2019-07-15, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
https://www.facebook.com/alexander.karlsson.946

den här Alexander har inga vänner att visa eller kontakt med syster malin, vilken Alexander talar ni om?

om du tittar på systerns fb är hon vän med honom. Han delar inte vänner
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 850lunatik
Kan det inte bara vara så enkelt att tyngdpunkten inne planet av någon anledning skiftat bakåt och att nosen skjutit uppåt utan att piloten varit beredd på det (varav planet hastigt stiger 50 meter) och planet går in i en stall (varav planet vrider hastigt åt vänster) och sedan får inte piloten kontroll på kärran igen och olyckan är ett faktum?

Ja, det kan mycket väl vara något med tyngdpunkten. C:a 40% av planets totala massa var människor!!!

Om du lastar en liten bil, som väger 1000 kg, med 9 personer som väger 750 kg, så får du en likare. Bilen, en Atos, t.ex. skulle svaja åt alla håll, om några rörde sig i sidled.

Hopparna, sitter stilla vid start och uppstigning, på golvet, utan selar. När hoppningen närmar sig, ställer de sig upp, kanske hukande, kan det vara 1.75 cm i takhöjd på planet? Alla ser över sin utrustning, startar kameror, kanske SMS:ar med mobiler, surfar.....OM, jag säger om, det kommer en kraftig förskjutning i planet, en pilotmanöver, eller en turbolens/luftgrop, är det sannolikt att hela den levande vikten momentant förskjuts, vilket leder till att planet t.ex. går in i en kraftig vänstersväng.

Jag jämför situationen på en motorcykel, om en passagerare plötslig lutar sig lite åt ett håll, får föraren stora problem att parera manövern, att cykeln går åt ett håll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Tror knappast man kan ta sig ut ur ett plan som åker med nosen före i 250 knyck. Antar att det diskuterats redan i tråden, men blir inte effekten att man trycks bakåt/uppåt i kabinen när planet åker ner med nosen före?
Tror också att det var helt omöjligt, men jag tror att det var det dom tänkte på när planet dök, och det var det frågan gällde. Det ligger i människans natur att försöka göra allt som går för att överleva. Inte säkert att alla tänkte så, vissa blir ju helt apatiska och förmår inte att göra någonting alls. Det är ganska tydligt när det gäller alla typer av katastrofer, typ 9/11, Estonia mfl dom som överlever är dom som har förmågan att försöka överleva, ta sig ut och i säkerhet i den mån det är möjligt. Dom som blir apatiska och chockade är dom som dör. Jag tror säkert att några av dom försökte på något sätt att ta sig ut även om det troligtvis var dömt att misslyckas redan från början. Och jag hoppas och tror att dom inte tänkte på att dö. Förhoppningsvis inte nån av dom andra heller...
Citera
2019-07-15, 23:52
Avstängd
Ksenia74s avatar
[quote=Vcent|68115946]
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Ser ju inte ut som någon erfaren pilot direkt

Han va CO-Pilot enl säker källa.

Vad är en CO-Pilot för något?
Citera
2019-07-15, 23:53
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efyr
Många fallskärmshoppare runt om i Sverige ändrade om till helsvart profilbild igår. Vilket sker ofta när en fallskärmshoppare dör. P**ter (*e) är mest troligt en av dessa och ej död. Låter osannolikt att en nära anhörig ska gå in och ändra en profilbild när man nyligen omkommit.

Jag vet inte, du kan mycket väl ha rätt men jag vet anhöriga som bytt bild till svart när någon gått bort. Var det hans vänner som förolyckades kunde han skrivit några ord istället för att ta bort sin egen bild. Men vi reagerar olika.
Citera
2019-07-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munkballe
Nej, det stämmer tyvärr. Kände honom mycket väl.

OK, beklagar.

Men då har vi 10 pers på listan på omkomna, eller har jag fattat fel?
Citera
2019-07-15, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gobbit
Peter med två e var inte med på planet. Så han kan ni sluta funder på.

TOm någon Peter var med på planet är Peter med ett e mer trolig, hans fru har i dag bytt profilbild till tända ljus och två rungar på ett bord.

Peter med två e förefaller aktiv och hans närstående är "Normalaktiva" på FB
Citera
2019-07-15, 23:58
Medlem
[quote=Ksenia74|68115962]
Citat:
Ursprungligen postat av Vcent

Vad är en CO-Pilot för något?

Andra Pilot. Så nån annan körde planet
Citera
2019-07-16, 00:00
Medlem
Jag har 8 namn, så jag vet inte vem den nionde var.
Citat:
Ursprungligen postat av Aldo
TOm någon Peter var med på planet är Peter med ett e mer trolig, hans fru har i dag bytt profilbild till tända ljus och två rungar på ett bord.

Peter med två e förefaller aktiv och hans närstående är "Normalaktiva" på FB
Citera
2019-07-16, 00:01
Avstängd
Ksenia74s avatar
[quote=Vcent|68116002]
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74

Andra Pilot. Så nån annan körde planet

Ok det betyder att det var en pilot och en andrepilot och sju fallskärmshoppare eftersom nio personer har omkommit .
Citera
2019-07-16, 00:01
Medlem
Mr.Swedens avatar
Mycket prat om en saknad vinge här. Minns jag inte fel sa polisen att planet hade bägge vingarna i behåll.

Personen som tyckte sig se en vinge falla av såg sannolikt en hoppare dala ner med delvis öppnad skärm.

Och här är sannolikt olycksorsaken synlig. Flygplanet fick motorproblem i stigningen, hoppdörren var som vanligt öppen eller bortplockad i värmen. Åtta hoppare rusar åt samma håll för att ta sig ut, och ner med skärmarna. Tyngdpunkten hamnar helt of limit med alla på ett ställe och flygplanet blir omöjligt att hantera.

Bara så ni vet.
Citera
2019-07-16, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Framgår med tydlighet att det är han
https://www.facebook.com/Retepoj
Kan det inte vara så att man lägger upp en svart profilbild för att visa sitt deltagande i en stor sorg? Det var ju vänner till alla i klubben som dog... Bara en tanke...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in