Citat:
Ursprungligen postat av
scaloppina
Jag behöver inga bevis, guds existens känns inte trovärdig och det räcker för mig. Jag behöver inte bevis på tandfens existens heller..om du förstår vad jag menar? Guds existens är mer som en önskedröm för de som behöver en gud. Jag skulle kalla min synsätt mer som en övertygelse tillhörande viss mognad än tro.
Jag kan förstå ditt behov av att tro på en gud. Kan du förstå att alla behöver inte den tron? Varför känner du dig sårad om jag inte tror på det som du tror på? Vi är olika och har olika behov, det är väl normalt att man också tror och tycker olika? Kan du förstå varför jag känner mig inte sårad av att du tror på en gud som jag inte tror på?
Du lägger ord i mun på mig bara för att du tror att du får " rätt" då vilket är fel! Halmgubbar kallas det för och det biter inte på mig grabben!
För det andra blir så blir jag inte ett dugg sårad över vad du tror på eller inte tror på! Du däremot verkar fästa stor vikt vid att ingen ska tro på något andligt eftersom du inte gör det! Ohederligt, tyder på dåligt självförtroende och barnsligt är ett sådant beteende!
Dessutom är din inledling väldigt korkad: " Jag behöver inga bevis för guds existens. " Så säger du för att du inte kan producera några! Och utan att inse det så har du faktiskt också en slags " tro" eller icke- tro!
Flera seriösa forskare överger big bang teorin och inser att den är naiv och orimlig! Man har med datorers hjälp kunnat räkna ut att sannolikheten för att Big Bang är korrekt är lika stor som att en stormvind skulle blåsa genom ett skrotupplagg och sätta ihop en Boeing 747 helt perfekt del för del! = Omöjligt!
Så vem är det egentligen som tror på orealistiska sagor/tomten?