2019-07-16, 19:48
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
2 gräslag på G upp hoppas det håller i sig. Hoppas även att 2 skitlag med plast åker ur Allsvenskan så blir det dubbel upp i glädje.
Citera
2019-07-16, 20:21
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är dyrt att åka ur men dom har uppenbart inga pengar till ny tränare eftersom man direkt efteråt gick ut och bad om pengar av alla...
Svårt att se att dom skulle förstärka så dom grejar det ändå. Att andretränaren tar över ger ju inte mycket i form av nya röster etc.

Jag är kluven här, ogillar GAIS mycket, men vill egentligen inte att dom åker ur. Vore hur skönt som helst med ett riktigt derby om några år.
Citera
2019-07-16, 20:58
Medlem
Galet slut på VSK - J-Södra. VSK är ett lag jag tror väldigt mycket på.
Citera
2019-07-17, 00:56
Medlem
Steppvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ser stabilt ut detta. 3-0 borta mot GAIS nu. Jag är inte Brages största supporter men besöker de hemmamatcher som har fint väder. Tycker det har sett positivt ut i flera år nu och även om man tappar spelare fortsätter man lira bra. Kul!

Kurderna får gärna rasa rätt igenom systemet nu.

Brage håller stilen. Man är trots allt med och hugger om möjligheten till Allsvenskt avancemang. Något ojämna men segern mot Mjällby borta inför typ 15 Brage supportrar lovar gott. Segern efter uppehållet mot BP var given. Brage förtjänar att omnämnas i alla supporterkretsar eftersom det är rätt unikt att arenan behåller sitt ursprungliga namn nämligen Domnarvsvallen. Vi var många små knattar som gick in för fem eller möjligen tio kronor för att se våra hjältar Göran Arnberg, Tomas Nilsson och Roger Hansson när Brage senast var i allsvenskan. "Och när jag är ledig så går jag på vallen och hejar på Brage, Heja Brage, och får ont i skallen, Fånt ja en körv så huppa ja i älva"
Citera
2019-07-17, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Seljmani kommer snart vara ett minne blott i Varberg. På väg att säljas således. James Keene kommer ersätta.

Fantastisk källa du måste haft eftersom James Keene är klar för Öster.
Citera
2019-07-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastkust11
Haha tänkte det med igår när jag läste det.
Citera
2019-07-18, 06:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
2 gräslag på G upp hoppas det håller i sig. Hoppas även att 2 skitlag med plast åker ur Allsvenskan så blir det dubbel upp i glädje.

Har man riktig tur kan ju faktiskt även ett plastlag åka ur allsvenskan mot ett gräslag i kvalet. Tre lag utan plan ner och tre med plan upp håller man alltid tummarna för.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag är kluven här, ogillar GAIS mycket, men vill egentligen inte att dom åker ur. Vore hur skönt som helst med ett riktigt derby om några år.

Givetvis vore ett riktigt derby fint igen, men hellre då det mest klassiska mot ÖIS än det mot Gais.
Citera
2019-07-18, 16:31
Medlem
Citat:
Hahaha vilken tomte.
Citera
2019-07-18, 16:39
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Allt var nästan klart men ett Öster i nöd pyntade upp mer.

Seljmani var på G till HIF men de sjönk efter Gero blev tillgänglig och MFFaren Seljamani inte var allt för sugen på att gå dit.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Har man riktig tur kan ju faktiskt även ett plastlag åka ur allsvenskan mot ett gräslag i kvalet. Tre lag utan plan ner och tre med plan upp håller man alltid tummarna för.

Givetvis vore ett riktigt derby fint igen, men hellre då det mest klassiska mot ÖIS än det mot Gais.

Brage plast eller gräs?
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2019-07-18 kl. 16:47.
Citera
2019-07-18, 18:04
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Allt var nästan klart men ett Öster i nöd pyntade upp mer.

Seljmani var på G till HIF men de sjönk efter Gero blev tillgänglig och MFFaren Seljamani inte var allt för sugen på att gå dit.

Brage plast eller gräs?

Nej. Keene var inte alls nästan klar för Varberg. Det har inte ens varit på tapeten.
Citera
2019-07-19, 06:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Brage plast eller gräs?

Brage spelar på plast där men du har ju t.ex. ÖIS som spelar på en fotbollsplan bara två pinnar bakom Brage så det kan allt bli tre lag med riktigt underlag i topp.
Citera
2019-07-23, 21:38
Medlem
zebra121s avatar
Om vi bara kan få upp tre GRÄSLAG i Allsvenskan. Fan var viktigt det är. Varberg, Mjällby och J Södra alt. Örgryte.

Ner med Sundsvall, AFC och ett till plast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in