2019-07-19, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Synd att du inte tog en dump, AB och Exp blir alltmer som engelsk tabloid, fast ljuger mycket sämre.
AB har redan gjort stor skada genom att fantisera ihop glasflaskor som tillhygge utan en enda säker källa. Grand hotell brukar ha gröna Pelligrino pet bordsvatten i sin minibar, tror att pet-flaskorna kommer därifrån. Jänkare har stor respekt i att inte gå omkring och pimpla öl på gatorna, för det blir man arresterad för i USA på stubinen oavsett vilken stat man är i.

Angående tjafset med ASAP och sparkar etc, har klipp från fighten.
1 : man ser att hazaren har ett metallföremål i vänster hand-frågan är bara vad det är.
Han höll sin mobil i sin högra hand under hela bråket och den var vit, den här grejen är mässingsfärgad.

2:Asap springer fram och blockerar hazarens vänstra hand/arm med sin högra fot, backar sen ett steg med sin högra fot och böjer sig samtidigt ner och ger en öppen näve mot hazarens vänstra öra, sen kommer livvakten och skymmer samtidigt som Asap:s polare i gröna långbyxor kommer fram och sparkar och polare 2 med blodigt t-shir springer på bakifrån och slår med nävar i ryggen.

Slutsatsen är att Asap bara gett ett enda slag - det finns ingen spark av honom och hade han först sparka med vänster hade han ramlat eftersom han förflyttade höger fot...

3: I serien efter ser man att hazarens polare kommer in bakifrån och slår rakt in i högen som står runt hazaren på gatan som skyms av en pelare (infällda bilden till höger) innan han sen springer iväg ut till höger i bild.

Bildserie här: https://imgur.com/vDUiXUM

Håller med om allt förutom att hans agerande med benen kan visst uppfattas som en "spark" och man ser inte om näven är knuten eller öppen.
Citera
2019-07-19, 16:13
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Böter+villkorligt. Om han blir fälld överhuvudtaget. Beror på hur domstolen tolkar hans rätt till nödvärn.

Han är inte häktad för grov misshandel ens. Bara misshandel.

Det pågår medvetna försök att fultolka lagen här inne, för att få detta till grov misshandel. Du kan ignorera det.
Åklagaren hävdar grov misshandel. Är du läskunnig? Gå då till ex SVT, Aftonbladet och annan valfri svensk media så får du detta bekräftat.

Han är häktad för att han garanterat lämnar landet om han släpps fri, det är en amerikan vi pratar om - folket som tror de är untouchables.
Citera
2019-07-19, 16:14
Medlem
Citat:
Asap Rocky kan inte bli skyldig till andra personers agerande i händelsen. Det förstår du väl? Jag tvekar

Det kan man visst bli om man agerar tillsammans.
Citera
2019-07-19, 16:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Din snack är bara för att du hatar afghanerna och det gör du rätt i. Men anledningen till att afghanerna inte är inlåst är för att de kommer inte att dra nånstans, de lever på våra pengar.

Rocky skulle dra direkt om han släpptes ut och aldrig någonsin komma tillbaka. Alla parter utreds för brott och möjligen så har sjuklöverns pk-ism gjort att åklagaren avvaktat men det framgår tydligt att alla parter är skyldiga till lagbrott och det finns inget här som friar jänkaren.

Stämmer inte heller, mitt "snack" (du vet vad det skrivna ordet är för nåt antar jag?) är inte för att jag "hatar" hazarerna. De liksom alla andra icke-kompatibla folkslag har inget här att göra men det förändrar inte faktum; det var de som startade det hela och de kan inte komma och gnälla i efterhand om hur motpartens reaktion blev när de uppträdde så aggressivt.
Det vore självklart i ett normalt land men nu lever vi ju som bekant i ett land som är allt annat än normalt.
Ditt "snack" är bara för att du hatar amerikaner, du borde försöka vara lite balanserad och objektiv, tro mig, det skadar inte.
Senast redigerad av BWisser 2019-07-19 kl. 16:20.
Citera
2019-07-19, 16:15
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Åklagaren hävdar grov misshandel. Är du läskunnig? Gå då till ex SVT, Aftonbladet och annan valfri svensk media så får du detta bekräftat.

Han är häktad för att han garanterat lämnar landet om han släpps fri, det är en amerikan vi pratar om - folket som tror de är untouchables.

Ja och domstolen går emot åklagaren där och häktar honom enbart med misshandel som grund. Ej grovt brott.

Att åklagaren försöker få det till grov misshandel borde inte förvåna någon. Det är liksom dennes jobb.
Citera
2019-07-19, 16:16
Medlem
Citat:

Men har inte USA utlämningsavtal med Sverige?
Citera
2019-07-19, 16:17
Medlem
Citat:
Böter+villkorligt. Om han blir fälld överhuvudtaget. Beror på hur domstolen tolkar hans rätt till nödvärn.

Han är inte häktad för grov misshandel ens. Bara misshandel.

Det pågår medvetna försök att fultolka lagen här inne, för att få detta till grov misshandel. Du kan ignorera det.
Två åklagare hävdar grov misshandel dock. Kan de lagen bättre eller sämre än dig?

Får se vad det blir i slutändan. De behöver ju en vecka till av någon anledning.
Citera
2019-07-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ja och domstolen går emot åklagaren där och häktar honom enbart med misshandel som grund. Ej grovt brott.

Att åklagaren försöker få det till grov misshandel borde inte förvåna någon. Det är liksom dennes jobb.

& att domstolen brukar ha fel borde inte förvåna någon.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det kan man visst bli om man agerar tillsammans.

Ja iofs det har du rätt i. Men faktum kvarstår, med dom skador offret har är detta ingen grov misshandel. Misshandel, sure det kan jag se.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontrarevolutionar
Ja haha. USA har runt 20 000 barn i koncentrationsläger utan något som helst rättsprocess men här ska vi släppa någon skäligen misstänkt för brott för att han har en polare som är polare med en president.

Och hur många barn tror du satt i samma typ av förvar under Obama? Och vad fan har det med trådens topic att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av kontrarevolutionar
När du börjar nian kommer du få lära dig hur rättssystemet och lagboken fungerar. Jag ser enbart att kille går efter de andra. Enda gången han slåss är när han agerar i självförsvar när han blir attackerad av en privatperson som i efterhand påstår sig vara livvakt men utan de licenser som krävs för att jobba som någon form av juridisk väktare.

Man får gå efter vem man vill och det bryter inte någon lag. Det påstådda sexofredandet kan vara sant. Men det har inte bevisats i rätt ännu. Asap själv agerar enbart på ett rykte av ett fyllo.
Asap går till attack utan någon form av attack av killen som följer efter dessa.

Frågan är hur länge BO var medvetslös. Vilka andra skador. Men visst vi kan anta att det bara behövdes några stygn och en mild hjärnskakning då de enbart var på sjukhus några timmar.

Att det behöver prövas i rätt är det ingen tvekan om.

Kan du vänligen bidra med en källa till att afghanen/BO/MGM skulle varit medvetslös?

Jag konstaterar vidare att vi helt kan lämna nya inlägg från dig utan notis. Du har inte ens begåvats med matematiska förutsättningar att utifrån mitt registreringsdatum i forumet (2007) dra slutsatsen gällande min ålder. Du tror uppenbarligen att jag skrev mitt första inlägg på Flashback som tvååring.

Kretin!

/Provokatör
Citera
2019-07-19, 16:19
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Två åklagare hävdar grov misshandel dock. Kan de lagen bättre eller sämre än dig?

Får se vad det blir i slutändan.

Du verkar ny inom området. Jag kan förklara för dig att i väldigt många fall döms folk inte till det som åklagare hävdar. Åklagarens jobb är att hävda detta till grov misshandel förstår du vännen.
Citera
2019-07-19, 16:19
Bannlyst
Enligt Rockys advokat finns inget annat bevismaterial än det som finns på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in