Varberg, Brage eller Mjällby upp? Inget som lockar direkt...
Jönköping är ju lite roligare, Örgryte skulle vara roligt annars om de kan spurta förbi de andra
Mjällby, J Södra, Örgryte och Varberg spelar på riktigt underlag. Kan Falkenberg kämpa sig upp en placering så kan 3 plastgräslag åka ur och 3 gräslag gå upp. Det hade varit nice.
De tre senaste säsongerna har SE-laget gått vidare från kvalet mot allsvenskt motstånd och sedermera blivit allsvenskt. För något år sedan var de flesta överens om att AS ofta löser kvalet över två ronder.
Tre år i rad är ingen tur - jag skulle säga att pendeln har svängt här. SE-lagen har numera minst lika goda chanser att klara ett kval.
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
BP är ju seriessytemets största jojolag. Sedan 2010 har man endast gjort två raka säsonger i en serie och det är 2013-2014 när man undvek kvalplatsen med en enda poäng.
Detta måste vara unikt i fotbollsvärlden?
Öster hade något liknande för ett tag sedan men BP är nog värst av alla.
Mjällby, J Södra, Örgryte och Varberg spelar på riktigt underlag. Kan Falkenberg kämpa sig upp en placering så kan 3 plastgräslag åka ur och 3 gräslag gå upp. Det hade varit nice.
Vore en dröm såklart ja. Dessutom resmässigt fantastiskt istället för ÖFK, Sundsvall och AFC (som vi förvisso aldrig åker till).
Vem vill ha Omoh? BK Hålan har bjudit en halv äggmacka, den som bjuder över får honom.
Nej planen för Mjällby var väl inte direkt att förlora hemma mot BP. Kompakt spelövertag hela första halvleken, sen i sista minuten där så får Omoh för sig att återigen gå in åt helvete för hårt i en icke-duell så att han åker på sitt andra gula för dagen.
Andra halvlek så tar BP över det mesta av spelet men inte mer än att man ändå hoppas på att det kan slinka in ett segermål för Mjällby, tyvärr så görs det ju två rejäla bjudningar av mittback respektive målvakt också. Det funkar inte om man dessutom spelar med en man mindre.
Har Omoh nån slags personlighetsklyvning? Jag har sett honom i 3 totalt olika skepnader. Då menar jag alltså inte att han är ojämn utan att han faktiskt uppvisar 3 helt olika personligheter i spelet.
I första matchen jag såg honom så kan han ha varit den mest själviska spelaren jag nånsin sett, passning var aldrig ett alternativ.
Andra matchen så var han riktigt bra. Jobbade hårt både i försvar och anfall, spelade klokt över hela banan.
Igår var en total psykopat, varenda gång en motståndare hade bollen i närheten av honom så skulle han visa att han var störst och starkast. Kändes bara som en tidsfråga innan första kortet skulle trilla in och efter det så fortsatte han på precis samma sätt..
Derby idag mellan Gais-Öis, igår var det drygt 4000 biljetter sålda. Märks att dom 2 lagen inte är några publik lag.
För mig gör det inget om Gais skulle ramla ner till division 1 men det tror jag inte dom gör.
Däremot får gärna Öis komma tillbaka till allsvenskan så det blir lite roliga derbyn.
Derby idag mellan Gais-Öis, igår var det drygt 4000 biljetter sålda. Märks att dom 2 lagen inte är några publik lag.
För mig gör det inget om Gais skulle ramla ner till division 1 men det tror jag inte dom gör.
Däremot får gärna Öis komma tillbaka till allsvenskan så det blir lite roliga derbyn.
Nu vet jag förvisso att inget av dom lagen drar nåt folk men det där var extremt lite. I den siffran är alltså även GAIS årskort då inräknade förmodar jag vilket gör lösbiljettsköparna extremt få.
Det hela visar bara på det galna i att ha dessa spelandes på Gamla.
Vårderbyt ÖIS-GAIS lockade 9900 pers, så lite märkligt om man inte orkar över 5000 ikväll. ÖIS har ju aldrig varit något direkt publiklag och GAIS har fortfarande inte förstått att motståndarmålet är placerad på planens kortsida, så kan förstå om siffran ikväll stannar just runt 5000.
Varbergs BoIS-J Södra spelar också ikväll. Seriefinal. Oerhört intressant match och vinnaren har halva benet i Allsvenskan.
Imorgon Trelleborg-Mjällby. Såg Trelleborg häromdagen och de hade en lirare som var på tok för bra för Superettan. Spelsinne och sköt som en häst. Syftar alltså på Fatawu Safiu. Sjukt bra spelare, som av någon anledning inte upptäckts ännu trots att han är 25 år. Och Camara Jönsson håller fortfarande bra klass. Dessa båda kan sänka Mjällby. Övriga 9 spelare i Trelle är dock totalt värdelösa och laget spelar värsta sortens skitfotboll (läs: passar aldrig framåt).
BP-Frej imorgon. Också intressant. De båda ligger just nu på kvalplatserna.
och Syrianska-Dalkurd imorgon har ju också en viss charm. Tror på minst 5 måls seger för Syrianska...
Senast redigerad av Burkgurka 2019-09-24 kl. 14:45.
Hoppas Brage tar det.
Jönköping, Varberg och Brage hade varit fint att få upp.
Om J-Södra kan etablera sig så är en av landets större städer representerad. Brage är ju ett klassiskt lag.
Från 2022 så verkar det vara plast som gäller för J södra också. Tyvärr.
Nu vet jag förvisso att inget av dom lagen drar nåt folk men det där var extremt lite. I den siffran är alltså även GAIS årskort då inräknade förmodar jag vilket gör lösbiljettsköparna extremt få.
Det hela visar bara på det galna i att ha dessa spelandes på Gamla.