2019-07-19, 16:36
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Om dom släppt ut han från sjukhuset för tidigt eller inte det skall du inte fråga mig om jag är ingen läkare du kanske kan ringa något sjukhus och fråga vad som gäller om personer kommer till akuten medvetslösa.

Eller så var han i allra högsta grad vid medvetande när han kom in så dom dokumenterade bara hans skrubbsår, tvättade dom och skickade hem honom.
Citera
2019-07-19, 16:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Om jag får källa på medvetslösheten kan jag börja fundera på grov misshandel. Om det gett några skador i övrigt också förutom lite snark.

Men isåfall har ju dom släppt honom väldigt tidigt från sjukhuset om han kom in medvetslös. Väldigt konstigt.

Eller ändrade du åsikt bara för att jag höll med dig?

Ksenia74 ägnar sig åt falsk ryktesspridning. Det finns inga seriösa uppgifter om att ambulanspersonalen skulle ha påstått det eller ens gett intervjuer om ämnet ifråga.
Citera
2019-07-19, 16:39
Medlem
Gavins-Friends avatar
Tror tyvärr det här kommer ha konsekvenser på vår inrikespolitik. Har frågat förut: hur pass känd är rapparen?

Verkar ju ha väckt en del reaktioner. Var han en av de mest kända från USA redan innan detta?

Hursomhelst så sitter ju korkade amerikaner nu som inte skulle klara av andra klass i svensk skola och påstår att "Sverige är rasistiska" För i USA handlat ALLT om ras. De fattar inte att alla länder är olika och vet knappt att Sverige är ett eget land med egna regler och lagar. Detta korkade synsätt kommer få svenska politiker att agera ännu mer för att visa jänkarna att vi "inte är rasister" trots att politiken redan är extremt mycket för svarta än tvärtom. Mer PK kommer det bli
Citera
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
Enligt Rockys advokat finns inget annat bevismaterial än det som finns på nätet.

Intressant !!

Då kan vi glömma sönderslagna flaskor en gång för alla och ev DNA-tester som tar 6 månader.
Det förklarar också husisen på Grand Hotell hos hans manager veckan efter.
Det är är en kvittens på att det var medierna som drog igång hela cirkusen och att en åklagare med kändisambitioner som inte ens hade city som ansvarsområde då glatt gav sig in i leken..
Sen kan då detta ärende eventuellt hamna i kalifornisk domstol då TMZ med flit klippte om videon, vilket resulterade i att ASAP kom i sämre dager än vad han faktiskt hade gjort i verkligheten.

Så oavsett vad som nu händer här i Sverige - tror jag att Asap startar ett mål mot TMZ i USA senare.
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Det är såklart rent skitsnack att han var medvetslös. Han hade lite skrubbsår och blånader som plåstrades om. Något som ambulansen egentligen brukar göra på plats men förmodligen tog de in honom pga risk för konflikt, hazarerna brukar uppträda väldigt aggressivt gentemot vårdpersonal och andra. Rent administrativt rättfärdigade de säkert det med "misstänkt skallskada" men man kan åtminstone hoppas att de inte slösade en MRT-röntgen på honom för det innebär ytterligare stora kostnader för oss skattebetalare.
Och var fanns polisen? Det normala hade varit att de plockat in hazaren och drogtestat honom. Förmodligen var han påtänd.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Ksenia74 ägnar sig åt falsk ryktesspridning. Det finns inga seriösa uppgifter om att ambulanspersonalen skulle ha påstått det eller ens gett intervjuer om ämnet ifråga.

Jag vet, jag har bråkat med personen i tråden om flygolyckan i Umeå. Det är ingen hejd.
Citera
2019-07-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Tror det är så enkelt att du blandar ihop asaps polare med gröna långbyxor, Asap har shorts.
Samtidigt som livvakten springer fram kommer gröna långbyxan bakom honom och lägger på en doja, det är samtidigt som Asap själv backar.

Prova att ladda ner clipgrab, sen laddar du ner video och kör Frame by Frame så ser du klart att det är långbyxan som sparkar och inte Asap.

Vad gäller TMZ:s video så har den för dålig teknisk kvalité för att kunna se ansiktena och därigenom inte funka som bevismaterial, så även om Asap nu erkänt att han sopat till hazaren, kan han dels ändra sig i tingsrätt, och videon påvisar bara kast+ slag mot örat vad jag kan se.

Själva kastet där hazarens T-shirt rivs upp är i princip ett klassiskt judo-kast, och precis i klippets start håller hazaren fram vänster arm som Asap då blockerar-låser upp-sen drar emot sig-vänder om och får ett rejält kast med liten hazar.

Så TMZ videon tyder på att hazaren tog fram något med vänster hand som fick Asap att reagera direkt, personen som filmade har alltså sett detta eftersom det tog 2-3 sek att få igång mobilen från det att hazaren gjorde något slags utfall mot Asap.

Ingen ihopblandning syftar på när asap stompar killens arm.

Utifrån din beskrivning verkar det vara mer till historien än vad man anar så vem vet.. Är det så att afghanen kommit med tillhygge så ändrar det situationen men frågan är då varför asap inte polisanmält.
Citera
2019-07-19, 16:40
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Eller så var han i allra högsta grad vid medvetande när han kom in så dom dokumenterade bara hans skrubbsår, tvättade dom och skickade hem honom.

Som sagt jag är ingen läkare och kan uttala mig om detta men det kanske finns olika grader av medvetslöshet dvs vissa lindrigare än andra men som sagt jag vet inte du får fråga en läkare om detta.
Citera
2019-07-19, 16:42
Medlem
swimmingpools avatar
Kom igen Rocky, du måste kämpa mot svenskarna!
https://nerdist.com/wp-content/uploads/2019/01/rocky-iv-drago.jpg
Citera
2019-07-19, 16:42
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Den homosexuelle åklagaren med konstiga kläder och damsmycken heter Fredrik Karlsson.

Jag saknar Liberace-åklagaren. Han satte litet färg på det hela.
Citera
2019-07-19, 16:44
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Ingen ihopblandning syftar på när asap stompar killens arm.

Utifrån din beskrivning verkar det vara mer till historien än vad man anar så vem vet.. Är det så att afghanen kommit med tillhygge så ändrar det situationen men frågan är då varför asap inte polisanmält.

Men asap har polisanmält hazaren, däremot är problemen att vi inte fått 100% på exakt vad anmälan gäller utan det har varit svävande och i olika versioner beroende på vilket mediehus som skrivit om det.
Alla har inriktat sig på livvakten som fick hörlurarna på sig...
Citera
2019-07-19, 16:45
Bannlyst
Även målsäganden i fallet är nu delgiven misstanke om brott, uppger hans advokat Magnus Strömberg. Rubriceringarna är enligt åklagaren inte klara, men det kan röra sig om misshandel alternativt ringa misshandel, försök till misshandel och ofredande.

– Min klient förnekar brott. Under det här händelseförloppet har han utsatts för en brutal misshandel.
Det är inte så att han själv har gjort sig skyldig till något som kan anses vara ett brott i det här sammanhanget.
Det är hans inställning. Vår förhoppning är att det här kommer att läggas ner, säger mannens advokat Magnus Strömberg till DN.

Går det inte få fram namn på afghanen nu när han delgivets anmälan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in