Den här historien blir bara bättre och bättre!
Nu finns det en vit rappare G-Eazy (källa: Expressen, TMZ) som tydligen för något år sedan spöade en vakt på en klubb i Stockholm och också snortade kokain! Han åkte dit på allt, satt två dagar anhållen, betalade sedan lite böter och åkte hem! Att ASAP Rocky sitter snart tre veckor häktad beror enligt rapparen G-Eazy på svensk systematisk rasism mot svarta!
Givetvis kommer Trump och andra amerikanska politiker utnyttja detta. Det är ju valår snart i USA. Den politiker som vinner de svartas röstas i USA vinner troligen presidentvalet!
Jag ser framför mig tweet från Trump om det "rasistiska landet Sverige" med en red-neck statsminister som förtrycker svarta från alla länder och låser in dem häktade i fängelse på obestämd tid när de är här på besök! Vad kommer att hända nu?
Jag gissar att telefonerna går varma i Rosenbad. Ingen vill väl att amerikanerna ankrar ett hangarfartyg i Stockholms inlopp? Skulle gissa att den gamla sosseministern Hans Dahlgren som har erfarenhet att sopa igen sosse-skandaler får i uppgift att snabbt lösa upp affären.
Vad är alternativen?
a) Han släpps helt fri och allt läggs ned. Inte så sannolikt!
b) Släpps snabbt fri efter en snabb summarisk rättegång med villkorlig dom och böter. Mycket troligt, speciellt efter G-Eazys historia!
c) Han får sitta häktad tills de kan kan boka in en vanlig tingsrättegång efter semestrarna. Politiskt omöjligt, inte troligt!
Vad tror ni?