Citat:
Det forundrer meg at du mener vi ofte er uenige. Da tror jeg du misforstår mye av det jeg skriver. Jeg ser det slettes ikke som en "trådsannhet" at TH er den skyldige. Jeg registrerer flere hypoteser, og blant dem finner jeg to plausible. Begge har en ting til felles, og det er at det ikke er noen kidnappere i andre enden.
Det virker som du har mye kunnskap om påtalemyndighetene, og det er interessant å lese om hvordan de jobber; du skriver det på en måte som er enkel å fatte. Det er en god ting at de holder tilbake i denne saken.
Hva mener du om pressekonferansen som ble holdt 24 januar, og intervjuene i media etterpå, ser du distansen jeg peker på? Og som jeg mener ble forsterket 26. juni, hvor Holden sa seg uenig med politiets nye hypotese. Men samtidig understreker han at ingen i familien føler seg mistenkt.
En av grunnene til at jeg nå heller mot at det kan være organisert kriminalitet som står bak, ikke for økonomisk vinning skissert i trusselbrev, men for å tappe politiet for ressurser, er nettopp det at ingen tilståelse har kommet, og at familien ser ut til å ha stor tiltro til politiet.
Det virker som du har mye kunnskap om påtalemyndighetene, og det er interessant å lese om hvordan de jobber; du skriver det på en måte som er enkel å fatte. Det er en god ting at de holder tilbake i denne saken.
Hva mener du om pressekonferansen som ble holdt 24 januar, og intervjuene i media etterpå, ser du distansen jeg peker på? Og som jeg mener ble forsterket 26. juni, hvor Holden sa seg uenig med politiets nye hypotese. Men samtidig understreker han at ingen i familien føler seg mistenkt.
En av grunnene til at jeg nå heller mot at det kan være organisert kriminalitet som står bak, ikke for økonomisk vinning skissert i trusselbrev, men for å tappe politiet for ressurser, er nettopp det at ingen tilståelse har kommet, og at familien ser ut til å ha stor tiltro til politiet.
Hva mener du med at organiserte kriminelle kan stå bak for å tappe politiet for resurser?
At f.eks. Satudarah MC eller Young Guns kan stå bak? Slik at dem får mere spillerom for å selge hasj og amfetamin? Politiet har bedt om å få innvilget 18 millioner ekstra til etterforskningen, vet ikke hvordan det gikk med den saken. Får dem det innvilget, så blir dem vel ikke tappet for resurser. Saken har uten tvil kostet mange millioner. Tror det var 7 millioner på 6 mnd. bare i overtid alene. Men slik er det jo i mange drapssaker. Denne Vålnes-saken i nord kostet jo også flere titalls millioner. Tanja Behrmann og Jørn Hugo Rikardsen Behrmann, (adresse Åsveien 5 Sagelv, Storsteinsnes), satt i varetekt i lange tider fordi politiet mente at dem var skyldig i drap. Dem ble løslatt etter at riksadvokaten henla saken. Man fant aldri noe lik, og kunne dermed ikke bevise at han hadde blitt drept. Dem søkte erstatning, men fikk ikke en krone. Men jeg tviler på at f.eks. Thorsmen MC i Finnsnes har bortført Per Vålnes for å tappe politiet for penger.