Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Mysigt. Är inte Sprite ägt av CC? Eller pe*si?
Mountain dew i farten..?
Det där skojar man inte bort.
Jag tror på hett plåttak. Och lager därunder.
Jag förstår mig inte på rapporterna från DR versus vad anhöriga säger när det kommer till dödsbevis och hur förloppet ser ut.
Det är som om det saknas nåt, en diskrepans.
31-åriga Jester dog alltså av följande:
"no more information regarding his death besides a death certificate that documented "respiratory issues." (1)
Vem hade nöjt sig med nåt så flummigt till dödsorsak?
Men jag hade knappast nöjt mig med ett uttalande från turistministern heller...
Mamman sägs prata med sin son i telefon:
"Moore said she spoke to her son about 7:40 p.m. the night before his death. She said he told her he had been sightseeing that day and was preparing to fly home the next morning." (1)
Det ska inte ha varit några problem men han nämner den där drickan som smakade konstigt:
"She said that she spoke with her son during his time away, and he seemed fine." (2)
"Moore said she recalled Jester mentioning a "nasty" Sprite he purchased and drank at the hotel before his death. She suggested to him that the drink might taste different in another country, but he felt there was something odd about it." (1)
Senare på natten så börjar han plötsligt spy blod:
"Later that night, Moore said she received another call from her daughter saying Jester was vomiting blood and couldn't breathe." (1)
"Jester had "dropped to his knees and started throwing up blood and was calling for Mama."
Her son was dead by 4:40 a.m., Moore said." (1)
Sen tidigare ska han ha astma. Det kan förvisso komma hastigt men nu säger DR att han dog av dubbelsidig lunginflammation - med vätska i lungorna. Och det märkte han ingenting av och mamman hörde inget beträffande andningen i samtalet?
Han ska även ha haft Lupus men lär väl inte vara i ett senstadie om han reste med sin syster till DR och är på utflykter, ser heller ingenting via foton eller kommentarer på fb gällande hans fru.
Nu förklarar Garcia om obduktionen. Finner det märkligt i sig att en turistminister förmedlar informationen snarare än en rättsläkare eller nån från hälsoministeriet, det är svårt att begripa om det "bara" är vätska i lungsäcken (pleurit) eller akut lungödem han menar.
Vid septiskt förlopp kan det gå undan på rälsen men varför han inte har symtom innan är konstigt.
Det kanske var jättenaturligt att död så där - men det låter även konstigt att hans blodiga kräkningar inte kommenteras öht om nu hans syster beskriver det i det akuta förloppet?
[Jerome Jester] "died from natural causes, and his death was an “isolated in occurrence,” the country’s tourism minister said this week."
"Francisco Javier Garcia, the country’s Minister of Tourism, said that a National Institute of Pathology report indicates that Jester’s cause of death was “basal bilateral pneumonia,” which created a buildup of water between the lungs and the chest, making breathing difficult, Garcia said." (2)
1.
https://abc11.com/health/georgia-man-dies-in-dominican-republic;-11th-american-to-die-there-since-june-2018/5391678/
2.
https://nypost.com/2019/07/17/dominican-republic-says-us-tourist-died-of-natural-causes/