2019-07-17, 21:09
Medlem
Boris.Yeltsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Det ligger på bötesnivå, något skadestånd blir nog inte aktuellt då afghanerna saknar drulleförsäkring.

Det ligger ej på bötesnivå, vad man kan se från filmerna som cirkulerar ute på internet så tror jag knappast på en grov misshandel.

Jag tror att den misstänkte gärningsmannen kommer att dömas till ansvar för misshandel av normalgraden.
Med tanke på att den misstänkte är ostraffad sedan tidigare så brukar normalt straffvärde vid misshandel av normalgraden ligga på villkorlig dom som kombineras med 50 timmars samhällstjänst.

Utdömt skadestånd blir i normalfallet aktuellt om målsäganden begär det, det spelar ingen som helst roll om målsägande har en drulleförsäkring eller ej.
Senast redigerad av Boris.Yeltsin 2019-07-17 kl. 21:16.
Citera
2019-07-17, 21:11
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Oftast i ett standard fredagsfylle slagsmål som det här brukar den som fick mest stryk få 5000 för sveda och värk. Sällan blir någon häktad.

Jo, det är klart.
Oturligt att han härstammar från annat country.

Men jag fattar inte varför de snackar om flyktrisk i så fall. Han hade ju pröjsat 5 lax alla gånger,
för att slippa det här.

Sorry om ni redan gått igenom detta i tråden.
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-17 kl. 21:13.
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Det handlar om att den som tråden handlar om borde slängas ut ur Sverige och portas för all framtid. I samma veva kan dom slänga ut dom där nerknackade Afghanerna också. Fattar du nu då?

Jag fattar inte riktigt hur du menar. Kan du förklara en gång till?

Ska alla nerknackade afghaner i hela Sverige utvisas? Vilket lagrum tänker du dig att skulle vara tillämpligt?

Att vi inte behöver ha kriminella miljonärer här är jag ju så klart enig med dig om.

#IncarcerateRockyNow
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Jo, jag fattar att knarkande hiphop idioter bör slängas ut omgående, likaså knarkande Afghaner och riff raff som du som dyrkar skräp som den där nerknarkade tidigare fängelsekunden Rocky.
Du blir snart äldre också och fattar att man måste välja mellan pest eller kolera.
Citera
2019-07-17, 21:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boris.Yeltsin
Det ligger ej på bötesnivå, vad man kan se från filmerna som cirkulerar ute på internet så tror jag knappast på en grov misshandel.

Jag tror att den misstänkte gärningsmannen kommer att dömas till misshandel av normalgraden.
Med tanke på att den misstänkte är ostraffad sedan tidigare så brukar normalt straffvärde vid misshandel av normalgraden ligga på villkorlig dom som kombineras med 50 timmars samhällstjänst.

Utdömt skadestånd blir i normalfallet aktuellt om målsäganden begär det, det spelar ingen som helst roll om målsägande har en drulleförsäkring eller ej.

Jag tycker att Knarkarrocky borde få avtjäna sin samhällstjänst på ett HVB-hem för Hazarer med lustiga frisyrer.

ASAP!
Citera
2019-07-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag fattar inte riktigt hur du menar. Kan du förklara en gång till?

Ska alla nerknackade afghaner i hela Sverige utvisas? Vilket lagrum tänker du dig att skulle vara tillämpligt?

Att vi inte behöver ha kriminella miljonärer här är jag ju så klart enig med dig om.

#IncarcerateRockyNow
Jag menade så klar de i de spridda filmerna nerknackade påtända afghanerna. Gör dig inte dum nu.
Citera
2019-07-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Du skrev okänd. Det ska till legendarer som i dina exempel för att dra mer publik.
Drar en amerkansk artist 15.000 i Sverige är denne att betraktas som världsstjärna oavsett om Metallica drar mer folk.
Förövrigt kan du inte ens knöka in 15k i Scandinavium.
Nä Ullevi ska det naturligtvis vara fel av mig
Citera
2019-07-17, 22:54
Medlem
JustZlatans avatar
Har det inte gått två veckor än? Han skulle ju bara sitta i häktet i två veckor.
Citera
2019-07-17, 23:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Har det inte gått två veckor än? Han skulle ju bara sitta i häktet i två veckor.

Det avgörs på fredag då åklagaren måste ansöka om förlängd häktning. Han sitter dock häktad på grund av flyktrisken, och den har knappast minskat under de här två veckorna.
Citera
2019-07-17, 23:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tycker det var bra agerat av åklagare och polis och ser inget konstigt i det.

Dessutom har jag inte sett några videosnuttar på åklagaren när han fattade beslutet som tyder på någon annan bevekelsegrund.

Det var en chefsåklagare som beslutade att anhålla Rocky och hans livvakter. Åklagaren som höll presskonferens blev förundersökningsledare först efter det beslutet.
Citera
2019-07-18, 00:03
Medlem
Fan va fjantigt hela den här historien är alltså. Jag har sett värre slagsmål i krogkön, inte fan är det någon som blivit häktad då.

Invandrarna som våldtar och mördar får en klapp på axeln medan rocky åker dit för ett vanligt slagsmål.
Citera
2019-07-18, 01:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Fan va fjantigt hela den här historien är alltså. Jag har sett värre slagsmål i krogkön, inte fan är det någon som blivit häktad då.

Invandrarna som våldtar och mördar får en klapp på axeln medan rocky åker dit för ett vanligt slagsmål.

Fast vi vet inte vet hur länge misshandeln pågick eller hur allvarlig den var. Videon slutar nämligen precis när de börjar sparka på den liggande afghanen. Enligt uppgift hade denne skärsår när han kom in till akuten, så det hände tydligen saker om inte syns på videon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in