2019-07-17, 19:11
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Skadebilden är givetvis av betydelse i ett rättsligt perspektiv. Sedan om vissa tycker att BO förtjänar stryk rent moraliskt är en annan sak.

Det där var bra uttryckt. Jag tror egentligen domstolen också kommer tycka att BO förtjänade stryk, om det blir åtal. Åklagaren har ju redan erkänt att det finns komplikationer i fallet.
Citera
2019-07-17, 19:25
Medlem
Alltid dessa afghaner, nu ger de sig på en "världsstjärna". Men ok, om man gillar den hjärndöda musiken kanske man vet vem den färgade gentlemannen är, men jag har ingen aning om vem "ASAP Rocky" är.

Får nog tuba honom.
Citera
2019-07-17, 19:33
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tänker på reportagen från t ex byhålor där ensamkommande misshandlar ungdomar (till och med grovt) men där föräldrarna vittnar om att ingenting händer överhuvudtaget trots polisanmälningar.

Sen lägger ju invandrare ut filmen på nätet där de förnedrar svenskar (såg någon tråd om en svensk som fått en pistol i munnen) och jag misstänker att inget händer med dessa brottslingar trots att de lägger ut filmer på nätet?

Men du kanske vet bättre och har fakta om där afghaner fått straff?
Jag är inte hemma på den biten. Länka till fall i så fall.

Länka gärna, helst till tråd här på flashback. Nej jag har inget som motbevisar utan tänkte att det är relevant att analysera de fallen om man kan dra paralleller till ASAP. Men är de bara anekdoter så blir det svårt.
Citera
2019-07-17, 19:46
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Fan vad jag önskar att man bara slängde ut den där knarkande våldsverkande jänkaren och portade honom. Vi ska inte släppa in sådant skräp.

Försök att få visum i USA om du suttit i fängelse så får du se att en del länder inte gillar skräpmänniskor som ASAP Rocky.

Är du dömd släpps du bara in efter en noggrann prövning. Du kan glömma elektronisk ansökan då.
Citera
2019-07-17, 20:44
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Länka gärna, helst till tråd här på flashback. Nej jag har inget som motbevisar utan tänkte att det är relevant att analysera de fallen om man kan dra paralleller till ASAP. Men är de bara anekdoter så blir det svårt.

Precis. Jag vill också ha paralleller. Ingen som har lite mer insyn i rättsväsendet och kan jämföra misshandelsfall med ASAP Rockys? Och då menar jag enkom den fight då han "försvarade" sig.

För naturligtvis är fallet unikt, då det gäller det som föregick ASAP:s våld,
och något som rätten kommer ta hänsyn till vid bedömningen då det evt blir åtal.
Men vad brukar gälla för misshandelsärenden på den nivån ASAP gav stryk?
Citera
2019-07-17, 20:47
Medlem
ursprungligens avatar
Jag skrev redan under konserten:

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Åkte förbi stadion på eftermiddagen då var det redan en massa fjortisar, mest med svensk nedärvd essens som höll på att bo in sig där.

Jag antar att han spelar nu och att svensk polis kommer att "prata lite" med honom när konserten slutar.

Jag antar att Stadionkonserter måste sluta före kl 22.00 för att överklassgrannarna gnäller, så "slut" kl 21.45 och sen ett "spontant" extranummer innan fyrverkerierna.

Jag litar på att svensk polis gör jobbet efter konserten.

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Inte en chans!

På stadion gäller knäpptyst efter 22.00 utan undantag.

Jag pratade med en kvinna på Öfre Östermalm nyss och konserten tog slut prick 21.25!

Inget jubel och inget "planerat" extranummer.

Tydligen inget fyrverkeri heller enligt min bekant som av en händelse inte är nysvensk men bor vid Stadion i alla fall.

Hoppas att det blir en ny Assange, men afghanen var väl inte så villig att anmäla. ASAP Kinky verkar vara en rekordelig looser, men då polisen inte har BOs anmälan och inte kan forcera fram en analys av filmen från NFC så kan nog "världsartisten" lämna landet och skratta åt fansen som inte ens fick ett extranummer eller fyrverkeri.

Kanske Svensk polis bommar den här gången också, men en ny "Assange" kunde varit lite kul.

ASAP Rocky på Burundis ambassad i några år hade gjort oss alla gott.

Jag vet inte men jag gissar att åklagaren ansåg att flyktrisken var minimal före konserten.

Dessutom var han tvungen att få ASAP Rocky att själv bekräfta att det var han i videon.

Sedan kunde det glada bajskastandet i arresten börja.

Jag tycker det var bra agerat av åklagare och polis och ser inget konstigt i det.

Dessutom har jag inte sett några videosnuttar på åklagaren när han fattade beslutet som tyder på någon annan bevekelsegrund.

ASAP Rocky sitter bra där han sitter ingallrad i väntan på rättegång.
Senast redigerad av ursprungligen 2019-07-17 kl. 20:56.
Citera
2019-07-17, 20:48
Medlem
Citat:
Precis. Jag vill också ha paralleller. Ingen som har lite mer insyn i rättsväsendet och kan jämföra misshandelsfall med ASAP Rockys? Och då menar jag enkom den fight då han "försvarade" sig.

För naturligtvis är fallet unikt, då det gäller det som föregick ASAP:s våld,
och något som rätten kommer ta hänsyn till vid bedömningen då det evt blir åtal.
Men vad brukar gälla för misshandelsärenden på den nivån ASAP gav stryk?
Det ligger på bötesnivå, något skadestånd blir nog inte aktuellt då afghanerna saknar drulleförsäkring.
Citera
2019-07-17, 20:55
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Det ligger på bötesnivå, något skadestånd blir nog inte aktuellt då afghanerna saknar drulleförsäkring.

Ok. Det blir ju gräddfil för honom med häktestid iallafall. För det här med att påtryckningar från kongressledamöter, utrikesdepartement och PR-byråer är ju något som spelar roll för att ärendet skyndas på sägs det i pressen.

En vanlig medborgare/evt brottsling som misstänks kan minsann sitta i häkte i månader och sedan frikännas.
Oacceptabelt.
Detta kommer ju aldrig hända rap-stjärnan dock.
Citera
2019-07-17, 21:04
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ok. Det blir ju gräddfil för honom med häktestid iallafall. För det här med att påtryckningar från kongressledamöter, utrikesdepartement och PR-byråer är ju något som spelar roll för att ärendet skyndas på sägs det i pressen.

En vanlig medborgare/evt brottsling som misstänks kan minsann sitta i häkte i månader och sedan frikännas.
Oacceptabelt.

Helt rätt. Utom det du skriver om PR-byrån. De vill inte påverka processen alls enligt deras egen ägare.

De vill bara sprida falska lögner för att misskreditera Sverige.
Citera
2019-07-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Är du ledsen för att din samhällsparasit till hazarkompis fick stryk av någon som inte går på socialbidrag eller vad handlar detta om egentligen?
Det handlar om att den som tråden handlar om borde slängas ut ur Sverige och portas för all framtid. I samma veva kan dom slänga ut dom där nerknackade Afghanerna också. Fattar du nu då?
Citera
2019-07-17, 21:07
Medlem
Citat:

Oacceptabelt.
Oftast i ett standard fredagsfylle slagsmål som det här brukar den som fick mest stryk få 5000 för sveda och värk. Sällan blir någon häktad.
Citera
2019-07-17, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Du har väl aldrig betalt in skatt din bög. Du vill slänga ut folk som kommer hit och genererar arbetstillfällen, men du verkar inte ha problem med att dom trakasseras av nedknarkade afghaner.eller zigenare som sitter och skiter på gatorna. Det kommer bli som Kuba i Sverige om såna fikusar som du ska kasta ut folk med pengar. Fattar du inget?
Jo, jag fattar att knarkande hiphop idioter bör slängas ut omgående, likaså knarkande Afghaner och riff raff som du som dyrkar skräp som den där nerknarkade tidigare fängelsekunden Rocky.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in