2019-07-17, 10:25
Medlem
paolo_di_canios avatar
Morden på Eddie, Kai och Pelle kanske kan ge en fingervisning om vad GM är för typ av Göteborgare
Citera
2019-07-17, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tror faktiskt normala människor har slutat att flasha med guldkedjor och dyra klockor, med tanke på allt kriminellt slödder som tagit över vårt samhälle numera.

Så är det. Jag är en normal människa och jag har slutat använda guldkedja etc på sommaren när man är lättklädd och smycken syns. Förr hade jag smycken i Sverige utan att reflektera, och tog av mig när jag åkte till vissa storstäder utomlands.

På vintern med jacka och halsduk som döljer kan jag fortfarande bära smycken ibland dock.
Citera
2019-07-17, 10:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme
Iförrgår var det skottlossning vid länsmangården, finns nåt samband kanske?
Hade jag varit statsminister hade jag satt in militär som övervakar gatorna med drönare med ansiktsigenkännings mjukvara som kan identifiera alla kriminella horungar och skicka de till straff/arbetsläger. Problem löst!!
Nä, tror mer på slumpen o gatuvåld. ett rånoffer skulle finnas, kanske pengarna till nya droger var slut. Tyvärr kom 18 åringen där o då, kanske tom käftade emot eller ngt. Så var dennes liv över.

Hoppas föräldrarna till dessa 3 idioter är stolta över vad dom uppfostrat till...skäms, skäms ska ni göra.
Citera
2019-07-17, 10:27
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tror faktiskt normala människor har slutat att flasha med guldkedjor och dyra klockor, med tanke på allt kriminellt slödder som tagit över vårt samhälle numera.

Ja DN hade väl en artikel om att unga som klär sig i märkeskläder får skylla sig själva om de blev rånade.

Hanif Bali raljerade över den artikeln på instagram:

https://www.instagram.com/p/Bv7OTiOBbVi/?hl=sv
Citera
2019-07-17, 10:30
Medlem
Med tanke på dagens Sverige lär det väl bli så här man slutar sitt liv. Behöver inte tänka på åldringsvård, nån kronollon vill ta ens tillhörigheter och sticker ihjäl en när man vill behålla det som är ens eget. Grattis Stefan Löfven!
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Då det inte går att bevisa vem som mördade kommer alla tre släppas fria. Det är standard i Sverige. Fy fan för svenskt rättsystem.
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSunken
Chansen att polackerna utsätts för saker är rätt minimal om jag ska vara ärlig mot dig. Helt annat folk än svenskarna. Tvekar absolut inte att slå tillbaka.

Svensken: Otränad, skygg, vågar inte säga ifrån, ger med glädje bort sina säker under rån. Livrädd för konfrontation.

Polacken: Mer eller mindre motsatsen.

Dessutom kommer polacker ofta och jobbar för det är inte en hemlighet att dem jobbar halft ihjäl sig pga deras egna fattiga ekonomi. Medans svensken ligger hemma sjukskriven över någon påhittad förkylning. Jobbar många år i Norge med massvis av polacker, och dem är fan respektabla människor, något helt annat än svenskar. Samma med ryssar och litauer. Inget folk man vill bråka med precis
Det skulle väl snarare tyda på att BO inte är svensk, i så fall. Om BO bara lämnat över sakerna utan tjafs så borde det väl inte ha slutat med att han fick en kniv i sig.
Citera
2019-07-17, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSunken
Chansen att polackerna utsätts för saker är rätt minimal om jag ska vara ärlig mot dig. Helt annat folk än svenskarna. Tvekar absolut inte att slå tillbaka.

Svensken: Otränad, skygg, vågar inte säga ifrån, ger med glädje bort sina säker under rån. Livrädd för konfrontation.

Polacken: Mer eller mindre motsatsen.

Dessutom kommer polacker ofta och jobbar för det är inte en hemlighet att dem jobbar halft ihjäl sig pga deras egna fattiga ekonomi. Medans svensken ligger hemma sjukskriven över någon påhittad förkylning. Jobbar många år i Norge med massvis av polacker, och dem är fan respektabla människor, något helt annat än svenskar. Samma med ryssar och litauer. Inget folk man vill bråka med precis
Så du menar att rånare i förväg kollar upp vilka som slår tillbaka?
Citera
Medlem
firemires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Då det inte går att bevisa vem som mördade kommer alla tre släppas fria. Det är standard i Sverige. Fy fan för svenskt rättsystem.

Inte längre, nu för tiden döms alla för att ha agerat i samförstånd efter Lindomefallet. Vad som lär hävdas i rätten var att de bara ville råna och ej ha ihjäl killen och därmed dömas för grovt vållande till annans död, och grovt rån. Oavsett +8 år för samtliga om de döms.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ja det hjälper inte med fler poliser om åkl släpper allt och alla. Eller alternativt lägger ner fu. Eller att det saknas häktesplatser så att folk som egentligen borde sitta frihetsberövande får vandra omkring på gator och torg istället.
Citera
Medlem
BO var Göteborgare och ingen turist. Minst en av GM var drogpåverkad. Två av de var tidigare dömda för brott nyligen.

Enligt GP står det följande :

"Den som skadades, en 18-årig kille hemmahörande i Göteborg, avled senare till följd av sina skador. "

Angående GM .

"De tre rånarna, samtliga i 20-årsåldern, är i nuläget alla misstänka för mord. Båda de två misstänkta männen är dömda vid ett antal tillfällen i Göteborgs tingsrätt, mest för mindre narkotikabrott men även för tillgreppsbrott och hot mot tjänsteman. De senaste domarna är nyligen avkunnade."

"– De gripna kommer att höras mer ingående. Det upprättas även kontakt med åklagare som får bestämma huruvida alla tre ska vara fortsatt misstänka för mord, säger Thomas Fuxborg."

"Under onsdagsförmiddagen hade förhör ännu inte kunnat genomföras, eftersom någon av de misstänkta alltjämt var drogpåverkad."
Senast redigerad av Malogar 2019-07-17 kl. 10:38.
Citera
2019-07-17, 10:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Det skulle väl snarare tyda på att BO inte är svensk, i så fall. Om BO bara lämnat över sakerna utan tjafs så borde det väl inte ha slutat med att han fick en kniv i sig.

Ja, tänkte samma sak. Varför blev de knivhuggna? De måste ju ha gjort motstånd, eller kränkt rånarna på något sätt.

Eller så var våldet oprovocerat. Som när rånarna högg ihjäl Pelle när han precis tagit ut pengar vid automaten. Då räckte det att Pella var ”poppare” och hade kajal för att han skulle provocera invandrarna så mycket att han förtjänade att dö.

https://www.expressen.se/gt/pelle-24-knivhoggs-till-dods-pa-grund-av-sitt-utseende/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in