2019-07-20, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Åh, nu ska bror duktig Sverige (kling och klang rättsväsendet) spela Allan ballan och ha sina 15 min i rampljuset. Sila mygg och svälja kameler. Släppa afghanerna gick uppenbarligen bra, undrar hur många kvinnor de hunnit ofreda sedan dess mm? Skulle inte förvåna mig om det blir afghanerna som "avviker"/går under jorden, skulle väl följas av största möjliga tyyyystnad i media. Att tro att Sveriges rättsväsende är lika för alla, nä uppenbarligen går det lättare att raida Bieber och Snoop doggs turnébussar än att muddra gemene menait som säljer knark nere på Sergels torg, jag vet då vilka som ställer till med mest jävelskap. Julian Assange är ett annat exempel där allt har blivit helt oproportionerlig pga prestige och inkompetens.

Håller med. Men anmäldes afghanen elr? Om inte så är det svårt att ta in honom
Citera
2019-07-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Håller med. Men anmäldes afghanen elr? Om inte så är det svårt att ta in honom

Men även om, sen då, hur många Afghaner har blivit dömda till någonting här, förutom böter som vi får betala och ungdomsvård som vi också få betala.

Det är ju detta faktum som gör att man som svensk skäms när alla pratar om vilken rättsäkerhet vi har.
Citera
2019-07-20, 11:32
Medlem
Vad kommer ASAP Rocky att bli mest känd för; sin musik eller det som hände honom i Stockholm en dag i juni 2019?

Tror knappast att Donald Trump själv visste vem Rakim Mayers före den 30 juni 2019 och det är han nog inte ensam om.
Citera
2019-07-20, 11:35
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Grejen är att ASAP inte var ensam dom gav igen mot Afghanen tre mot en .

Grejen är att ASAP var den som själv kastade iväg afghanen och var den som utdelade det första (lama) slaget, att hans kumpaner sedan gav sig in i tumultet kan han inte hållas ansvarig för. När bråket började så var det bara afghanen mot ASAP.

/Provokatör
Citera
2019-07-20, 11:37
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Grejen är att ASAP var den som själv kastade iväg afghanen och var den som utdelade det första (lama) slaget, att hans kumpaner sedan gav sig in i tumultet kan han inte hållas ansvarig för. När bråket började så var det bara afghanen mot ASAP.

/Provokatör

Ja det är möjligt vi får se vad dom kommit fram till när utredningen är klar . Det kommer bli tydligare vad som hänt när fakta kommer upp på bordet vi har endast sett en film vi har inte sett allting .
Citera
2019-07-20, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad kommer ASAP Rocky att bli mest känd för; sin musik eller det som hände honom i Stockholm en dag i juni 2019?

Tror knappast att Donald Trump själv visste vem Rakim Mayers före den 30 juni 2019 och det är han nog inte ensam om.

Frågan är vad Sverige kommer att bli känt som, bekymmrar mig mer.
Citera
2019-07-20, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
1. Åk till staterna och säg niggers.
2. Iran-Irak är araber, har ingenting med svarta att göra.
3. Afghanerna finns typ bara i europa för att vi var för lata för att förstå arab - blåsningen.
4. Kan lova att det inte finns en enda Afghan i NY, skönt för dem.

Det gör jag ofta, citerar då Richard Spencer, a nigger just want to be a nigger. De är vad amerikanerna säger subserviant. Totalt värdelösa, chimpanserna i USA har tappat all kraft, platsar inte in kunskapsekonomin, inte ens judar på FB och Google vill ha dem, de är ju så jävla dåliga. Har du verkligen träffat niggers, då håller du med mig, de inte bara luktar skit, de är skit.
Senast redigerad av Klutz99 2019-07-20 kl. 11:42.
Citera
2019-07-20, 11:40
Medlem
Citat:
UD:s strategi – för att hantera Trumps ord
https://www.expressen.se/noje/uds-strategi-for-att-hantera-trumps-ord/
Det här blir nog iaf årets bästa reality-underhållning ett bra tag framöver
Citera
2019-07-20, 11:52
Medlem
musttomtes avatar
Trump vill ha hem niggern och det är bara att gå han till mötes.

Sverige skulle dessutom framstå som ett diplomatiskt land och vara med i tiden. Nästa som förre innan vi hade alla dessa tokiga svartingar i Sverige. Straff kan han avtjäna i USA och då sparar vi en slant.

Brottsoffer kan ju ringa till domstol som både är besparande och bekvämare.
Citera
2019-07-20, 11:54
Medlem
Citat:
Det är väl ändå skillnad ? Eritrea bryter ju mot FN-konventionen Sverige är inte det enda landet i världen som opponerat sig mot fängslandet av Dawit Isaak om du tror det.

Man måste kunna skilja på äpplen och päron.
Lite om vad FN tycker om Svenska häkten för din kännedom.

"**FN:s tortyrkommittée har **de senaste månaderna granskat hur Sverige lever upp till FN:s tortyrkonvention. På fredagen offentliggjordes kommitténs slutsatser i Genève. FN*kommittén riktar särskilt kritik mot häktningsförhållanden i Sverige"

https://www.svd.se/vass-kritik-mot-sverige-fran-fn

F.ö så anmäler Amnesty international Sverige varje är just på grund av de hårda förhållenden på häkten och fängelser.
Citera
2019-07-20, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det här blir nog iaf årets bästa reality-underhållning ett bra tag framöver

Speciellt om fikusåklagaren uppträder i rosa balklänning och tiara nästa gång han skall posera för DDR TV....
Citera
2019-07-20, 11:56
Bannlyst
Citat:
Javisst men det ledde ju ingenstans eller hur? Och du kanske tycker att Östbergs fall är att jämföra med ASAP:s fall? ASAP är ens inte dömd för något ännu det är fortfarande under utredning men Östberg fängslade USA i många år trots att det var inte hon som mördat någon. Samma sak kommer inte ske i Sverige med ASAP jag lovar dig.

Jag skulle inte ha emot om Trump opponerade sig om ASAP döms och att han tycker det är en felaktig dom den möjligheten skall alla ha .
J9visst ledde det till något. Arnold schwatzenegger släppte östberg till sverige. Att hon inte hindrade sin pojkvän att ha ihjäl en polis e vad hon dömdes för. I sverige kan ju liknande brottslingar bara skylla på varandra så blir de frikända. Om detta e bättre vet jag ej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in