med, långa sträckor, seghet. Men skitsamma..

Ultralöpare är dom hårdaste djävlarna, springer fast fötterna är helt trasiga, och en kvinna är en av de som har utmärkt sig bäst genom att prestera bra, hon blev slagen av en Svensk MAN för något år sedan i backyard ultra, man ska springa kontinuerligt en MILE ca 7 km en gång i timman till det bara är en löpare kvar, hon klarade 67 timmar och han sprang 68 timmar...inga djävla fotbollsbögar.

Så länge det är en liten lokal företeelse som ytterst få ens känner till säger det ingenting alls.
Citera
2019-07-20, 14:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej kvinnor har inte så bra ork eller insikt om att de inte har besvarat kritiken.

Problemet är att det är som att nå fram till ett gäng teflonhjärnor här. Informationen hinner inte mer än nå fram innan den rinner av.
Citera
2019-07-20, 15:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Problemet är att det är som att nå fram till ett gäng teflonhjärnor här. Informationen hinner inte mer än nå fram innan den rinner av.

Nej problemet är att du inte förstår att du inte förstår, men vi är vana vid det.
Citera
2019-07-20, 16:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej problemet är att du inte förstår att du inte förstår, men vi är vana vid det.

Dito.
Svårlöst situation.
Citera
2019-07-20, 16:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Menar du alltså att män är bra på att bygga hus, men kvinnor är bra på ett göra hem av husen?
Så kan det kanske vara.
Jag har en följdfråga dock. Gäller det även de yngre kvinnor som inte ska "arbeta gratis hemma" utan se efter sin karriär så att de når toppen och får högre pensioner än sina manliga motparter? De som ska undvika att "hamna i kvinnofällan"? De som ska "äga sin kropp" och motstå alla dessa "fuckboys"?
De som inte ens ska behöva säga nej för att alla sexuella närmanden ska kunna ses som våldtäkt? Ett sån där fall där tyst samtycke ska godtyckligt kunna tolkas som oaktsam våldtäkt med texten: "En person som mot sin vilja utsätts för ett sexuellt närmande har inte något ansvar för att säga nej eller för att på annat sätt uttrycka sin motvilja."?

Hur ska man veta att det är emot hennes vilja? Telepati? Tankeläsning?
Och hur ska man bevisa att det var så då, men att hon ångrat sig när det är dags för vittnesmål i domstol?
Okej, jag har fattat att du inte tycker det finns någonting som kvinnor gör bra och att män gör det mesta bra. Var det något annat?
Citera
2019-07-20, 17:36
Avslutad
Citat:
Okej, jag har fattat att du inte tycker det finns någonting som kvinnor gör bra och att män gör det mesta bra. Var det något annat?

Många kvinnor gör mycket bra grejjer. MEN, generellt är män bättre på f-ing allt.
Citera
2019-07-20, 18:36
Medlem
Citat:

Helt rätt. Att vara kvinna borde ses som ett handikapp. Med alla rättigheter som det innebär.

I andra normala länder gör man samma sak med flickfoster som blivande föräldrar här gör när det visar sig att fostret lider av t.e.x. Downs syndrom, man aborterar det. Likheterna är slående
Senast redigerad av Statistenidittliv 2019-07-20 kl. 18:56.
Citera
2019-07-20, 18:58
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det motsäger inte att även kvinnor borde lyckas lika bra med det om de nu är lika bra och har samma drivkraft.

Det är alltfler kvinnor som grundar framgångsrika startups vilket jag gav flera exempel på i föregående inlägg. T ex AIM (Sydkorea) grundare Jihae Jenna Lee, Automio (Nya Zeeland) grundare Claudia King, Fove Inc (USA och Japan) grundare Yuka Kojima, ObjectBox (Tyskland) grundare Vivien Dollinger, Sampson Solutions, Ltd. (England) grundare Colleen Becker.

Ovannämnda kvinnor saknar verkligen inte drivkraft till att starta framgångsrika företag.

Citat:
Var 20e år borde en kvinna bara bäst om 5% som du skrev är kvinnor. En av de 20 bästa borde I snitt vara kvinna men så att inte verkligheten ut.

Sedan borde förstås många fler slåss om att nå toppen om de hade samma drivkraft, det gäller även inom företagande. Men verkligheten är att kvinnor hellre målar naglarna eftersom de saknar drivkraften att nå toppen och det ser man både inom sport och inom företagande.

Jag skrev faktiskt att kvinnor utgör mellan 1 och 5 % av världens utövare av rallysporten på alla nivåer. Den exakta procentsiffran har jag ingen aning om.

https://wrc.fandom.com/wiki/List_of_female_World_Rally_Championship_drivers. Man måste vara en jädrans skicklig rallyförare för att kunna kvalificera sig till World Rally Championship.

Tidigare nämnda Michèle Mouton vann San Remorallyt 1981, och 1982 var hon den dominerande föraren i rally-VM och tog tre delsegrar. Men eftersom hennes Audi allt för ofta gick sönder innan tävlingen var över, förlorade hon titeln.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_female_World_Rally_Championship_drivers

Kvinnor med bästa placering 1-20 i WRC:

Betydligt fler kvinnor än du tror är bland de som kniper de 20 bästa placeringarna i WRC.

Den främsta anledningen till att inte fler kvinnor är i absoluta toppen är uppehåll för graviditet, förlossning och föräldraledighet. Du kanske inte känner till att kvinnor inte så gärna vill riskera missfall om de råkar krascha eller köra av vägen i en tvär kurva. Så kvinnliga rallyförare har färre träningstimmar och därför i snitt mindre tävlingserfarenhet än manliga.

En annan viktig anledning är att kvinnliga rallyförare inte får lika mycket ekonomisk uppbackning som manliga. Bensin och bilunderhåll slukar pengar som du vet. Bilarna körs sönder, t ex överhettad motor, grus i maskineriet och rejäla plåtskador.

Ytterligare en väsentlig förklaring till den kvinnliga underrepresentationen är avsaknad av uppmuntran från föräldrar och övrig omgivning. Många av kvinnorna bland de med de 20 bästa placeringarna har föräldrar och mor-/farföräldrar med förflutet som rallyförare eller i största allmänhet motorsportsentusiaster.

Det tar lika lång tid att trimma näshår och ansa skägg som att måla naglar. Så lägg ner det kvinnonedvärderande skitsnacket om att kvinnor hellre målar sina naglar än att vara drivkraftiga och nå toppen. Du gör dig bara löjlig och patetisk med ditt misogyna tramsande om att män är bättre än kvinnor i precis allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in