Citat:
Ursprungligen postat av
CarlosRex
Ja det finns ingen möjlighet att kärran skulle ligga i småbitar med motorn igång. Det har dock inte varit ett motorhaveri då hade det inte gått så fort i backen och det hade gått att segelflyga och alla hade hunnit hoppa.
Planet har tappat vingen och då har planet inte gått att manövrera. Som jag skrivit tidigare stämmer det också med vittnen som hört en smäll och ojämnt motorljud och sedan har många sett och finns på film att det störtade mot backen i hög hastighet med bara en vinge.
Det låter osannolikt jag vet, men jag skulle inte helt avfärda det eftersom att dom som var först på plats väljer orden "gående motor". Helt jävla otroligt vore det ändå inte, om motorn puttrade på tomgång ännu när dom kom fram. Framdelen av planet är inte i bitar av vad jag kan se på bilderna.
Osannolikt ja visst. Men så säger dom iallafall. Inget motorhaveri uppe i luften drar jag som slutsats av det uttalandet
plus flygexperter som uttalat sig om att det är inga problem att glidflyga detta plan och landa ifall motorn slocknar.
Det talar starkt emot någon form av motorhaveri.