Citat:
Ursprungligen postat av
Vossevangen
Nest siste setning:
Er ikke ofte jeg er enig med deg.
Men her tror jeg du kan være inne på noe viktig og riktig!
Det kan i så fall bidra til å forklare deler av politiets mangetydige kommunikasjon i saken.
Noen i politiet mener nok også at de har nok allerede, jfr din siste setning. Men der setter nok påtalemyndigheten ned foten. Og det er påtalemyndigheten - ikke polititjenestemennene - som skal gå i domstolen med saken.
For øvrig føler jeg meg ganske sikker på at Riksadvokaten allerede har vært inne i saken.
Om ikke annet, så pga ressursbruken. Påtalemyndigheten har et tilsynsansvar for politet i straffesaker.
Det forundrer meg at du mener vi ofte er uenige. Da tror jeg du misforstår mye av det jeg skriver. Jeg ser det slettes ikke som en "trådsannhet" at TH er den skyldige. Jeg registrerer flere hypoteser, og blant dem finner jeg to plausible. Begge har en ting til felles, og det er at det ikke er noen kidnappere i andre enden.
Det virker som du har mye kunnskap om påtalemyndighetene, og det er interessant å lese om hvordan de jobber; du skriver det på en måte som er enkel å fatte. Det er en god ting at de holder tilbake i denne saken.
Hva mener du om pressekonferansen som ble holdt 24 januar, og intervjuene i media etterpå, ser du distansen jeg peker på? Og som jeg mener ble forsterket 26. juni, hvor Holden sa seg uenig med politiets nye hypotese. Men samtidig understreker han at ingen i familien føler seg mistenkt.
En av grunnene til at jeg nå heller mot at det kan være organisert kriminalitet som står bak, ikke for økonomisk vinning skissert i trusselbrev, men for å tappe politiet for ressurser, er nettopp det at ingen tilståelse har kommet, og at familien ser ut til å ha stor tiltro til politiet.