2019-07-29, 14:19
Medlem
Det är helt sjukt att åklagaren åtalar för misshandel av normalgraden och inte grov misshandel.

3 mot 1, flaska plus våld mot liggande.

Det är väldigt stor skillnad i straffskalan, grov misshandel är 1,5-10 år medans misshandel av normalgraden oftast bara är samhällstjänst och skadestånd, skadeståndet kan ju BO glömma när rappnegern åkt hem.
Citera
2019-07-29, 14:20
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Vem vet kanske får han 2-6 månader .

Jag är beredd att ta tillbaka mitt tips på 30 dagars fängelse efter att ha sett bilder på
afganens skärskador. Den som hållit i flaskan får mer än 30 dagar.
Citera
2019-07-29, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoruxLax
Det är helt sjukt att åklagaren åtalar för misshandel av normalgraden och inte grov misshandel.

Det är väldigt stor skillnad i straffskalan, grov misshandel är 1,5-10 år medans misshandel av normalgraden oftast bara är samhällstjänst och skadestånd, skadeståndet kan ju BO glömma när rappnegern åkt hem.

Det är inte deras fel att afghanen saknade spärrar och gick till angrepp mot tre personer.
Citera
2019-07-29, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Håller med mig? Lille vännen, var har jag sagt detta? Är det så svårt att sluta lägga ord i min mun?

Men det är vi väl ändå ense om, att om inte afghanen hade frågat efter knark, och i vart fall accepterat ASAP-gängets upprepade begäran om att han skulle avlägsna sig, skulle det här ju inte ha inträffat? Och det var en jäkla otur, för normala opåverkade människor beter sig ju inte så. Och ja, vi är också ense om att det är synd att afghanen har fastnat i drogträsket och är belastad av allvarlig knivrelaterad kriminalitet i så unga år. Man får hoppas för allas skulle att det går bättre för honom senare.
Citera
2019-07-29, 14:23
Medlem
Larasofts avatar
Dessa advokater som slåss om rampljuset som offentlig försvarare till Asap och anhang, patetiskt.
Citera
2019-07-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
https://www.svt.se/nyheter/ny-bevisning-ska-fria-asap-rocky-och-hans-vanner

Vad kan det vara för ny bevisning?
Gangsteradvokaten har kanske läst här i tråden och kommit på nya idéer som tex BO bakgrund som enl dem kanske kan stödja självförsvarsgrejen?
Ett fan eller random wanna be kanske kom på att den nog var där och såg något som är till Kändisens fördel?
Ingen aning men jag tror ju inte att Ja**ri tog på sig en osynlighetsmantel och skadade sig själv så där illa men vi får väl se hur detta utvecklar sig.
Senast redigerad av Yanii 2019-07-29 kl. 14:48.
Citera
2019-07-29, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Dessa advokater som slåss om rampljuset som offentlig försvarare till Asap och anhang, patetiskt.

Borde du inte skrivit "åklagare", de har drivit detta på ett sätt som de aldrig skulle gjort om inte Rocky var en kändis.
Citera
2019-07-29, 14:26
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Jag håller iaf med dig om att det var en jäkla otur att ASAP och hans gäng skulle stöta på en drogsökande dömd afghan. Det kunde de inte veta när de gav sig ut och så gick det som det gick.

Det hade varit en extrem tur om A$ap Rocky och hans gäng hade lyckats undvika att stöta på Hazarer i Stockholm City. Någon borde ha varnat dem för detta innan de åkte till Sverige.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HoruxLax

Håller med fick själv 2 år för mindre.
Citera
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Varit dryg, tjafsat och inte backat när han borde gjort det, visst.

Vill först tacka för tidigare intressanta inlägg, men du skrev själv att du fram till du läste akutjournalen trodde att han var drogpåverkad. Gör inte det någon skillnad nu? Jag vill inte dryga mig, så du får gärna släppa det om du vill.

Om du möter någon som du tror är drogpåverkad, dryg, tjafsar och inte backar när han borde gjort det, och ovälkommet fortsätter att uppvakta så tror jag att både du, jag och alla andra vill ha möjlighet att freda oss.

För övrigt finner jag det märkligt att inte båda parter i detta är misstänkta för brott.
Citera
2019-07-29, 14:28
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Borde du inte skrivit "åklagare", de har drivit detta på ett sätt som de aldrig skulle gjort om inte Rocky var en kändis.

Nja, jag har tidigare skrivit om åklagarbyte, men de som kan tjäna på uppmärksamheten är försvarare eftersom åklagare i Sverige inte innebär en språngbräda till en politisk karriär som i USA.
Citera
2019-07-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor

Jag vet inte om jag missuppfattat detta, men det skrevs längre bak i tråden att ASAP Rocky la ut filmen av misshandeln på sin INSTA. Det gör det ju svårt för åklagare att blunda. Sen att filmen var redigerad gjorde ju inte saken bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in