2019-07-15, 23:40
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldo
Hur vore det om du slutade spamma tråden med gissningar om allt möjligt?

Hade han fortsatt rakt fram hade ett haveri blivit på landningsbanan eller ödemarkerna runt omkring - 180 graderssvängen leder däremot planet tillbaka mot en mängd strandnära tomter (mitt på ön är det ingen som känner för att bo)

https://kartor.eniro.se/?c=63.779832,20.285268&z=14

Läsartips: Röd liten fyrkant = hus.

Var för övrigt till väster om 180 graderssvägen ett litet barn mycket tragiskt drunknade för något år sedan :-(

Ja jag ser ganska många röda fyrkanter runtomkring nedslagsplatsen
Senast redigerad av Ksenia74 2019-07-15 kl. 23:43.
Citera
2019-07-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Tyder på att han är en av de omkomna. Hans profilbild på Facebook har ersatts av en helt svart bild. Detta har jag sett förr när någon gått bort.

Han har gillat bilder bland annat från en som skrev att hon inte var med och är aktiv på Facebook.
Citera
2019-07-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newfagz
Tyvärr är även Rasmus N en av de som var på planet. Må han vila i frid.

Det här var felaktigt?
Citera
2019-07-15, 23:45
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Hamnar nosen neråt så du får högre hastighet genom luften får du rusande motor. Och sedan vet jag inte vilka vinklar flygmotorn på det där planet klarar av att gå rent - det är inget stuntplan.

Ett gammalt inlägg - på andra bilder ser man vad som uppenbarligen är en del av höger vinge (tre utstickande gångjärn på roderytan). Vänster vinge satt kvar på planet. (och - som det verkar av flygfotot - även en del av höger vinge)
Citera
2019-07-15, 23:46
Medlem
lindblomsgröns avatar
https://www.facebook.com/alexander.karlsson.946

den här Alexander har inga vänner att visa eller kontakt med syster malin, vilken Alexander talar ni om?
Citera
2019-07-15, 23:47
Medlem
Peter med två e var inte med på planet. Så han kan ni sluta funder på.
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Framgår med tydlighet att det är han
https://www.facebook.com/Retepoj
Citera
2019-07-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Tyder på att han är en av de omkomna. Hans profilbild på Facebook har ersatts av en helt svart bild. Detta har jag sett förr när någon gått bort.
Många fallskärmshoppare runt om i Sverige ändrade om till helsvart profilbild igår. Vilket sker ofta när en fallskärmshoppare dör. P**ter (*e) är mest troligt en av dessa och ej död. Låter osannolikt att en nära anhörig ska gå in och ändra en profilbild när man nyligen omkommit.
Citera
2019-07-15, 23:48
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ett scenario med en tappad vinge skulle i alla fall orsaka ett väldigt snabbt olycksförlopp där det skulle vara svårt att hinna ta sig ur planet. Luckan kanske fortfarande var stängd dessutom.

Om luckan redan var öppne och en första hoppare trasslat in sig i stabilisatorn så borde i alla fall någon enstaka hunnit rädda sig ur planet kan man tycka.

Ja så ser jag också det tappar man vingen snurrar planet direkt. Det stämmer också med flera vittnen som hört en smäll och sedan ojämnt motorljud. Sedan dinglade planet i hög hastighet mot backen.
Citera
2019-07-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Det här var felaktigt?
Nej, det stämmer tyvärr. Kände honom mycket väl.
Citera
2019-07-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Borde förbjuda dessa sportflygplan med amatörpiloter. Det är ju krascher hela tiden.
Så jävla irriterande
Känns mer irriterande med alla amatörkommenterare som chansar hela tiden...

Finns inga bevis att piloten gjort fel - men ditt inlägg pekar finger att det är pilotfel.
Citera
2019-07-15, 23:50
Medlem
[quote=Ksenia74|68115796]Ser ju inte ut som någon erfaren pilot direkt

Han va CO-Pilot enl säker källa.
Citera
2019-07-15, 23:50
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efyr
Många fallskärmshoppare runt om i Sverige ändrade om till helsvart profilbild igår. Vilket sker ofta när en fallskärmshoppare dör. P**ter (*e) är mest troligt en av dessa och ej död. Låter osannolikt att en nära anhörig ska gå in och ändra en profilbild när man nyligen omkommit.

Ok tack för det klargörandet det är en manifestation för dom omkomna alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in