Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Ja dom verkar inte ens försökt ta bort färgen. Eller måla över det. Varför inte sätta upp en plansch eller liknande så kan hon gnugga huvet mot den ist för väggen. Jag upplever dom inte som skötsamma. Huset i Sorsele var alltid stökigt. Finns en video när Mamman tvättar spisen och ugnen. Kan inte ens förstå hur man kan låta en spis bli så ingrodd och skitig. Hon plockar ut stora fettkakor ur ugnen.
Och ist för att försöka få ner sina magasinerade möbler från Sorsele så sätter dom sig och tigger ihop till nya möbler. Ska bli kul att följa med på nästa flytt..

Jag håller med om väggen, så jäkla slö attityd, färgen är ju redan där så skiter i om det kommer mer. Och sedan väggen med hjältarna på, ger mig den på att det är en fototapet, och då kommer de märka vad en sådan kostar om det kommer fettfläckar på den. Inte säkert att den där månadshyran i deposition kommer räcka ens. Varför inte bara sätta upp ett skydd runt sängen, går ju att göra med kartonger till och med om man inte orkar sy.
När det gäller möblerna, så är det nästan troligt att detta blev en billigare lösning genom att köpa nya, en lastbilsfrakt från Sorsele ner till Norrköping är inte billigt alls. Flyttade en tvåa för något år sedan, strax över 15K, och då ville firman ha mer egentligen.