Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Inte sett någon av matcherna men Varberg har börjat starkt. Går mot 3e vinsten nu av 3e och man kör över Syrianska borta.. 5-0 just nu i 77e.
Någon som sett våra matcher och vet om de är bara horribelt motstånd eller om vi genuint vart bra?
Vet att vi spelade bra mot IFK GBG i försäsongen men har ingen stenkoll p.g.a bristande tid.
Jag var på plats i hemmapremiären och såg även bortapremiären via dator. Sitter i skrivande stund och kollar igenom dagens match.
Försvarsspelet i Trelleborg var i allmänhet rätt dåligt. Saknades initiativ i backlinjen, hela backlinjen kändes osäker. Däremot spelade Varberg en fantastisk anfallsfotboll som tidigare inte skådats. Snacket på stan efter den matchen har varit toppen, tvivlar på att någon lämnade matchen utan att vara imponerad av Varbergs anfallsspel.
Bortapremiären mot Mjällby var en väl genomförd match och 0-1 var i underkant. Tidigt i matchen missade Varberg ett öppet mål och hade bud på ett mål i anfallet efter. Mjällby skapade egentligen inga farligheter mer än ett par inspel som till slut reddes ut. Ungefär samma som mot Trelleborg i matchen efter, Trelleborg skapade väl egentligen en chans och den blev det mål på. Varberg hade bud på 2-3 mål till, men lite ineffektivt. Det är sett med Varbergsögon dock.. såklart
Resultatet mot Syrianska talar väl för sig själv, behöver knappt kommentera vad jag tycker om spelet. Kom ihåg att Syrianska spelade 3-0 mot Frej i matchen innan och att Varberg är tippade näst sist i Superettan. Menmen, säsongen är lång! Publiksiffran mot Brommapojkarna vågar jag nästan lova lär vara en bit högre än i hemmapremiären.