2019-07-16, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
När FUPen släpps kan det nog bli en och annan canossavandring för vissa skribenter här i tråden.

Jag tror att den briljantbehängde åklagaren fixar detta briljant.

ASAP Rocky blir dömd till några veckor men släpps då detta kvittas mot häktningstiden.

Allt för att skydda staten.

Business as usual.

Ja, inte kan väl staten tillåta sig tappa ansiktet.
Citera
2019-07-16, 11:51
Medlem
josmans avatar
Nu är åklagarmyndigheten ledsna på GW.

Handhjärta.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xP73vp/riksaklagaren-dundrar-mot-gw-langt-over-gransen
Citera
2019-07-16, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josman
Nu är åklagarmyndigheten ledsna på GW.

Handhjärta.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xP73vp/riksaklagaren-dundrar-mot-gw-langt-over-gransen

Jag tror att GW har börjat tappa greppet. Jag gillar den mannen, men han har nog börjat titta lite väl djupt i flaskan. Det verkar gå utför.
Citera
2019-07-16, 12:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag tror att GW har börjat tappa greppet. Jag gillar den mannen, men han har nog börjat titta lite väl djupt i flaskan. Det verkar gå utför.

Han är bara väldigt homofobisk, men det är väl känt för alla som orkat läsa sig igenom någon av hans böcker.
Det kanske ASAP Rocky också är, men det har varit ovanligt tyst från honom. Man får iaf hoppas att det blir direktsändning från rättegången.

Tråden blir bara häftigare och häftigare. Nu med inslag av homofobi m.m. Storpolitik, negrer, hazarer, nödvärnsexcess, tråden har alla ingredienser för att bli en av Flashbacks monstertrådar om den inte redan är det.
Nu fattas det bara att någon anmäler GW för HMF-brottet eller förolämpning. Vore kul! ÅÄ kanske?
Senast redigerad av simson12 2019-07-16 kl. 12:18.
Citera
2019-07-16, 12:37
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:

Nej.

GW har inte tappat greppet, han kunde inte hålla sig denna gång, förra gången det hände hette åklagaren Marianne Ny (numera pensionerad) som körde Assange-utredningen totalt i diket, dessutom raderade hon vital data som inte fick raderas. Hon startade också upp ett privat email-konto för att undvika att hennes korrespondens skulle kunna hanteras av registratorn på ÅKM.

Så den bistra sanningen är att hela åklagarämbetet behöver en total översyn, det räcker att se Petra:s pressrelease för att förstå att en omorganisation är nödvändig:

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3259453
Citera
2019-07-16, 12:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Han är bara väldigt homofobisk, men det är väl känt för alla som orkat läsa sig igenom någon av hans böcker.
Det kanske ASAP Rocky också är, men det har varit ovanligt tyst från honom. Man får iaf hoppas att det blir direktsändning från rättegången.

Tråden blir bara häftigare och häftigare. Nu med inslag av homofobi m.m. Storpolitik, negrer, hazarer, nödvärnsexcess, tråden har alla ingredienser för att bli en av Flashbacks monstertrådar om den inte redan är det.
Nu fattas det bara att någon anmäler GW för HMF-brottet eller förolämpning. Vore kul! ÅÄ kanske?

Även om det inte blir någon sändning så är våra rättegångar öppna för allmänheten så du kan alltid åka och besöka rättegången när det väl gäller, sedan så är förolämpning inte något som han kan åka ditt på men jag är dock betydligt mer osäker på vilka "exakta" gränser som förtal har
Citera
2019-07-16, 12:41
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Nån Youtube kändis har idag lagt upp en video om Rocky situationen:

"A$AP ROCKY KAN BLI KVAR HÄR I 6 ÅR **VAD TYCKER NI?!**"
https://youtu.be/J-9HX5Pwod4

Rent spontant tycker jag det låter rimligt. Efter 6 år finns ju faktiskt en liten chans denna lilla pissunge lär sig lite vett och reson. Synd bara det hela skall betalas med svenska skattemedel. Men det är också första gången någonsin jag motsätter mig att skattepengar skall gå till en neger som kommit till Sverige och behöver hjälp.
Citera
2019-07-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Nej.

GW har inte tappat greppet, han kunde inte hålla sig denna gång, förra gången det hände hette åklagaren Marianne Ny (numera pensionerad) som körde Assange-utredningen totalt i diket, dessutom raderade hon vital data som inte fick raderas. Hon startade också upp ett privat email-konto för att undvika att hennes korrespondens skulle kunna hanteras av registratorn på ÅKM.

Så den bistra sanningen är att hela åklagarämbetet behöver en total översyn, det räcker att se Petra:s pressrelease för att förstå att en omorganisation är nödvändig:

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3259453

Hahahaha, ja hade inte GW:s ord varit sanna så hade de aldrig svidit så hårt att en pressrelease författats.
Citera
2019-07-16, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Rent spontant tycker jag det låter rimligt. Efter 6 år finns ju faktiskt en liten chans denna lilla pissunge lär sig lite vett och reson. Synd bara det hela skall betalas med svenska skattemedel. Men det är också första gången någonsin jag motsätter mig att skattepengar skall gå till en neger som kommit till Sverige och behöver hjälp.
Är du helt dum i huvudet? Det var ju förfan självförsvar? I videon så säger ASAP till Afghanerna flera gånger att dom ska gå och att dom inte vill ha bråk, ändå så fortsätter Afghanerna.

Men Sverige har blivit så cp att det är dom som försöker försvara sig mot kriminella som åker i finkan och inte dom kriminella.
Citera
2019-07-16, 13:14
Medlem
"ett annat klipp på TV4 kommenterar Leif GW Persson även åklagaren i fallets utseende:

– Jag är en gammaldags man och jag tycker att speciellt företrädare för rättssystemet ska i sin tjänst anpassa sitt yttre till uppdraget. Den här figuren dyker upp i någon sådan där kavaj som skulle fått även Liberace att tveka, plus briljantörhängen. Då tänker jag så här: Är den här yttre framtoningen förenlig med uppdraget? Det här är ju ingen Oscarsgala i juridik om man säger så, säger Leif GW Persson i TV4."

Vem är denna Liberace åklagare ? Detta har jag missat totalt !
Citera
2019-07-16, 13:16
Bannlyst
Jag tror att ASAP kommer bli dömd så tiden han suttit häktad kommer motsvara 2/3 av straffet så han kan åka hem på en gång och sverige slipper betala skadestånd.
Citera
2019-07-16, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
"ett annat klipp på TV4 kommenterar Leif GW Persson även åklagaren i fallets utseende:

– Jag är en gammaldags man och jag tycker att speciellt företrädare för rättssystemet ska i sin tjänst anpassa sitt yttre till uppdraget. Den här figuren dyker upp i någon sådan där kavaj som skulle fått även Liberace att tveka, plus briljantörhängen. Då tänker jag så här: Är den här yttre framtoningen förenlig med uppdraget? Det här är ju ingen Oscarsgala i juridik om man säger så, säger Leif GW Persson i TV4."

Vem är denna Liberace åklagare ? Detta har jag missat totalt !

Han ser ut som vilken svensk man som helst. Som en medlem i Gyllene tider när det begav sig. Typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in