2019-07-15, 20:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Eh, afghaner - knivar = sant. Trodde jag att en sån sann påstådd svea-rike-riddare och samhälldebattatör som du borde veta.

VAD PRATAR DU OM (ja, jag skriker ), varför tjatar du om en världsartist när afghanerna våldtar oss, och har gjort långt innan han kom hit. Vaför är han ditt fokus, när vårat land håller på att gå under pågrund av bla sådana som de som attackerade artisten när han försökte handla på Max. I Stockholm en helt vanlig kväll...

Vakna.

Jomen ASAP Rocky hade provocerat afghanerna under hela kvällen. Snott deras hörlurar, vägrat dela med sig av cigaretter m.m. Till slut brast det för afghanerna. Droppen blev hörlurarna.
Citera
2019-07-15, 20:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Om det inte syns i klippet kommer han inte dömas. Åklagaren har bara klippet och afghanerna är så grovt kriminella att dom fattar att hålla sig undan, gissningsvis saknas uppehållstillstånd och vem vill ha dom i gymnasieskolan.. Haha nä den här veckan kommer bli en Golgatavandring för den här papp åklagaren med sina bögiga attribut.

När FUPen släpps kan det nog bli en och annan canossavandring för vissa skribenter här i tråden.

Jag tror att den briljantbehängde åklagaren fixar detta briljant.

ASAP Rocky blir dömd till några veckor men släpps då detta kvittas mot häktningstiden.

Allt för att skydda staten.

Business as usual.
Citera
2019-07-15, 20:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Jomen ASAP Rocky hade provocerat afghanerna under hela kvällen. Snott deras hörlurar, vägrat dela med sig av cigaretter m.m. Till slut brast det för afghanerna. Droppen blev hörlurarna.

Hade afghanerna haft råd med samma PR-byrå som ASAP Rocky hade verklighetsbeskrivningen sett ut exakt som du skriver.

Det hade suttit helt andra affischer på stan då om Lili Assefa jobbade åt afghanerna.

Du har en poäng här.
Citera
2019-07-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
När FUPen släpps kan det nog bli en och annan canossavandring för vissa skribenter här i tråden.

ASAP Rocky blir dömd till några veckor men släpps då detta kvittas mot häktningstiden.

Business as usual.
-Ja jag tror på en kvittning typ 14 dar. Då klarar sig åklagaren om inte Rocky överklagar och flyger in 25 judeadvokaterfrån USA.
Senast redigerad av OberynMartell 2019-07-15 kl. 20:59.
Citera
2019-07-15, 20:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
-Ja jag tror på en kvittning typ 14 dar. Då klarar sig åklagaren om inte Rocky överklagar och flyger in 25 judeåklagare från USA.

Någon skrev i ett inlägg att i USA har ASAP Rocky ”riktiga” advokater.

Så i det här fallet trumfar gedigen kunskap i Amerikansk skadeståndsrätt svensk kotlettfrilla!

Förövrigt +1 på ditt inlägg.
Senast redigerad av ursprungligen 2019-07-15 kl. 21:00.
Citera
2019-07-15, 21:01
Medlem
Citat:
Någon skrev i ett inlägg att i USA har ASAP Rocky ”riktiga” advokater.

Så i det här fallet trumfar gedigen kunskap i Amerikansk skadeståndsrätt svensk kotlettfrilla!

Förövrigt +1 på ditt inlägg.
Ja jag menar att man flyger in advokater förstås.. det kan ju handla om stort skadestånd..
Citera
2019-07-15, 21:31
Bannlyst
Citat:
-Ja jag tror på en kvittning typ 14 dar. Då klarar sig åklagaren om inte Rocky överklagar och flyger in 25 judeadvokaterfrån USA.
Varför flyga in advokater som 1. Inte kan svensk lag och processrätt 2. Inte får arbeta som advokater i Sverige.
Citera
2019-07-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Varför flyga in advokater som 1. Inte kan svensk lag och processrätt 2. Inte får arbeta som advokater i Sverige.
Dom får väl bli målsägandebiträde eller stoppa sina jude advokat näsor i Sveriges Rikes Lagbok. Tror du Rocky på fullt allvar kommer godta att bli fri som nån pundare eller fyllo.. tror inte jag..
Citera
2019-07-15, 22:05
Medlem
Citat:

Business as usual.
Du har ju i typ en veckas tid argumenterat för att rättsväsendet kommer sköta de här galant till skillnad från fb. Har du ändrat dig nu och Ägnar dig åt konspirationsteorier ?😂
Citera
2019-07-15, 22:08
Medlem
Hur fungerar det i Sverige? Baseras skadeståndet och dagsböter osv på individens inkomst eller fungerar det på annat vis?

Tycker hela cirkusen är löjlig och skämmer ut Sverige som land lite! Jag stödjer inte att de ”rika” ska komma undan lindrigt men har aldrig hört att någon suttit häktad så länge för en misshandel på stan där allting finns på film?
Citera
2019-07-15, 22:38
Medlem
Nån Youtube kändis har idag lagt upp en video om Rocky situationen:

"A$AP ROCKY KAN BLI KVAR HÄR I 6 ÅR **VAD TYCKER NI?!**"
https://youtu.be/J-9HX5Pwod4
Citera
2019-07-15, 23:03
Medlem
Boris.Yeltsins avatar
Citat:
Dom får väl bli målsägandebiträde eller stoppa sina jude advokat näsor i Sveriges Rikes Lagbok. Tror du Rocky på fullt allvar kommer godta att bli fri som nån pundare eller fyllo.. tror inte jag..

Nej, de finns inget syfte med att flyga in advokater från USA se;

Lag (1988:609) om målsägandebiträde

”4 § Ett målsägandebiträde förordnas på begäran av målsäganden eller när det annars finns anledning till det. Till målsägandebiträde ska förordnas en advokat, en biträdande jurist på advokatbyrå eller någon annan person som har avlagt de kunskapsprov som krävs för behörighet till domaranställning. Endast den som på grund av sina kunskaper och erfarenheter och även i övrigt är särskilt lämplig för uppdraget får förordnas. Om målsäganden har föreslagit någon som är behörig, ska denne förordnas om det inte finns särskilda skäl mot det.”

Med andra ord kan du agera målsägandebiträde om du är advokat, biträdande jurist med anställning hos advokatbyrå eller har en svensk juristexamen vilket är det som krävs för en domaranställning i Sverige.

Skall den misstänkte flyga in advokater från USA så måste dessa utbildas till svenska jurister innan de har möjlighet att agera målsägandebiträde i domstol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in