Tänkte jag klipper in lite från knivbrev-forumet om något skulle försvinna.
Citat:
Jörgen,
Vi väljer att stämma dig inför Tingsrätten.
Att du inte har koll på konsumenttjänstlagen, hur beställning blir bindande på nätet samt Konsumentverket är helt uppenbart.
Föreslår att du tar kontakt med en konsumentvägledare.
Precis som du kan läsa på KOs hemsida så ingår du ett bindande avtal i samma sekund du klickar på en "Beställningsknapp" på Internet.
I vårt fall har du även klickat i att du accepterar villkor. Vidare har du fått information via brev + fakturan.
Därav kommer nu Svea att företräda oss i detta mål.
Stämningsansökan skickas in till Stockholm Tingsrätt inom 1 månad om skulden inte är reglerad före dess.
Vi har erbjudit dig att betala mellanskillnaden för vad du skulle ha betalt om du valt en engångsslipning vilket du hävdar.
Inte ens detta accepterar du så jag kan ärligt säga att jag med glädje ser fram emot att stämma dig!
Ska bli mycket intressant att följa detta! Vi har precis 0 att förlora.
Detta då vi gärna investerar några 10 000 -tals kronor i att pröva våra villkor m.m. rent juridiskt och då detta är en ren principfråga för oss då vi anser att du är en skojare!
Mvh
/Mikael.
Ett vettigare svar hade legat på nivån:
"Hej Jörgen. Det är tråkigt att vi inte kommer överens, men vi har ett avtal och kommer få ta detta vidare via inkasso och i värsta fall vidta eventuella rättsliga åtgärder."
Sågning av sliparen som var anställd av en delägare till Knivbrev.
Citat:
Säg som det är istället: Du jobbar idag på ett annat sliperi där ni slipar på 120 -band (så grova att ni tappat kunder till oss som klagat på för grov egg, fråga Leif om du inte tror mig). Denna typ av klagomål har även vi fått när DU slipade våra kunders knivar i 1,5 år! Så fula slipningar gör vi inte längre även om du fortsätter att gör dem! Till skillnad från dig har våra slipare 2 slipmaskiner var, en med 120 -band och en med ett mycket fint band (400) som alltid används.
Citat:
DMCA (Copyright) Complaint to Google
SENDER
Knivbrev AB
[Private]
, , , SE
Sent on February 04, 2016
RECIPIENT
Google Inc.
[Private]
Mountain View, CA, 94043, US
SUBMITTER
Google Inc.
Re: Unknown
SENT VIA: UNKNOWN
NOTICE TYPE:
DMCA
Copyright claim #1
KIND OF WORK:
Unspecified
DESCRIPTION
Någon utger sig för att svara i vårt varumärkesskyddade företagsnamn.
ORIGINAL URLS:
www.knivbrev.se - 1 URL
ALLEGEDLY INFRINGING URLS:
knivforum.proboards.com - 1 URL
Click here to request access and see full URLs.
JURISDICTIONS
Unspecified
Knivbrev låtsas att de inte alls är i tråden och är trevliga.
https://www.lumendatabase.org/notices/11797379#
Citat:
En jigg är anpassad för en knivs rygg av en viss tjocklek. Dvs. tror man att det finns en universal-jigg för ex. 13 grader per sida är kan man lika mycket om att slipa en kniv som en 5 -åring. Grabben, du kan inte slipa en kniv eller ens skilja på en vass och en välslipad kniv - idiot-kommentar på ett knivforum! Ursäkta pråket men du kan verkligen 0 om att slipa knivar!!!
En anonym användare dyker upp och förolämpar en annan användare på ett välbekant sätt.
Citat:
Dragonaut, var tvungen att återvända för jag kände på mig att en liten stinkande råtta skulle dyka upp efter några timmar, hahaha mycket riktigt! Kryp tillbaka under din sten och marknadsför ditt eget företag istället för att sprida skit om andra så som du gjort i flera inlägg här. Du verkar ju helt bakom flötet! Var ju precis dig jag menade, du jobbar ju på en konkurrerande firma och sprider skit. Hur vore det om du tog ditt misslyckade arsle ur soffan och såg till att göra något vettigt av ditt företag istället för att sprida skit om andra - fucking loser!!!
Citat:
Limpet, detta är en fejktråd för att sprida skit, inlägg som "Mias" ovan visar bra exempel på att det är skrivet av en konkurrent. Vem du är eller om du och dina "vänner" egentligen bara är du med olika profiler hade varit intressant att veta för det luktar väldigt mycket död hund begraven här. Släpper denna skit, har mailat Knivbrev för att höra vad de tycker om er. Postar om jag får svar.
En anonym kund/kock är väldigt nöjd med Knivbrev och försvarar dem som om livet stog på spel. Språkbruket är åter igen bekant.
Citat:
Det slutar dock inte där. Jag skickar in mina knivar och i juli 2019 skickas de tillbaka. Jag väljer att skicka dem med Varubrev som för övrigt inte är försäkrat. Den 19 juli ska de levereras enligt Postnord men inget kommer. Och här börjar mardrömmen. Jag kontaktar knivbrev som skrattar åt mig på telefon och kallar mig korkad som skickar med varubrev. Jag informerar då att enligt lag spelar det ingen roll om jag skickar det på en åsna. När DE ska skicka brevet till MIG är det 100% deras ansvar att det kommer fram. Lagen är inte dispositiv gällande detta. Vilket jag också fick bekräftat från en jurist och konsumentverket.
Jag springer runt till utlämnigsställen, till postkontoret och efterfrågar mitt Knivbrev men ingen har det. Så jag mailar knivbrev igen. Vänligen notera att då måste man ju ha ett ORDERNUMMER annars vet de ju inte vem de pratar med. Så, de fick ordernumret men "Dina knivar är borta - Du skickade med Varubrev - SKyll dig själv din korkade idiot".
Jag gjorde eventuellt en anmälan till ARN och där blev jag även kallad för idiot och massa annat. Det hemska i historien är att de beskyllde mig för att vara en tjuv, för att vara korkad och, hör och häpna: Om de skulle ersätta mig skulle jag skapa Flashback-tråd och då sätta i system med andra att lura dem.
Nu 8 månader senare "hittar" de mitt paket. Det hade visst kommit tillbaka och de hade mailat mig MASSOR med gånger om det. Konstigt att jag har 32 mailrespondenser mellan mig och dem om just mitt förlorade paket. Ägaren skyllde på att jag använt en "korkad email" och därför hade de inte fått tag på mig. Vilket känns konstigt med tanke på att jag hade konversation och gav dem mitt ordernummer så de borde veta vem jag är. Jag skrev i en grupp för ehandlare som då kommenterade detta på knivbrevs FB sida. Samtliga blev blockade. Jag blev blockad. Alla som säger att de inte är nöjda blir blockade.
Utdrag från en kund vars knivar försvunnit.
Svaret till denna kunden står att läsa lite högre upp i denna tråden gällande Romeos e-butik, där svaret mer handlar om att tala om helt andra saker än ärendet.