Citat:
Ursprungligen postat av
LugnarNerMig
Jag börjar ens undra om nolvadex är nödvändigt om man inte får gyno?
Jag har varit på dopingforumet i många år och läst om att det är standard att köra nolva, vilket jag också gjorde när jag kurade 8 år sedan.
Nu kan man dock läsa på exempelvis dopingjouren att det är bättre att gå av Cold Turkey om man inte har biverkningar och låta kroppens egna produktion komma tillbaka..
Finns det några studier som påvisar att nolvan hjälper till att få tillbaka testonivåerna snabbare än utan? Eller är det enbart mot gyno?
Har försökt och googla men hittar inget om det..
Hej
Vad får dig att tro att det -inte- är nödvändigt förutom om man får gynokänningar? (När man väl fått utvecklad gynokomasti är det ju lite sent för Nolvadex.)
Bättre att gå av "cold turkey"? Bättre ur vilken aspekt? Att kroppen återfår normal hormonell balans fortare?
Tro mig - jag har gått av cold turkey och det är INTE att rekommendera. Det tog ca 6 månader innan jag var uppe i 10nmol testosterone. Ca 9 månader innan jag nådde min normala nivå.
Jag kan inte hänvisa dig till några vetenskapliga studier (tvekar på att sådana ens finns) men kan iallfall berätta ur egen erfarenhet att gå av utan PCT är extremt korkat!
Ni som läser detta: Var inte korkade - kör en riktigt PCT!
Fundera även en extra gång på varför Dopingjouren skriver som de gör. De kommer ju självklart aldrig rekommendera att man stoppar i sig en antiöstrogen (eller några andra substanser heller). Det vore ju att motsäga sig själva...
/Exo