2019-07-20, 08:25
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Hur länge är season 17 kvar? Tänkte börja om helt från början igen. Är det värt att köra eller är det inte nå länge kvar av den? Eller är det bäst att vänta tills season 18 börjar?

Snabba svar uppskattas enormt mycket.

Bless
Blizzard har meddelat att dom ska säga till två v innan nästa säsong startar.

Tycker absolut du ska testa något nytt redan nu. Du får ju behålla dina paragons så en andra karaktär går snabbt att levla/geara.
Citera
2019-07-20, 17:56
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpee
Blizzard har meddelat att dom ska säga till två v innan nästa säsong startar.

Tycker absolut du ska testa något nytt redan nu. Du får ju behålla dina paragons så en andra karaktär går snabbt att levla/geara.

Okey nice att dom säger till åtminstone.
Jag tänkte alltså börja om helt på en ny enhet. Alltså inga paragon Points alls.

Ska bli nice att börja om helt från början. Är det någon särkild character som man ska lira denna säsongen?

Bless
Citera
2019-07-24, 13:32
Medlem
who-s avatar
Vart speed boostad för drygt 2 dagar sedan. Från level 3 till level 70 och paragon 150 typ. Gick riktigt fort så nu har man tid till gear innan denna säsong är över. Funderar på att fixa wyrs set istället för den man får i journey. Ska tydligen vara mycket bra. En fråga, vart ska man leta wyrs set delar?
Senast redigerad av who- 2019-07-24 kl. 13:35.
Citera
2019-07-24, 14:43
Medlem
Citat:
Vart speed boostad för drygt 2 dagar sedan. Från level 3 till level 70 och paragon 150 typ. Gick riktigt fort så nu har man tid till gear innan denna säsong är över. Funderar på att fixa wyrs set istället för den man får i journey. Ska tydligen vara mycket bra. En fråga, vart ska man leta wyrs set delar?

Du har ju spelat så pass länge att du vet att man inte kan farma specifika delar, eller hur? (Bortsett från de som endast kommer från bounties då.) Så det bästa sättet är rifts/grifts, ta det du tycker är roligast. Kör du fortfarande på PS4? Jag vet inte om det finns där, men att joina public t16-rifts är faktiskt väldigt smidigt, dock måste man väl ha klarat en grift70 för att hoppa in i public t16 tror jag.
Citera
2019-07-24, 17:21
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Du har ju spelat så pass länge att du vet att man inte kan farma specifika delar, eller hur? (Bortsett från de som endast kommer från bounties då.) Så det bästa sättet är rifts/grifts, ta det du tycker är roligast. Kör du fortfarande på PS4? Jag vet inte om det finns där, men att joina public t16-rifts är faktiskt väldigt smidigt, dock måste man väl ha klarat en grift70 för att hoppa in i public t16 tror jag.

Tackar för svar
Citera
2019-07-25, 21:27
Medlem
https://us.diablo3.com/en/blog/23059434/patch-266-ptr-now-available-7-25-2019

"Patch 2.6.6 PTR Now Available"

"The buff for Season 18, the Season of the Triune, has been added

Triune's Will: All abilities have a chance when hitting an enemy to spawn a circle that gives a power. Only one circle can be active at a time.

Power: Players in the circle receive a 100% damage bonus while active
Resource Reduction: Players in the circle receive a 50% discount on resources spent while active
Cooldown Reduction: While standing in an active circle, any skills currently on cooldown come off of cooldown more quickly"

Citat:

Om PTR kom upp precis för nästa säsong så är det nog inte allt för lång tid kvar på denna säsongen.
Citera
2019-07-26, 18:27
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
https://us.diablo3.com/en/blog/23059434/patch-266-ptr-now-available-7-25-2019

"Patch 2.6.6 PTR Now Available"

"The buff for Season 18, the Season of the Triune, has been added

Triune's Will: All abilities have a chance when hitting an enemy to spawn a circle that gives a power. Only one circle can be active at a time.

Power: Players in the circle receive a 100% damage bonus while active
Resource Reduction: Players in the circle receive a 50% discount on resources spent while active
Cooldown Reduction: While standing in an active circle, any skills currently on cooldown come off of cooldown more quickly"

Om PTR kom upp precis för nästa säsong så är det nog inte allt för lång tid kvar på denna säsongen.

Okej låter ju segt. Ingen som vet exakta datum när denna säsong slutar?
Citera
2019-07-28, 05:04
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Okej låter ju segt. Ingen som vet exakta datum när denna säsong slutar?

Nej, men dom brukar säga till ett par veckor i förväg.
Citera
2019-08-26, 00:38
Medlem
Kristofer.s avatar
Då var den nya säsongen igång, tänkte pröva mig på en wizard, aldrig kört det förut, är total färsking på spelet men kärleken till diablo2 sitter kvar, vart ju så totalt broken när det släpptes så ja lirade i 2månader sen gav jag fan i det, allt var ju precis käzz. Tur dom fixat till det så man kan spela det igen, är det nån som vill lira så PM för acc-namn. kram
Citera
2019-08-26, 12:10
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Då var den nya säsongen igång, tänkte pröva mig på en wizard, aldrig kört det förut, är total färsking på spelet men kärleken till diablo2 sitter kvar, vart ju så totalt broken när det släpptes så ja lirade i 2månader sen gav jag fan i det, allt var ju precis käzz. Tur dom fixat till det så man kan spela det igen, är det nån som vill lira så PM för acc-namn. kram

Det låter som en bra plan.
Jag har lirat wizard och kan säga att den är riktigt kul att spela med. Enkel och bra.
Jag tänkte prova mig på en necromancer igen så får vi se hur det går där igen.
Men det är finemang att nya säsongen har börjat. Ska försöka lira så mycket som möjligt så man hinner få alla set delar och så vidare.
Citera
2019-09-01, 01:07
Medlem
manfred85s avatar
Vart hittar man adria the witch för att ge black mushroom?

Har letat överallt men hittar ingen exakt position , enligt d3 wiki så ska hon finnas på en ö nordöst om tristram , där hittar man adrias hut.....

tacksam för svar
Citera
2019-09-01, 11:47
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfred85
Vart hittar man adria the witch för att ge black mushroom?

Har letat överallt men hittar ingen exakt position , enligt d3 wiki så ska hon finnas på en ö nordöst om tristram , där hittar man adrias hut.....

tacksam för svar

Adrias hut, finns precis i början av spelet. Startar du kampanjen så tar det nog inte ens 10 minuter innan Leah tar med dig dit. Adria själv finns i akt 5 och är utmärkt på kartan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in