2019-07-18, 13:40
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag håller med om väggen, så jäkla slö attityd, färgen är ju redan där så skiter i om det kommer mer. Och sedan väggen med hjältarna på, ger mig den på att det är en fototapet, och då kommer de märka vad en sådan kostar om det kommer fettfläckar på den. Inte säkert att den där månadshyran i deposition kommer räcka ens. Varför inte bara sätta upp ett skydd runt sängen, går ju att göra med kartonger till och med om man inte orkar sy.

När det gäller möblerna, så är det nästan troligt att detta blev en billigare lösning genom att köpa nya, en lastbilsfrakt från Sorsele ner till Norrköping är inte billigt alls. Flyttade en tvåa för något år sedan, strax över 15K, och då ville firman ha mer egentligen.

Ja jo iofs. Min tanke är om dom nu ska flytta till Stockholm. Magasineras då även dessa möbler och dom startar ett nytt tiggeri?
Citera
2019-07-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja jo iofs. Min tanke är om dom nu ska flytta till Stockholm. Magasineras då även dessa möbler och dom startar ett nytt tiggeri?

Tror inte de magasinerar igen, att magasinera möbler i storstäder är nästan lika dyrt som att hyra en lägenhet, eller till och med dyrare men tanke på vad du får för pengarna. Men sedan är det nog både billigare och lättare att köra saker de 10-15 mil mellan Norrköping-Stockholm är det typ 100-110 milen mellan Sorsele-Norrköping.
Citera
2019-07-18, 18:06
Medlem
Japonicas avatar
Citat:
Om man är överrörlig, borde man inte vara sjukt vig då?

Inte sjukt vig. Skillnad på att vara vig och överrörlig. Orkar inte förklara. Tror nog att Issy kan ha Eds då hon (HAN) har skolios och är överdrivet trött.
Citera
2019-07-18, 18:07
Medlem
Japonicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja dom verkar inte ens försökt ta bort färgen. Eller måla över det. Varför inte sätta upp en plansch eller liknande så kan hon gnugga huvet mot den ist för väggen. Jag upplever dom inte som skötsamma. Huset i Sorsele var alltid stökigt. Finns en video när Mamman tvättar spisen och ugnen. Kan inte ens förstå hur man kan låta en spis bli så ingrodd och skitig. Hon plockar ut stora fettkakor ur ugnen.

Och ist för att försöka få ner sina magasinerade möbler från Sorsele så sätter dom sig och tigger ihop till nya möbler. Ska bli kul att följa med på nästa flytt..

Såg housetouren i Sorsele och blev nästan blind, hur kan folk leva så?
Citera
2019-07-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japonica
Inte sjukt vig. Skillnad på att vara vig och överrörlig. Orkar inte förklara. Tror nog att Issy kan ha Eds då hon (HAN) har skolios och är överdrivet trött.

Visst fasen är Issy överdrivet trött??
Visst att snubben skyller på tonåring och ångest, men vilken tonåring har inte haft ångest utan att man för den delen har varit trött 24/7.
Citera
2019-07-18, 20:23
Medlem
Är blocket annonsen borta ? Länken funkar inte för mig.. när la dom upp den?

För att vara så ”fattiga” som dom påstår sig vara så har dom ordentliga krav.. dessa två har nog de bättre ställt än oss alla tillsammans
Citera
2019-07-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfsexyman
Är blocket annonsen borta ? Länken funkar inte för mig.. när la dom upp den?

För att vara så ”fattiga” som dom påstår sig vara så har dom ordentliga krav.. dessa två har nog de bättre ställt än oss alla tillsammans

Om du inte har mer än 9400:- efter skatt, så är inte felet att Jewels har för hög sjukersättning, utan du som har en skitinkomst. Och så är det, de har höga krav, vilket på ett sätt faktiskt är bra, eftersom då har familjen tagit reda på vilken miljö de mår bra av, vilket betyder att den miljön bara ska letas reda på. Hade varit större problem för många fler, om de inte hade vetat det.

När det gäller annonsen, så hade jag lite strul själv, eftersom blocket började tvinga in mig på blocket beta. När jag kom till det vanliga blocket, så funkade det klockrent.
Citera
2019-07-18, 22:01
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Men lyssna på detta;

Hej!

Vi är en familj på 3 personer som önskar hyra ett hus eller lägenhet i utkanten av stockholmsområdet.

Det enda kravet på läge är att man ska kunna åka på SL biljett in till stockholm.
Utöver det får det inte ligga invid industrier.

Huset (eller lägenheten) bör vara fräscht och felfritt.
Uppvärmning får ej vara ved eller pellets.
Husdjur bör ej ha befunnits i boendet på lång tid.

Vi är väldigt skötsamma och har stor respekt för våra boenden.
Vi önskar hyra på tillsvidare kontrakt.
Har du ett hus du inte använder och vi trivs så kan vi tänka oss att en dag köpa det från dig.

Det får inte förekomma någon form av mögel eller dålig inomhusluft.
Vi är astmatiker. Pga den orsaken har vi inga husdjur.

Hör av dig med tips och dela hemskt gärna denna annons till dina vänner så vi har chans att hitta ett boende som bara står obebott men som behöver få lite sällskap. :-D

Bostaden söks av en familj Rökfri
Citera
2019-07-18, 22:40
Medlem
Citat:
Visst fasen är Issy överdrivet trött??
Visst att snubben skyller på tonåring och ångest, men vilken tonåring har inte haft ångest utan att man för den delen har varit trött 24/7.

Jewels verkar ju tvinga honom att vara uppe och streama halva nätterna för att dra in swish-donationer, klart han blir trött
Citera
2019-07-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkqueen
Jewels verkar ju tvinga honom att vara uppe och streama halva nätterna för att dra in swish-donationer, klart han blir trött

På vilket sätt tvingas han sitta uppe och streama?? Och om det är för pengarna, då skulle de behöva fundera över hur man ska göra för att tigga, kanske värt att kolla lite på Rask, han är proffs på sånt.
Citera
2019-07-18, 23:54
Medlem
54NDR0s avatar
Jewels är i full gång igen i streamen som pågår. Hon steppade upp sitt game dock och tog två flugor i samma smäll. När Issy sa att han tycker att han har konstig och ful ansiktsform så säger Jewels "jaha pannan tänkte du? Den kan du tacka din pappa för."

Detta istället för att förklara att så inte är fallet och försöka bidra till en mer positiv självbild för Issy. Inte bara lyckas Jewels trycka ner Issy som vanligt, utan även snacka skit om fadern samt insinuera ett hat mot fadern inom Issy.

Vad som egentligen rör sig i hennes huvud kommer hon nog aldrig våga dela med sig av. Hon vet att hon gör fel och skulle aldrig kunna hantera skammen om alla fick reda på hennes djupaste tankar och motiv.
Citera
2019-07-19, 12:39
Medlem
Citat:
På vilket sätt tvingas han sitta uppe och streama?? Och om det är för pengarna, då skulle de behöva fundera över hur man ska göra för att tigga, kanske värt att kolla lite på Rask, han är proffs på sånt.

Strunt samma om Issy tigger eller inte, att vara uppe halva och ibland hela nätterna gör att man blir trött. Fakta. Speciellt eftersom morsan ändå verkar försöka dra upp Issy på dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in